X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - מתייבשים, מזגזגים, שטויות ומפגינים מועדים לשמחה
▪  ▪  ▪
כנרת [צילום: באסל עווידאת/פלאש 90]

א. אין מים
משרד החקלאות ומשרד האנרגיה יצאו סוף-סוף מעורם, והחליטו לגבש פתרונות למשבר המים, שמכה במדינה, אחרי ארבע שנים רצופות של בצורת. כיוון שהמדינה השקיעה הון תועפות במתקני התפלה, אין האזרחים חשים במחסור במים, אך החקלאות והטבע סובלים קשה, בעיקר, בצפון הארץ. יש חשש, שנחלים בגליל ובגולן יתייבשו. לפיכך, הופסקה כליל השאיבה מהכינרת, שמפלסה הגיע לשפל חסר תקדים. יתר על כן, חקלאי ישראל לא יוכלו לעמוד בקיצוץ החד, שמתוכנן במכסות המים.
קשה להבין את אדישות מוסדות התכנון לבצורת המתמשכת. אומנם, אפשר לייבא כל דבר (ואולי זה גם יותר זול מאשר לגדל בעצמנו), אך לחקלאות יש תפקיד חיוני בשמירה על בעלות יהודית על קרקעות המדינה. כשייעזבו הקרקעות, הן ייפלו בידי זרים.
ב. פוֹרפֶרָה
במהלך החג קראתי באתר 'מידה' מאמר מעניין, שכתבה צביה זיכרמן, שמתארת את השינויים המתמידים בעמדת המכון הישראלי לדמוקרטיה בעניין המינויים הפוליטיים, שמזגזג כמו פורפרה, שסובבנו בילדותנו, ומשנה את דעתו בהתאם לנוחיות הפוליטית של ראשיו.
אציין, כי אני חסיד של מינויים פוליטיים, לפחות ברמה הבכירה של הממשל. בלעדיהם אין משמעות לבחירת הציבור במפלגה, שמינתה שר זה או אחר לתפקידו. אני חסיד של השיטה האמריקנית, שבה ממנה נשיא אלפי בכירים, שמתפטרים מיד אחרי שנבחר נשיא חדש. לעומת זאת, קיימת השיטה הבריטית, שבה יש שירות ממשלתי, לכאורה, מקצועי וחסר-פניות. אצלנו מנסים לחקות את המודל הבריטי, אך מניסיוני, זה אינו קורה. הפקידות, שמונתה ויש לה קביעות, חושבת שהיא בעלת המדינה, ואף שר, שבא לשנה-שנתיים, לא יבלבל לה את היוצרות.
מנכ"ל המשרד, שגייס אותי כיועץ, תכנן רפורמה אדירה בתפקוד אגף במשרדו. לפיכך, שכר את שירותיי. אלא שבין המנכ"ל לבין השטח חצצה חומת פקידים, שלא ראתה עין-בעין עם המנכ"ל, ועיניהם היו צרות לנוכח הסמכויות שהאציל עליי. בהזדמנות, הסביר לי הסמנכ"ל למשאבי אנוש, כי אם הרפורמה תצליח, זה יקדם את הקריירה הפוליטית של המנכ"ל, שאינה לרוחו של הסמנכ"ל. שבוע לאחר שיחתנו, הופסק חוזה הייעוץ שלי, והרפורמה נקטעה באבה.
הבעיה של הממשל הישראלי, כמו כל ממשל, היא יכולת קטנה לבצע. ספרים רבים במדיניות ציבורית עוסקים בשאלה מדוע נכשל ביצוע מיזמים גדולים בכל רחבי העולם. כדי שמיזם גדול יצליח, סבורים רוב הכותבים, צריכים מנוע חזק, שיריצוֹ מ-א' ועד ת' - משלב התכנון דרך החקיקה ועד לביצוע. זה לא יקרה כשהפקידות אינה מוכנה להזיז הרים לבקשת השר/המנכ"ל.
ג. מבלבלים במוח
שעות ארוכות ניסו במערכת הביטחון ובמשטרה להפיח אש בשטויות, שהפיצו, כי ראובן שמרלינג מאלקנה לא נרצח באירוע לאומני בכפר קאסם. יומיים בערך בלבלו במוח, בסיועה של התקשורת, עד שהרשויות התעשתו והודו שמשפחתו צדקה ושמרלינג נרצח באירוע לאומני. כלומר, הן טעו.
ראוי לציין, כי אין זו הפעם הראשונה, שמערכת ביטחוננו המופלאת מייחסת סיפורי להד"ם לפיגועים לאומניים. מעניין מה מניע אותה להתכחש לאמת, שכל אחד יכול לראותה?
ד. הפגנה
מועצת גדולי הבג"ץ העדיפה את זכות ההפגנה על הזכות הציבור לחיות בשקט, ובעיקר בשבת, גם אם יש לו שכן מפורסם כמו היועץ המשפטי לממשלה.
מעניין מה יפסקו השופטים כשיתחילו להפגין מול בתיהם, ויטרידו דרך קבע את מנוחתם ואת פרטיותם. האם גם אז תעמוןד למפגינים הזכות להפגין?!

