X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על אף הקרע העמוק הקיים כיום בין ישראל לעם הפלשתיני - יש צורך למצוא דרך חדשה להדברות הדדית, שסוד הצלחתה טמון קודם כל בהתייחסות של כבוד לצד השני
▪  ▪  ▪
בן-אליעזר ז"ל. היטיב לדבר עם הערבים [צילום: פלאש 90]

האם אכן ניתן להידבר עם הפלשתינים רק בשפת הכוח, כי שפה אחרת הם, כביכול, אינם מבינים? על-פי הגרסה הישראלית הרווחת אצלנו בארץ, זהו אכן, המוצא היחיד מסבך הסכסוך בין שני הצדדים. מסתבר שמרבית הציבור הישראלי דבק בגרסה ש"פלשתיני טוב הוא פלשתיני מובס" - גרסה שהוא מאמין בה בכל ליבו.
ככל שהדברים אמורים בסכסוך הישראלי-פלשתיני, נראה בעליל שהפלשתיני המצוי אומנם סוגד לכוח ורואה בו את הדרך הרצויה למילוי משימתו כנגד ישראל. גם אם פה ושם מתנהל, בכל זאת, דיאלוג בין שני הצדדים היריבים - הרי שהפלשתינים מתייחסים אליו כאל כורח המציאות בלבד, בבחינת בליעתה בלית ברירה של גלולה מרה, בדרך לחיים רצויים יותר, שתכליתם היא, מטבע הדברים, להיות נטולי כיבוש ציוני.
אז נכון שצה"ל חזק ועוצמתי הוא זה שמרתיע את האויב הערבי מלבצע את זממו לחיסולה של מדינת ישראל בשדה הקרב. אחרי ככלות הכל לא צלחו ניסיונותיו למחוק אותה מעל פני האדמה במלחמת השחרור, כמו גם במלחמת יום הכיפורים. מאז כישלונם הכפול נאלצים הערבים לחשוב פעמיים בתכנון מזימותיהם האנטי-ישראליות, ועם זאת גם לשמור על פרופיל נמוך בכל מה שקשור לאפשרות של עימות צבאי עם הישראלים, שנותרו גם כך כשנואי-נפשם.
שפה משותפת
עם זאת, מן הראוי להודות שיש, למרות הקרע הקיים, דרך ראויה להדברות הדדית. כדי להגשים אותה, הלכה למעשה, צריך כמובן למצוא שפה משותפת בין שני הצדדים. הצעד הראשון ליישום העניין מצופה הפעם מצד ישראל. כי סוד האפשרות להדברות הדדית טמון, קודם כל, בהתייחסות של כבוד לצד השני, שהערבים רואים בה חשיבות עליונה .
אלא שהאמת חייבת בתוך כך להיאמר שרק יהודים מעטים נמנים עם אלה שמסוגלים באמת להגשים את המשימה הקשה ולהעניק את הכבוד הראוי לבני-שיחם הערבים. רובם כבר אינם בין החיים, כשהבולטים שבהם היו, ללא צל של ספק, פואד בן-אליעזר, ממפלגת העבודה, והשופט אליהו נאוי, לשעבר ראש עיריית באר-שבע, הידוע יותר כדאוד אל נטור. שניים אלה היטיבו להידבר עם הערבים לא רק בשפתם שלהם, אלא גם להינעל על הלך-רוחם, מבלי לפגוע כמובן בכבודם. ישראל של היום זקוקה בדחיפות לעוד שניים כאלה, שידעו להידבר בשפה משותפת ולהציל אותה בכך מן הסבך ההדדי.

תאריך:  06/11/2017   |   עודכן:  06/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדברות בכבוד עם היריב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ראובן לייב, אולי אתה תתחיל במצ
ב_שמואל  |  6/11/17 16:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
רחלי בן-צור
אחרי שמיציתי את ההימנון שלנו היטב בפי המטופל, מר בר-מנחם, מצאתי לנכון להעביר את המטופל לנסרין השיננית שתראה מה עוד ניתן לשנן    לאחר בדיקה קצרה אמרה לי נסרין שאין דבר בפיו זולת לשון, אבל זה כבר לא התחום שלי אלא התחום של ד"ר מוחמד באעדן שהוא מומחה אף-אוזן-גרון, ולכן הערנו ושחררנו אותו הביתה    אדוני השופט, אני לוחם למען השיניים. אשאר כלוחם ואמות כלוחם עד אשר נשוב, כלוחמים!
עומר כרמון
הוריו של סגן הדר גולדין שגופתו מוחזקת בעזה "אנחנו דורשים מנתניהו לעמוד בהבטחתו: "להיות חזק מול חמאס"    צה"ל איתר גופות חללי הג'יהאד האיסלאמי במנהרת הטרור שנחשפה
עומר כרמון
ראש ממשלת ישראל אמר כי יש לבחון האפשרות לתת לפלשתינים שליטה על מדינה ללא גבולות    הרשות הפלשתינית: "נתניהו מנהל מו"מ עם עצמו ובמקביל קובע בשטח עובדות באופן חד-צדדי"
איתמר לוין
השבוע מלאו 100 שנה להצהרת בלפור ובסוף החודש ימלאו 70 שנה להחלטת החלוקה. ב-30 השנים שבאמצע הונחו היסודות למדינת ישראל - וגם לסכסוך היהודי-פלשתיני
עידן יוסף
מאשים את ישראל בגרימת עוול לפלשתינים בכך שמתנה את איתור המחבלים ששהו במנהרה ההתקפית בהתקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים הישראלים    "ממשלת ישראל מתנכרת לנורמות הומניטריות בסיסיות"
רשימות נוספות
השופט דרורי נוזף בעו"ד יואל אביאל  /  איתמר לוין
מחר: צפירות זיכרון ברשות הפלשתינית  /  עומר כרמון
אבו מאזן נגד עיתון הארץ: פייק ניוז  /  עומר כרמון
מילה בע"מ  /  ציפי לידר
2 נובמבר - 100 שנה להצהרת בלפור  /  אברהם פכטר
גולה בארצו  /  יפעת גדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il