X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
כדי שלא נחשוד בלובצקי שהוא מקים תנועת שמאל נוספת בישראל הסתירו הנתמכים של המממן האמריקני את המהות האמתית של ההתארגנות החדשה והעניקו לה את השם הסתמי "דרכנו" המגדירה את עצמה כארגון "א-מפלגתי"
▪  ▪  ▪

יום אחד, לפני הבחירות לכנסת הנוכחית, קם לו איש עסקים יהודי-אמריקני בשם דניאל לובצקי, ממקורביו של הנשיא לשעבר ברק חוסיין אובמה, והחליט שהנהגת ישראל אינה מתאימה לו ולכן הוא מוכן לממן מכיסו פעילות שתמנע את בחירתו של בנימין נתניהו לראשות ממשלת ישראל. כדי לממש את שאיפתו הוא מגייס מספר "פיגורות", לאו-דווקא מן המעלה הראשונה, ויחד אתם מקים בשנת 2015 "חברה לתועלת הציבור" ששמה אינו מסגיר את מיקומה השמאלי במרחב הישראלי. לחברה הזו קוראים "דרכנו" והיא אמורה, לכאורה, לייצג את הרוב הישראלי המתון. אחרי שהוקמה החברה מינה לובצקי לתפקיד יו"ר את איש העסקים קובי ריכטר שהיה טייס קרב בחיל-האוויר. לתפקיד הסגן של ריכטר מונה תא"ל במילואים ברוך שפיגל שבעברו היה מפקד חטיבת גולני וסגן מתאם הפעולות בשטחים. בין חברי הוועד המנהל ניתן למצוא את דרור אלוני (בנה של שולמית אלוני) שבעברו היה מנהל הגימנסיה העברית "הרצליה" וגם את אפרים סנה. שכיהן בעברו כשר הבריאות, שר התחבורה וסגן שר הביטחון מטעם מפלגת העבודה שממנה פרש ב-2008.
כדי שלא נחשוד בלובצקי שהוא מקים תנועת שמאל נוספת בישראל הסתירו הנתמכים של המממן האמריקני את המהות האמתית של ההתארגנות החדשה והעניקו לה את השם הסתמי "דרכנו" המגדירה את עצמה כארגון "א-מפלגתי".
מהותה של "דרכנו" מוסברת באתר האינטרנט שלה כך: ישראל היא מדינתו הדמוקרטית של הלאום היהודי ושואפת לכך שיתקיים בה שוויון בין כל אזרחיה (תוספת שלי למטרות הבהרה: כולל האזרחים הערבים). התנועה מאמינה בפתרון "שתי מדינות לשני עמים, בצדק חברתי ומתנגדת לגזענות".
בהסתמך על הנגישות הקלה לרשת יכול כיום כל אדם להצהיר, כי הוא ומאות אלפי תומכיו מסוגלים לפתור את כל בעיותיה של מדינת ישראל. בגלל השימוש הבלתי מבוקר של הנתונים מודיעה "דרכנו" כי היא התנועה האזרחית החוץ-מפלגתית הגדולה בישראל עם כ-220,000 תומכות ותומכים. (הערה שלי: אם כל אלה אכן קיימים במציאות והיו מצביעים בבחירות הבאות למרצ, הייתה המפלגה השמאלנית הזו מסוגלת להגיע לפחות ל-10 מנדטים ולקבוע מי ישלוט בישראל). אך כדי שלא יהיה צורך להסתפק בנתונים מספריים דואגת "דרכנו" להסביר לכל מי שהצליח להגיע לאתר שלה, כי היא "המארגנת והמפעילה את הרוב המתון הישראלי מתוך כוונה להשפיע על מדיניות הממשלה וסדר היום הציבורי, ברוח ערכי הציונות, הדמוקרטיה והערבות ההדדית".
כדי להבהיר לציבור עד כמה "דרכנו" הכתה שורש בציבור הישראלי טוענים דוברי התנועה, כי לפקודתם מתייצבת ופועלת קהילת-רשת שהחברים בה נלחמים בשיח האלים והמסית ברשת, זאת על-מנת להחזיר את הקול של הרוב המתון ולתת לו עוד הזדמנויות לפעולה.
"דרכנו" אינה מתחמקת מהנושא הכספי החשוב המאפשר את פעילותה, אך אינה טורחת לומר את האמת אותה חשפתי בתחילת מאמרי זה. לדברי "דרכנו" היא מקבלת תרומות מתורמים גדולים, יהודים וישראלים, ומאלפי ישראלים שמשתתפים בתרומות קטנות. אך כדי שלא נחשוד בה שהיא מעלימה מאתנו את האמת היא מספרת, ממש כעובדה, שהיא "אינה מקבלת תרומות מממשלות זרות או ממפלגות פוליטיות".
על זה נאמר "אשרי המאמין". כדי שהציבור הישראלי יאמין, חייבת "דרכנו" להציג את מאזניה ולהוציא לאור השמש את שמות כל התורמים, כולל ממשלות זרות שהצליחו, ממש באין רואה, להסתנן לשורות צבאותיו של דניאל לובצקי. אבל את הסוד הכמוס הזה קרוב לוודאי שהיא לא תחשוף.

תאריך:  01/11/2017   |   עודכן:  01/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפלגת שמאל של איש אחד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עמי, הלנו אתה? ל"ת
ב_שמואל  |  1/11/17 19:38
2
תודה לעמי דור-און על ההבהרה
תודה  |  1/11/17 20:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם גורמן
בית המשפט העליון אינו עוסק ב"עשיית צדק"    פסיקת בית המשפט משקפת את השקפתם של השופטים בזמן נתון בקשר למחלוקת שהובאה לפניו
מנחם רהט
תופעה חדשה ברחוב החרדי: הקנאים החדשים, שהינם למעשה תמונת ראי הפוכה לתופעה חדשה אחרת בעולם החרדי - החרדים החדשים    אלא שבעוד שהרחוב החרדי משלים בשתיקה עם תופעת החרדי החדש, ורואה בה כורח המציאות הדגמוגרפית, מתאחד הציבור החרדי על כל שדרותיו כנגד כת הקנאים החדשים
איתן קלינסקי
אני זועק לכתובתו של קבר מדריכי האהוב בתנועת השומר הצעיר, מי שהיה שנים רבות חבר קיבוץ בית אלפא, הסופר ישראל זמיר ז"ל, בנו של הסופר בשביס זינגר - קום מקברך וצעק לעבר חבריך בקיבוץ בית אלפא להפסיק לייצר את כלי המשחית המשמשים משטרים רודניים
גד גזית
"רעיון ההתפצלות" - כך מסכם גודמן אותו, עדין מבלי לרמוז באיזה מסגרת ניתן יהיה להגשים אותו: "מצד אחד, שטחי A ו-B יתרחבו ויהיו בפועל "כמעט" מדינה פלשתינית, ומצד שני תושבי שטח C הנותרים יהיו "כמעט" אזרחים במדינה ישראלית. ואני מרשה לעצמי להוסיף: שרעיון ההתפצלות "כמעט" יהיה ניתן להגשמה...
אברהם פכטר
הצהרת בלפור - משנת 1917, הייתה היתד לסימון הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל    ועידת סן-רמו 1920 שחלקה את המזרח התיכון, לאחר הנצחון במלחמת העולם הראשונה, ובו חלוקה בין העם היהודי והעם הערבי, ללא הכרה לא בישות ולא בעם פלשתינית שלא היה קיים יצור כזה    וכנ"ל בוועדת פיל לחלוקת הארץ ב-1937
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il