תאריך:  10/10/2017   |   עודכן:  10/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נגמרו המים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
המכון הישראלי לדמוקרטיה
ב_שמואל  |  11/10/17 01:48
2
זה ביטחון שדה
ב_שמואל  |  11/10/17 08:09
 
- לא נכנעו לערפאת=הצטרכנו לחסדיו
ע_הראל  |  12/10/17 02:22
 
- לא נכנעו לערפאת=הצטרכנו לחסדיו
ע_הראל  |  12/10/17 02:22
3
כאשר עוסקים בחיפוש חמגשיות
ישראל בר-ניר  |  11/10/17 18:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
זה התחיל בכותל, בניסיון לפגוע בתפילה הנפרדת בין המינים, וממשיך עתה בניסיון לפגוע במסורת האושפיזין בסוכה, כפי שמציעה ד"ר חנה פנחסי ממכון הרטמן, להכניס שם גם נשים
ראובן לייב
הגיעה העת לרוויזיה טוטאלית של המדינה בכל הקשור לטיפול באוכלוסיית גיל הזהב, ולאפשר לקשיש המעוניין בכך לקבל את טיפולו הדרוש בין כותלי הבית שלו, במקום להכריחו לעבור לבית-אבות. אחרי ככלות הכל זה לא רק זול ובריא יותר, אלא גם שומר על כבודו האישי
ציפי לידר
בשולי הכותרות: איפה הדוּ קיום?    די לטיוּח של המשטרה    תנו כבוד למסורת    וּלקינוח מודל חינוכי?
אפרים הלפרין
בפסק דינה של השופטת חיות בעניין הפגנות פ"ת והסביבה קבעה ראש ההרכב, הנשיאה המיועדת השופטת אסתר חיות, את חובת הנהגת המפגינים למסור הודעה לממונה על המחוז מטעם משרד הפנים על קיום ההפגנה על-פי סעיף 5 לחוק עצרות עם
ארנון גרוס
"ספרי הלימוד שבשימוש בתיה"ס של אונרא בשטחים הפלשתינים" - תשובה להודעתו של דובר אונרא כריסטופר גאנס שטוען שספרי תוכנית הלימודים של הרש"פ "נמצאו נקיים מהסתה לטרור"    אכן, הספרים שבשימוש אונרא אינם קוראים להרג יהודים, הם רק אומרים שדלאל אל-מוגרבי, שהנהיגה את התקפת הטרור על אוטובוס אזרחי ישראלי ב-1978 שבה נהרגו יותר מ-30 גברים, נשים וילדים, הייתה גיבורה ומרטירית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il