X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המצב האבסורדי לפיו חלק מהלקוחות מופלים לרעה ולא יכולים לראות את השידורים המסחריים באיכות טובה היא מצב שבמדינה מתוקנת אי-אפשר להשלים עמו לאורך זמן לכן עתירתה של חברת "סלקום" הנה מוצדקת מעיקרה
▪  ▪  ▪
צודקים [צילום: ליאור מזרחי/פלאש 90]

אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון החל מיום רביעי הבא (1.11.17)יעברו הערוצים המסחריים ("קשת","רשת" ו"ערוץ עשר" ) לשדר באיכות HD. מי שיהנו מהשירות בשלב זה הם מנויי "הוט","יס" ו"פרטנר TV".
לעומת זאת, צופי "עידן פלוס" ו"סלקום TV" (המתבסס בחלקו על שירות עידן פלוס) לא יהנו משירות זה.
חשוב לציין כי רוב משתמשי "עידן פלוס" הם זוגות צעירים, אנשים מבוגרים או בעלי הכנסות נמוכות אשר אינם מעוניינים בשלב זה לשלם דמי מנוי גבוהים עבור ספקית טלוויזיה כזו או אחרת.
כתוצאה מכך, עתרה חברת סלקום ביום חמישי שעבר לבג"ץ בבקשה לקבל צו ביניים אשר יחייב את הרשות השנייה לשדר את הערוצים החדשים באיכות HD בכל הפלטפורמות הקיימות, או לחלופין להמשיך במצב הקיים (קרי: לשדר את הערוצים באיכות ירודה ומיושנת).
פירוט העתירה של סלקום
חברת "סלקום" טוענת בעתירתה כי על המדינה לממן את שידורי הערוצים המסחריים באיכות HD, ועצם העובדה שמנויי עידן פלוס וסלקום TV לא יוכלו לצפות בשידורים אלו מהווה "אפליה רעה ומקוממת לטובת הרשתות הגדולות".
נכון להיום, לא נזקקות חברות "הוט","יס" ו"פרטנר TV" להיעזר בשירותי "עידן פלוס" היות שיש להן פלטפורמות חלופיות. כך, למשל, חברת "הוט" משדרת באמצעות כבלים המצויים באדמה, חברת "יס" משדרת באמצעות הלווין ופרטנר נעזרת בשידורי האינטרנט.
חשוב לציין כי אם תגיע פרטנר למספר גבוה של מנויים גם היא לא תוכל לשדר באיכות HD כי רשת האינטרנט יכולה להתמודד עם מספר מוגבל של מנויים.
מערך שידורי "עידן פלוס" מופעל על-ידי הרשות השנייה אשר ככל הנראה מסיבות תקציביות נמנעת מלשדר את הערוצים המסחריים באיכות הטובה בעולם (למרות שהיא יכולה לעשות זאת על-ידי שימוש באנטנות הקטנות הממוקמות במכשירים).
התגובה של סלקום במידה ועתירתם תדחה
נכון לעכשיו,לא-ברור כיצד תגיב חברת "סלקום" אם בג"ץ ידחה את העתירה שלהם.
אך כיום קיימות שתי אפשרויות:
1. שמירה על המצב הקיים: כלומר: לשדר את הערוצים המסחריים באיכות נמוכה כדי לא להפלות את בעלי הממירים המתבססים על קליטת שידורי "עידן פלוס".
2. לאפשר את שידורי הערוצים המסחריים באיכות HD לבעלי ממירי חברת "אפל" על-ידי שימוש בסטרימרים, או על-ידי שימוש בטלוויזיות חכמות. בכך היא תפלה את את רוב המנויים שלה שיש ברשותם ממירים המתבססים על שירות "עידן פלוס".
לכן, הם צריכים להחזיק אצבעות ולקוות שבג"ץ יקבל את עתירתם המוצדקת.
המצב האבסורדי לפיו חלק מהלקוחות מופלים לרעה ולא יכולים לראות את השידורים המסחריים באיכות טובה היא מצב שבמדינה מתוקנת אי-אפשר להשלים עמו לאורך זמן. לכן עתירתה של חברת "סלקום" הנה מוצדקת מעיקרה.

המחבר הוא בלוגר והיה מנוי בעבר על שידורי "עידן פלוס"
תאריך:  24/10/2017   |   עודכן:  24/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הרשות השנייה  סלקום
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליאת כרמון
ישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, שמוקפת אויבים שכל משאת ליבם הוא הרצון העז למחוק אותנו מעל פני האדמה, ובתוך ים השנאה הזה הפרחנו את השממה, כפי שאף מדינה לא הצליחה לעשות בזמן כה קצר של כמעט שבעים שנה
אפרים הלפרין
בנאומו בכנסת פירט נשיא המדינה את ביקורתו נגד המהפכה החוקתית של השופט אהרן ברק, אך מה שהוא הסתיר מהציבור זו העובדה שהוא הוא זה שהוא היה בין מובילי מהפכת הנגד הפוליטית
מתי דוד
לפרופ' שלמה בן עמי היה האומץ האינטלקטואלי וההגינות הפוליטית האישית, כמי שהיה במפלגת העבודה וממובילי התהליך המדיני, להודות בכישלון הסכם אוסלו
משה נסטלבאום
גילה אדרעי, היא יהושוע פרץ של רכבת ישראל. היא יו"ר וועד שלא דופקת חשבון ומעדיפה בעיקר את שפת הכוח. עכשיו היא חוזרת שוב לעמדת נהג הקטר בתפקיד יושבת-ראש וועד עובדי רכבת ישראל. האם הרכבת תמשיך לנסוע על הפסים? תלוי את מי שואלים
רפי לאופרט
כל הסימנים מראים שבחירתו והתנהלותו של גבאי מכוונים לשתי מטרות: יצירת אשליה של שינוי מגמה - מה שחולל רבין בהצלחה רבה בבחירות 1992 ויצירת אשליה, שממנה ניתן יהיה להסתלק מיד אחרי הבחירות אם ישכילו בזכותה להרכיב ממשלה; "מוסר השקרים האפורים" חוזר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il