X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
העובדה שצבי גור ביצע את אחד ממעשי הרצח המתועבים ביותר בתולדות המדינה, אינה רלוונטית לבקשתו לשחרור מוקדם לאחר שריצה 37 מתוך 45 שנות המאסר שנגזרו עליו
▪  ▪  ▪
הוא לא מסוכן [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

נשיא בית המשפט המחוזי מרכז, אברהם טל, קיבל השבוע את הערעור של הפרקליטות וקבע, כי ההחלטה של ועדת השחרורים לשחרר את צבי גור, רוצח הילד אורון ירדן, היא בלתי סבירה. בכך אושרר וביתר שאת, בכל האמור לתנאי מאסרו (מאגף שיקום בכלא מעשיהו לאגף רגיל), מאסר בן 45 שנה שקצב לו נשיא המדינה בגין הרצח, ונשללה האפשרות של שחרור מוקדם בשלב זה, עד עתירתו הבאה של גור לשחרור מוקדם.
סהדי במרומים: לו הייתה פנייה אלי מגורם כלשהו שאצייג את גור בהליך משפטי ולו איזוטרי, גם שאינו נוגע למעשה הרצח הנפשע שביצע, הייתי דוחה את הפנייה לאלתר. אולי גישה לא שגרתית ומקובלת של עורך דין, אך גם לכותב שורות אלה יש קווים אדומים. מלבד זאת, שבועת היפורקטס לא חלה אלא על הרופאים.
למרות זאת, בליבי מקננים ספק וחוסר נוחות בעניין החלטה זו. מה לא סביר בשחרור מוקדם של אסיר שמרצה 37 שנות מאסר ברציפות, המהווים זמן שיא בריצוי עונש של אסיר במדינה, מתוך 45 שנה שקצבו לו? מדוע לא זכאי גור, שאין חולק שהוא אסיר למופת, אשר מלבד אותה בריחה ממשמורת לפני 32 שנים לא עבר עבירה אשר יש בה כדי לשלול ממנו את קיצור העונש, לקיצור העונש?
שני שלישים מתקופת המאסר הסתיימו בשנת 2010 ומאז ריצה עוד שבע שנות מאסר. גור הוא רוצח נאלח שאות הקין אשר הטביע במו ידיו על מצחו ילווה אותו עד יומו האחרון, אך הוא אסיר ככל אסיר אשר רצח לפניו ורצח אחריו, ואשר ועדת השחרורים דנה בענייניהם ללא משוא פנים ולגופו של עניין. את קיצור העונש יש לשקול לגופה של התנהגותו של גור לאורך כל שנות מאסרו, ולא על הנהון ראש בהתייחס לחרטה כנה שהביע או לא.
בתיעוד האחרון של גור בשנת 2009 באחד מערוצי הטלוויזיה, הוא נשמע מביע חרטה. עוד העיד על, עצמו כי באינטראקציה שלו עם הבריות בחופשות מן הכלא אינו זוכה לאהדה יתרה. וכן, גור יוצא לחופשות ככל אסיר.
נהיה לרגע כנים עם עצמנו: גור מלא חרטה והלקאה עצמית מרגע שנעצר ע"י המשטרה מספר שבועות לאחר שרצח את ירדן, מעשה בו הודה מיד. אף לא לרגע קט גור נהנה מהכסף שנטל ככופר. ברגע שהפקיד בבנק את הכסף המסומן שהניחה המשטרה במקום המחבוא, חרץ את גורלו לשבט. אם כך, החרטה מלווה אותו כל שנות מאסרו אף אם לא הביע אותה כפי שציפו ממנו, ולו רק בשל כשלונו בביצוע הפשע אותו תכנן.
קשה לקבל את הטענה לפיה גור עדיין מהווה סכנה כיום, בהיותו בן 70, רווי שנות מאסר כששובל של שיימינג כרוך אחריו באשר יבוא. אינני מעלה על הדעת שלמחרת שחרורו יבצע גור חטיפה או כל עבירה אחרת. באמצעים הטכנולוגיים הקיימים, קשה מאוד לבצע חטיפה, קל וחומר מצד גור שנתיבותיו ודרכיו היומיומיות יהיו גלויות ובמעקב של אסיר ברישיון.
מרגע שנשיא המדינה קצב את עונשו ל-45 שנה, הפך גור לבר-מחילה וקיצור העונש. נדרש נתון עובדתי חריג אשר ימנע ממנו את השחרור המוקדם. ככל הידוע, אין סיבה נראית לעין שאמורה למנוע ממנו שחרור זה. בכל הכאב וצער המשפחה, אין רלוונטיות לפשע המזעזע שביצע גור לשיקולים במתן שחרור מוקדם.

תאריך:  02/11/2017   |   עודכן:  02/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אברהם טל / Avraham Tal
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גם לגור מגיע שחרור
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לגור בקבר ל"ת
כמו הילד  |  2/11/17 15:55
2
צודק, למרבה הצער
שאול א.  |  3/11/17 09:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד שי מילוא
חוק חדלות הפרעון ושיקום כלכלי מעלה לזיכרון את הביטוי America First, America First - סיסמה שאומצה על-ידי הנשיא וודרו וילסון ולימים על-ידי הנשיא דונלד טראמפ
זוהר בן-אשר
התובע המיוחד ממשיך לפעול והוא חושף, לאט-לאט אבל בבטחה, את הבעייתיות - שלא לומר העבריינות - של טראמפ ומטה הבחירות שלו ומן הסתם גל של הממשל שלו בכל מה שנוגע לקנוניה הרוסית. ייתכן גם שהתובע יגיע אפילו לעסקיו של טראמפ ואז מעניין יהיה מה הוא יעלו בחכתו. החומות נסדקות, כך זה נראה
עמי דור-און
כדי שלא נחשוד בלובצקי שהוא מקים תנועת שמאל נוספת בישראל הסתירו הנתמכים של המממן האמריקני את המהות האמתית של ההתארגנות החדשה והעניקו לה את השם הסתמי "דרכנו" המגדירה את עצמה כארגון "א-מפלגתי"
מנחם גורמן
בית המשפט העליון אינו עוסק ב"עשיית צדק"    פסיקת בית המשפט משקפת את השקפתם של השופטים בזמן נתון בקשר למחלוקת שהובאה לפניו
מנחם רהט
תופעה חדשה ברחוב החרדי: הקנאים החדשים, שהינם למעשה תמונת ראי הפוכה לתופעה חדשה אחרת בעולם החרדי - החרדים החדשים    אלא שבעוד שהרחוב החרדי משלים בשתיקה עם תופעת החרדי החדש, ורואה בה כורח המציאות הדגמוגרפית, מתאחד הציבור החרדי על כל שדרותיו כנגד כת הקנאים החדשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il