X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: תורת היגיון די לעישון חידה: כיצד דייר שכיר הופך לבעל הבית? לאגף המגורים בעירייה הפתרונים פאדיחות זוּ לא בדיחה וּלקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
דרכי התמודדות [צילום: מתניה תאוסיג/פלאש 90]

טקסט תרבותי?
לא סוד הוא שהגישה החילונית אל התנ"ך היא כאֶל טקסט תרבותי-ספרותי, לשוני והיסטורי. אולם, עם כל הכבוד לגישה זו, אי-אפשר להתעלם מריבוי המצוות המעשיות המככבות בו - וּבראשן עשרת הדיברות, שבת, מילה וכשרוּת המַקנים לספר הספרים משמעות דתית מובהקת ואת קדושתו.
יתרה מכך, לא אחת החילונים נוהגים לצטט באופן סלקטיבי מצוות הקרובות לליבם, ותומכות בדיעותיהם, בעיקר, איך לא, מהתחום החברתי. אבל מה עם שאר המצוות? אותה תורה שציוותה לא לגנוב ולא לרצוח, ציוותה גם לשמור שבת ועוד. ואותה תורה שציוותה על אהבת הגר, ציוותה לא פחות, ולפעמים באותו פסוק, "מצווה אחת תהיה לכם לאזרח ולגר". אז מה פשר סלקטיביות זו או ציטוט חצאי מצוות?
מהפכה מבורכת
ראוי לברך על מהפכת העישון בצה"ל. יש לקוות כי התוכנית הכוללת בצד איסור מכירת סיגריות בבסיסים, וצמצום פינות עישון, גם קמפיין מוּדעוּת וסדנאות גמילה מעישון, תוביל בהחלט לתוצאה הרצוייה - הפסקת העישון. וּבכך כושר הלחימה וּבריאותם של החיילים לא ייפגעו, והם יימנעו מעישון בעתיד.
טוב שהגמילה נעשית בתחילת דרכם של החיילים כמעשנים צעירים, לפני שהעישון יהפוך להרגל ולטבע שני. מה עוד, כפי שפורסם, 18% מהחיילים מתחילים לעשן בצבא. במקום העישון המזיק, עליהם לאמץ דרכי התמודדות עם לחצים בכלים יעילים וּבריאים (דוגמת הרפייה, דמיון מודרך וכדומה).
ראוי שהמודל להפסקת עישון של צה"ל יורחב וייושם גם במקומות עבודה, בקמפוסים וּבישיבות וכמובן, איך לא, בקרב הנוער. וּבא לציבור המעשנים גואל.
מעלילות עיריית ירושלים
חלם כבר כאן. בעיריית ירושלים. כן, כן. פתאום קם אדם, וּמגלה שמסטטוס של דייר שכיר הפך, בִּמְחִי החלטה שרירותית של העירייה, לבעל הבית (אתם קוראים נכון). בלי שום מסמך? בלי אישור טאבו? כן. מסתבר שבתיאטרון האבסורד של העירייה כבר אין הפתעות (לתשומת לב היועץ המשפטי).
עד כאן מערכה ראשונה. ועכשיו לסאגה הבלתי נגמרת. כי כדי להסיר את הבעלוּת המפתיעה מהדירה, המחייבת את הדייר הקטן בתשלומי ארנונה בלי הפסקה, הוא נדרש להמציא מסמכים ואישור טאבו שאין לו, כמובן. האם אין חובת הוכחת הבעלוּת חלה על העירייה, זו שבקלוּת בלתי נסבלת, רשלנית וּבלתי חוקית רשמה את הדייר כבעל נכס?
ואגב, מישהו באגף הגבייה של הארנונה יכול להסביר איך, במַטה קסמים, רחוב הרידב"ז הופך להיות רחוב חגיז? כך שאֶת הודעת התשלום היחידה תקבל, כמה מפתיע, דרך הבנק, שבו עוּקל חשבונך. גם זה מעלילות העירייה והתנהלותה השגוייה.
