X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ניהול אינו דמוקרטי בראש כל ארגון מכהן מנכ"ל שעליו האחריות והוא אמור לתת דין וחשבון כוחו והחלטתו הם אבסולוטיים
▪  ▪  ▪
קטצ'יק. יושב על המדוכה [צילום: עמוס בן-גרשון/פלאש 90]

ועדה ברשות יוסי קוצ'יק, המונה ברובה בכירים לשעבר בצמרת האוצר, יושבת על המדוכה ובוחנת את פירמידת הניהול במשרד האוצר. מסתמן שאחת מהמלצותיה תהיה בהקשר של כישורי מנכ"ל משרד האוצר תוך נטייה להעלות את רף הכישורים הנדרשים מימנו כדי לאיין מינוי פוליטי לא מתאים. הוועדה צופה כנראה את חוק הג'ובים והשפעתו הנגטיבית. משרד האוצר מצטיין במבנה ניהולי כמעט בלתי אפשרי. כל מערכת ניהולית היא בעלת מבנה דמוי פירמידה שבצמרתה מכהן מנכ"ל שהוא מקבל ההחלטה. במשרד האוצר, בנוסף למנכ"ל, מכהנים כ-7-6 ראשי אגפים שמעמדם, כולל תנאים אישיים, הוא כשל מנכ"ל. המבנה הזה מזמין מתחים ופגיעה בכושר השליטה של המנכ"ל. על כך כבר העיר מבקר המדינה.
ניהול אינו דמוקרטי. בראש כל ארגון מכהן מנכ"ל שעליו האחריות והוא אמור לתת דין וחשבון. כוחו והחלטתו הם אבסולוטיים. בצבא לרמטכ"ל יש כלים קיצוניים כגון יכולת שפיטה וכליאה המעצימים את כוחו. הצבא אינו גוף דמוקרטי והוא הדין באשר לגופים אזרחיים. אופי הניהול תלוי ביכולות המנהל שסגנונו יכול לנוע מאבסולוט נאור ועד טירון. אוי לרמטכ"ל הנאלץ להשתמש באמצעים דרסטיים כדי להשליט את מרותו ודעתו וכן אוי למנכ"ל חסר האוטוריטה המנסה להעביר החלטות דמוקרטיות אך אנמיות.
ועדת קוצ'יק מונתה למרות שהיא מיותרת. מבנה האוצר המזמין בוקה ומבולקה ברור. ארגון מתפקד יכול להגיע למסקנה המתבקשת בלי ועדה שתגרום לגזילת זמן והוצאות כספיות.
כמו לכל ארגון לאוצר יש הנהלה. מעל ההנהלה מכהנת הממשלה המשמשת מועצת מנהלים שנציגה באוצר הוא שר האוצר. הוא הדין בכל משרדי הממשלה. המערכת חורקת מאחר שנבחרת הדירקטורים, הממשלה, היא ברמה נמוכה. במקום להשביח את איכות מנהליה היא מחפשת דרכים להגדלת מספר המינויים הפוליטיים ולהרבות במשרדים ממשלתיים. כל זאת תחת נפנוף בדגל "המשילות".
לקראת סיום המנדט הבריטי העריכו האנגלים שבארץ ישראל ישרור תוהו ובוהו והם יתבקשו לחזור כדי להציל. דבר לא קרה מאחר שהם לא הבחינו שרוב המשרדים אוישו על-ידי פקידות יהודית שהצליחה לקבל את המושכות ללא בעיות מיוחדות.
מאז המנדט הבריטי עברו 70 שנה. מדינת ישראל הגיעה להישגים שאולי אין שני להם בהיסטוריה האנושית. קשה להימלט מהמחשבה שניתן היה להשיג יותר אם היה לנו דירקטוריון מיומן.

תאריך:  22/10/2017   |   עודכן:  22/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
הקמפיין שסחף השבוע את הרשת, שבמסגרתו סיפרו קורבנות של עבירות מיניות על מה שקרה להם, צריך לסחוף גם את הקטר של המשק - ובעיקר את הנשים בו
צ'לו רוזנברג
אף מנהיג ישראלי לא יסכים שזכות השיבה של הפלשתינים תיקבע בהסכם כלשהו    ומה עם זכות השיבה של היהודים לכל מקום על פני ארץ ישראל? האם ישנו סיכוי ממשי שהממשלה הנוכחית או ממשל ימנית דומה לזו של היום תסכים לפתרון אחר זולת יישוב הארץ כולה? לא
משה חסדאי
הוכחה שישית למציאות כוח עליון, היא ניצחון העם היהודי על הפקולטות למדעי המדינה הרוח והחברה ועל התקשורת הישראלית הכתובה, ברדיו ובטלוויזיה, על כת כתריאל שחורי וגיורא עיני בקולנוע הישראלי
עמי דור-און
את גדולתו האמתית ניתן להבין על-פי התנהגותו לאחר תום כהונתו, התנהגות צנועה שכזו כנראה כבר לא נזכה לראות בימי חיינו, לא בארה"ב וגם לא בישראל. טרומן נהג לספר בלגלוג עצמי מסוים: "בצעירותי חשבתי מה אעשה בחיי. בחירתי הייתה להיות נגן פסנתר בבית בושת או פוליטיקאי. אם לומר את האמת בקושי יש הבדל ביניהם"
רפי לאופרט
דמוקרטיה ייצוגית מתנהלת באופן שוטף ובנושאים פרוצדורליים באמצעות גופים נבחרים, אבל אינה רשאית לשלול את זכות הריבון (העם) להחליט על דרכו בנושאים היסודיים והמהותיים ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il