X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היום התפרסם פסק דין של בית המשפט, אשר תוצאתו היא חוב גדול של הפרסומאי אילן שילוח לשלטונות המס אפילו לטענתו של מר שילוח עצמו מדובר בפער של תשעה מיליון שקל בין המס ששילם ובין המס שהוחלט שעליו לשלם
▪  ▪  ▪
מיליוני שקלים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

הפרסומאי אילן שילוח חתם לפני שנים על הסכם עם רשויות המס. לאחר מכן ערערה רשות המיסים על ההסכם שעליו חתמה עם מר שילוח. היא ערערה במגוון טענות אשר אחת מהן הייתה שסיווג חלק מההכנסות ככאלה שנועדו לממן הסכמה על אי-תחרות לא היה מדויק, ופקיד השומה טען בדיעבד שמדובר בהכנסה עבור עבודה, ממנה חייבים לנכות מס בשיעור ניכר יותר.
ואת טענות פקיד המס בעניין סיווג ההכנסות קיבל בית המשפט, ולהבנתי את הדיווחים העיתונאיים על ההחלטה. שלוש הסיבות עיקריות הובילו את השופט בהחלטתו והן:
1) העובדה שמר שילוח ממילא היה מחויב חלקית לאי-תחרות.
2) העובדה שעמדת החברה המשלמת הזרה לא הושמעה בבית המשפט בעניין מטרת התשלומים עבור אי-תחרות.
3) העובדה שגודל התשלום עבור אי-תחרות איננו סביר.
וכאשר הכנסה מסווגת ככזו המחייבת מיליוני שקלים מס פחות ממה שצריך האדם לשלם, בייחוד כאשר הנישום מסכים בדיעבד לפסק הדין המחייב אותו לשלם אף לטענתו תשעה מיליון שקל נוספים על מה ששילם, מותר לנו האזרחים, להרים גבה.
ואז, כאשר נכנסים לעומק הדיווחים אנו מבינים כי נקודת ההתחלה של רשויות המס הייתה רחוקה מנקודת הסיום, שבעת חתימת ההסכם הוראות החוק והפסיקה לא היו ברורים דיים בחלק מההיבטים של התביעה, ובכלל קבע בית המשפט (על-פי הדיווחים העיתונאיים) שגם הוא עצמו לא נקי מספקות בהחלטתו.
ומה אנו למדים? אנו למדים שקיימת לו לאדם חזקת חפות, אנו מבינים שלא תולים אדם לפני שמחליטים להיכנס עמו להליך שיפוטי, וגם במסגרת ההליך השיפוטי מקשיבים לו וחלק מנקודות המחלוקת עשויות להיראות אחרת, ואף אם נקבע בסוף שהנישום/נתבע אינו חף מטעויות, לא חרב העולם.
ועוד אנו למדים שכאשר אדם אוחז בכיסו תשעה מיליון שקלים השייכים למדינה, אין תמיד מדובר בגזלת כספי ציבור, אין תמיד מדובר בפלילים, וכי גם כאלה פערים בין אדם למדינה עשויים להיפתר בהחלטת בית המשפט אשר הצדדים מסכימים לה, מקבלים אותה, ותוך השבת הסכומים לאוצר המדינה.
ראוי מאוד לטעמי שהן מר שילוח, הן בת זוגו הגברת שירה מרגלית והן חמיו של מר שילוח (ואביה של שירה) העיתונאי דן מרגלית וכל "אנשי האור" שמסביבם יעניקו גם לאנשים אחרים, ובכללם ראש הממשלה ורעייתו, אותה חזקת חפות משפטית, ודאי טרם החליטו הרשויות סופית אם יש כלל מקום לפתוח הליך משפטי בעניינם, טרם התברר סופית מה טיבו של אותו הליך ככל שיוחלט עליו, ומה תוצאתו של כזה הליך ככל שיתקיים ויסתיים.

תאריך:  23/10/2017   |   עודכן:  23/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דן מרגלית
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
האליטות שהובילו לגלובליזציה, לרב תרבותיות ולחברה פתוחה, בשם "התקינות הפוליטית", גרמו למשבר שחולל תהליכי עומק בעולם המערבי של חזרה ללאומיות הפטריוטית
מרדכי שחם
ערכי-יהדות, מנהגי-דת ומסורת יהודית - מוטב כי יוצגו לציבור החילוני על דרך השלמה והרחבה של ידע ותודעה, ולא כמעין קורס-חובה של "נהיגה מונעת". במשנה-תוקף אמורים הדברים לגבי תלמידים במערכת חינוך-החובה, אשר בכוחה להכתיב תכני-לימוד לאלה הנתונים במסגרתה
בעז שפירא
הבנת את זה זוהיר? ומרב, סתיו, ציפי ואבי גבאי, מה אתכם? הכיצד שכחתם שלב העניין כולו הוא היהודים, גורלם, זהותם הלאומית ושמירה על מרכיבים אלה לרבות נישואים וגירושים כדת משה וישראל, שמירת השבת, טיפוח המשפחה היהודית ועוד ועוד
רחלי בן-צור
אורו עיניי וניצתה בי האמונה שיש לי עוד תקווה, כשקראתי את הידיעה שהתפרסמה באתר של ערוץ 20 ששני האישים דלי המעש הללו - י. הרצוג וע. פרץ - החליטו לרוץ לתפקיד המכובד של נשיאות המדינה    למיותר לציין שברגע שקראתי זאת - הבנתי שיש לי סיכוי של ממש להתמודד מולם ולנצח!
יעקב שטרכר
ניהול אינו דמוקרטי    בראש כל ארגון מכהן מנכ"ל שעליו האחריות והוא אמור לתת דין וחשבון    כוחו והחלטתו הם אבסולוטיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il