בחיוך מיוחד
פאדיחות הן נחלת המין האנושי, ואין אדם שלא התנסה בהן במהלך חייו. אם פאדיחות של רבים הן 'חצי נחמה', הרי זו מוּגשת לאדם (מִבְּלי לחדש דבר) על מגש הכסף של ניסוי וּטעייה. כי אם לא טועים - לא עושים, ואם לא מִתְפַדְחִים -לא לומדים.
מטֶבע הדברים, ברוב הפאדיחות מדובר בזוּטוֹת וּבאירועים קטנים, ועל כן בסביבה הרלוונטית הן נשכחות מהר. אך בעיני מי שזה קרה לו, מדובר במשהו משמעותי וגדול. ועל כן הן לא אחת נחרתות בזיכרו - אם בגלל המבוכה, אם בגלל שזה היה מצחיק, ואם בגלל תגובת הסביבה. עם זאת, אין ספק שממרחק השנים והזמן ההתייחסות האישית אליהן היא סלחנית ורכה יותר, ואפילו מסוגלת להעלות חיוך של הומור על השפתיים, וכך גם, יש להניח, אצל ציבור הקוראים המחייך בנימה אירונית למקרא הדברים.
ללמדך על הפער שבין ההתרחשות האוביקטיבית לגישה הסוּבייקטיבית, וכי הכל עניין של פרשנות.
פסוקו
קַבלו את היישוב החדש: די למחנק במִגרון
ד"ש מדאעש: חָמָ"ל בלי חֶמלה
היורֶה: מָטָר על מֶטֶר
התפטרות גלאון - היוֹ"ר היורָה: הטילה פִּצְצַת זהב(ה)?
גישה תרבותית לתנ"ך: מִקְרַע
בקטנה - כי גוּר א(ו)רי(ת) אַתְּ
תורמת הכליה -גוּר לְךָ: במותה ציוותה לאביה את החיים
המאבטח שגנב משופטים: מי ישמור על השומר?

תאריך:  19/10/2017   |   עודכן:  19/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ציפי לידר / Tzipi Lider
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו קאופמן
דבריה של מרב מיכאלי באוסטרליה - לפירוק מוסד הנישואין ולחיים נוסח דור המבול, חייבים להדליק לנו את כל הרמזורים, משום שבעשורים האחרונים עברה החברה הישראלית טלטלה חברתית שמאיימת על המשך היניקה של יהודים רבים וטובים מהמעין הנובע של היהדות
בעז שפירא
הגברת הזו חצתה זה מכבר את כל הקווים הנורמטיביים ובפועל מטיפה לדברים, רעיונות ואמונות שיש בהן פוטנציאל לקעקע את יסודות החברה האנושית, אולי אף למעלה מזה
אברהם פכטר
שלא תהיה אי-הבנה בנושא, כולם מדליפים: המשטרה, הפרקליטות, הסנגורים, ומתוך מערכת המשפט (עוזרים, מתמחים, מזכירות)    העיתונאים טוענים שהדלפות זה הסם הקיומי של העיתונות החופשית, אך מאידך זהו רעל שחודר ומחלחל למערכת עקיפת החוק, ולפעמים רבות הנזק בהדלפה עולה בהרבה מהמטרה שרצו להשיג
שלומי פרידמן
מושב החורף נפתח ביום שני, וכמו שנראה עכשיו לנתניהו אין ממה לחשוש, אין איום לא מבית ולא מחוץ    העבודה כרגיל במלחמת אזרחים ולפיד לא החליט מה הדעות שלו    ומה קרה למיכאלי שעברה לנתיב הפרובקציות
עמוס גלבוע
במלחמת יום הכיפורים הונינו את עצמנו שאנחנו בני אלים    האם גם עכשיו אנו נוהגים כך כאשר מסבירים לנו שאיום גרעיני אירני עלינו אינו קיומי ואין חזקים מאתנו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il