X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש הממשלה אמר את אשר אמר בעניין ההדלפות מהמשטרה, ומיד קמה לה חבורת עיתונאי ה"אור" בטענה המצחיקה, שבימי אלשיך אין הדלפות
▪  ▪  ▪
נתניהו. כעס [צילום: אלכס קולומויסקי]

האם עיתונאי ה"אור" שלנו הם כסילים? האם הם חושבים שאנו כסילים?
בואו נדבר על הדלפות מהמשטרה. בתחילת בספטמבר שנה זו נחקר ארנון מילצ'ן בלונדון על-ידי חוקרי משטרת ישראל. בסמוך לאחר החקירה אנו קוראים לדוגמה בכלכליסט את הכותרת "מילצ'ן חיזק את החשדות נגד נתניהו", ובגוף הכתבה כתוב בין השאר: "איש העסקים ארנון מילצ'ן שנחקר באזהרה במשך שלוש שעות חיזק את החשד נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. כך אמרו הערב (יום ג') גורמים המעורים בחקירה". כותרות וכתבות דומות היו גם בעיתונים אחרים.
האם ראש הממשלה הדליף? לא! באי-כוחו? לא!, באי-כוחו של מילצ'ן? גם לא, אז מי הדליף? "גורמים המעורים בחקירה" הדליפו. האם לשכת ראש הממשלה הגיבה להדלפה הזו בשתיקה? יש להניח שלא, סביר מאוד להניח שלשכת ראש הממשלה תעלה כזו הדלפה חמורה בפני היועץ המשפטי לממשלה, היועץ המשפטי לממשלה ודאי העלה את הנושא בפני המפכ"ל, חלפו כמה ימים והמפכ"ל עצמו במקום "לתלות" את המדליף, מגיע לאולפן ערוץ 10 ושם הוא מודיע "החקירה של מילצ'ן הייתה משמעותית", ומאשר בכך הדלפה קודמת של אותם "גורמים המעורים בחקירה". אין כל פלא שנתניהו יוצא מהכלים. כל אחד מאתנו היה יוצא מהכלים.
הדלפות מגמתיות
בקיצור, מבלי שנהיה ראש הממשלה, ומבלי שנהיה פרנואידים, ההיסטוריה כתובה על דפי העיתונים וכל אשר נדרש הוא רק לקרוא ולאטום אוזניים מרעשי הרקע האינטרסנטיים. כל מי שאומר שאין הדלפות בחקירות של תיקי נתניהו, מקשקש בקומקום, פשוט מקשקש בקומקום, וההתרעמות של ראש הממשלה על הדלפות אלה היא ודאי מובנת, אפילו כאשר ניתן להתווכח על סגנונו של ראש הממשלה, וכפי שנראה בהמשך אפילו את הסגנון ניתן להבין.
ומשברור שההדלפות קיימות, מגמתיות, וההתרעמות נגדן היא מובנת נשאלת שאלת התזמון, ולדעתי הדברים נאמרו בתזמון אידיאלי מבחינתו של ראש הממשלה, תזמון אידיאלי שאינו קשור כלל להדלפות העבר אך קשור קשר עבותות לשאיפתו של ראש הממשלה לצמצם ככל הניתן הדלפות עתיד.
כאשר העיתונאים מיתממים ומתחסדים אומרים "מה אמר נוסבאום? הוא אמר שתהיינה חקירות אחר החגים. האם זו הדלפה"? הם זורים חול בעיני הציבור או פשוט אינם מבינים מה קורה סביבם! אמירתו של ראש הממשלה לא ייחסה לטעמי כלל לדברים של נוסבאום את המשמעות "הדלפה".
יש להניח שההודעה הזו של ראש הממשלה הייתה מוכנה בצינור למעלה מחודש, לפחות מהרגע שמסקנות מהחקירה של מילצ'ן דלפו לעיתונות, וההחלטה לשחרר את המסר הזה נתקבלה מיד לאחר תום החג, כאשר הייתה הערכה שהחקירות תתחדשנה, וללא פעולה רעשנית ופרובוקטיבית של ראש הממשלה, אשר לטעמי הייתה נחרצת בכוונת מכוון, גם חקירות אלה היו באורח שוטף בעיתונות או שמא רק חלקים מהן הפוגעים בראש הממשלה.
להבנתי ההודעה הפרובוקטיבית הזו של ראש הממשלה לא הייתה כלל "עונש" על חלב שנשפך, אלא מקדמה על חשבון ההדלפות הצפויות, ועל-מנת למנוע המשכן של הדלפות אלה.
לאנשים יש זיכרון קצר, מי זוכר את ההדלפות מחקירת מילצ'ן? אך מרגע שיצאו הדברים מלשכת ראש הממשלה, ובעוצמה שיצאו, כל הדלפה מכאן ולהבא תצביע על כך שראש הממשלה צדק מאוד בביקורתו הנוקבת, מה שאמור להביא לזהירות משנה בצמרת המשטרה, הגם שככל שההדלפות תמשכנה, חבורת העיתונאים שייללה על כך שהמשטרה אטומה להדלפות תצטייר עוד ועוד בעיני הציבור כבחבורה הרודפת את ראש הממשלה ולא ככזו הממלאת את תפקידה העיתונאי.

תאריך:  23/10/2017   |   עודכן:  23/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
עומר כרמון
בנימין נתניהו לאופוזיציה: "אתם כל הזמן מחמיצים, תוקפים, מקטרים ומקללים אבל בצר לכם אתם משליכים את יהבכם על מחזור סיפור הצוללות - לפני שלוש שעות חתמנו על מזכר עם ממשלת גרמניה"
איתמר לוין
טוען שההצעה תפגע בעקרון היסוד של שוויון בפני החוק, תחבל משמעותית בסיכוי להגיע לחקר האמת ודווקא תפחית את אמון הציבור בראש הממשלה
איתמר לוין
במאמר על פסוק בספר משלי טוען ניצן, כי כבודם של נבחרי הציבורי דווקא מחייב לחקור חשדות נגדם    אמסלם: הוא רק פקיד; שיגיד את דעתו בדיונים בכנסת על החוק
מרדכי ליפמן
עונת החגים המייגעת נראתה בלתי נגמרת, אבל הנה הגיעה לקיצה    ומה היה לנו? נתניהו והצוללות? נתניהו ותיקי 1000 ו-2000? מסתבר שהכלבים נבחו והשיירה עברה    עברה? רגע, יש גם סיפור חדש...
משה נסטלבאום
השר לביטחון הפנים או עסקן פוליטי?    12 שעות לקח לשר גלעד ארדן להעניק גיבוי למפכ"ל המשטרה    האם רה"מ מבקש לסגור את יציר כפיו של ארדן תאגיד השידור הציבורי? ייתכן שארדן פשוט מסרב להפנים את התועלת הרבה שהוא מביא לנתניהו וממשלתו
רשימות נוספות
כהונת ראש ממשלה תוגבל לשתי קדנציות  /  עומר כרמון
ארדן: נוכחות ליאור חורב בעייתית  /  עידן יוסף
המשטרה: נתניהו מנסה לשבש עבודתנו  /  עידן יוסף
נשיכה צרפתית  /  איתמר לוין
כמה חוסר היגיון בפסק דין אחד  /  איתמר לוין
שבע האשמות של רמייה  /  אסתר שניאורסון גרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il