X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
את גדולתו האמתית ניתן להבין על-פי התנהגותו לאחר תום כהונתו, התנהגות צנועה שכזו כנראה כבר לא נזכה לראות בימי חיינו, לא בארה"ב וגם לא בישראל. טרומן נהג לספר בלגלוג עצמי מסוים: "בצעירותי חשבתי מה אעשה בחיי. בחירתי הייתה להיות נגן פסנתר בבית בושת או פוליטיקאי. אם לומר את האמת בקושי יש הבדל ביניהם"
▪  ▪  ▪
הארי טרומן [צילום: AP Photo, File]

הארי טרומן שמונה לנשיא ארה"ב אחרי מותו הפתאומי של הנשיא פרנקלין רוזוולט, יכנס להיסטוריה האנושית כמי שהחליט להטיל את פצצות האטום, לראשונה בתולדות האדם, על הירושימה ונגסאקי ובכך הביא אל קיצה את מלחמת העולם השנייה. טרומן היה נשיא מזן שונה ועל כך זכה להערכה גדולה גם אחרי פרישתו, אבל את גדולתו האמתית ניתן להבין על-פי התנהגותו לאחר תום כהונתו, התנהגות צנועה שכזו כנראה כבר לא נזכה לראות בימי חיינו, לא בארה"ב וגם לא בישראל. בימים אלה "מי שהיו" ראשי מדינה דואגים מאוד לקידום ענייניהם הפרטיים, אם בכתיבת ספרים בתמורה למקדמות גבוהות, אם בהרצאות תמורת סכומי עתק, אם כיועצים "אסטרטגיים" או בתור "פותחי דלתות" בשכר.
הנכס היחיד שהיה בבעלות טרומן ביום מותו היה הבית שבו התגורר באינדפנדנס מיזורי, שבו שכן יחד עם אשתו בס, כל ימי חייהם, פרט לזמן שמעונם היה בבית הלבן. את הבית הזה לא קנו. בס ירשה אותו מאמה ואביה. בתקופה שבה כיהן טרומן בקונגרס, לפני שנבחר לסגן הנשיא, הוא שילם מכיסו עבור הבולים למכתבים ששלח בתוקף תפקידו ונהג ללקק את הדבק על צדם האחורי. עם פרישתו מהנשיאות ב-1952 כל הכנסתו הייתה מהפנסיה השנתית בסך 13,507 דולר בעבור שירותו הצבאי במלחמת העולם הראשונה, בה שירת כקצין שפיקד על סוללת תותחים.
לאחר השבעתו של הנשיא אייזנהאואר נסעו הארי ובס לביתם כשהם נוהגים ברכב בעצמם, ללא ליווי של השרות החשאי. כאשר הציעו להארי לכהן במשרות פרטיות בשכר גבוה הוא סירב והסביר כך: "אתם לא רוצים אותי. אתם רוצים את התואר של הנשיא והוא לא שייך לי. הוא שייך לעם האמריקני ואינו למכירה".
מאוחר יותר, ב-1971, כאשר הקונגרס התכוון להעניק לו את מדלית הכבוד לכבוד יום הולדתו ה-87 הוא סירב לקבל את העיטור והסביר את סירובו במלים הצנועות האלה: "אינני סבור שעשיתי דבר מה המצדיק עיטור כבוד מטעם הקונגרס או מצד כל גורם אחר".
נשיאים אמריקנים שכיהנו אחרי טרומן צברו הון רב לאחר תקופת כהונתם תוך ניצול העובדה שהיו נשיאים והליך התעשרות זה כבר הפך לנורמה. אבל טרומן, כל עוד היה בחיים, לא שינה את דעתו. הוא גם לא חשב שלהיות נשיא זה כבוד גדול. לעתים, כאשר דיבר בציבור על שירותו כנשיא נהג טרומן לספר כך: "בצעירותי חשבתי לעצמי מה אעשה בחיי. בחירתי הייתה להיות נגן פסנתר בבית בושת או פוליטיקאי. ואם לומר את האמת בקושי יש הבדל ביניהם".

תאריך:  22/10/2017   |   עודכן:  22/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טרומן - נשיא מזן שונה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נכון חלקית
משה דב  |  23/10/17 21:10
2
לישראל טרומן היה מושיע
א-ת  |  24/10/17 00:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
דמוקרטיה ייצוגית מתנהלת באופן שוטף ובנושאים פרוצדורליים באמצעות גופים נבחרים, אבל אינה רשאית לשלול את זכות הריבון (העם) להחליט על דרכו בנושאים היסודיים והמהותיים ביותר
ציפי לידר
מה לומדים מסיפור הצפרדע?    מה בין להקת הצפרדעים לנחש?    נופל וקם - אין יאוש בעולם כלל       מה בין קין לאדם הראשון?    מה מלמדת תיבת נוח?    וּלקינוח טוהר הלשון
דוד סנדובסקי
הקמת רשות ממלכתית רב תחומית, עם סמכויות, שתעסוק בהיבטים הנוגעים לתכנון ולבקרת אוכלוסין היא צו השעה    אסור לתת לתהליכים דמוגרפיים בלתי נשלטים לעצב באופן בלתי מבוקר ובלתי מתוכנן את עתיד יחסי הגומלין בין אדם לסביבה בישראל    עיכוב בהסדרה יגרום לאובדני שליטה בלתי הפיכים, עקב היווצרות מצבים משבריים    דבר זה ייגרם עקב ציפוף ודחיסת יתר של אוכלוסין, תשתיות, שימושי קרקע ומבנים בטריטוריה מצומצמת (רצועת-עזה היא דוגמה ממחישה)
אליהו קאופמן
ההשמטות של ה"פלג הירושלמי" מהצבא איננה עקרונית באמת כמו שדרכי הפעולה שלה אינם באים על בסיס תורתי    זוהי פרקציה אופורטוניסטית שרק מבקשת זכויות ובורחת מחובות
עמי דור-און
כל אלה המבקשים לסייע לאלאור אזריה הם בוודאי מבקשי טובתו, אך חובה הייתה מוטלת עליהם לשקול היטב את אמרת חז"ל "כל המוסיף גורע". אילו זכרו זאת לא היו כותבים בבקשת החנינה את המשפט האומר: "אני יושב וחושב על הנסיבות: חייל ישראלי שחירותו נשללה ממנו כי פעל נגד בני עוולה אשר באו לשפוך דם יהודי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il