X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אולי שמתם לב, שבמתקפה הפלשתינית על הצהרת בלפור אין זכר ל"כיבוש" הם אינם כועסים על בלפור בגלל יצהר וקרית ארבע, הפשע שלו מתחיל בתל אביב ומקיף את הארץ כולה, עד הגרגיר האחרון
▪  ▪  ▪
בן גוריון. ראוי לשנן [צילום: פרס GPO]

מתוך ההמולה הגדולה מסביב להצהרת בלפור בקעו גם מתוכנו, איך לא, קולות של ביקורת על קיפוח העם הפלשתיני בהצהרה הזאת. מדוע היא מזהה בארץ ישראל רק עם אחד, "העם היהודי" ולו היא מבטיחה "בית לאומי", בעוד אשר הפשתינים, שומו שמים, מכונים "עדות לא-יהודיות", עדה ולא עם, ובהתאם לכך, מדוע ההצהרה מעניקה ליהודים זכות פוליטית-מדינית על הארץ ("בית לאומי"), ולפלשתינים רק "זכויות אזרחיות ודתיות", וכל זאת, כאשר בארץ חיו באותה השנה, 1917, למעלה מחצי מיליון ערבים ורק כ-80,000 יהודים!
התשובה פשוטה: בלפור לא היה נביא. הוא לא היה יכול להתנבא שמספר שנים א ח ר י מתן
ההצהרה, הערבים המקומיים יעטו על עצמם תחפושת של עם, ועוד עם שנכחד 2,500 שנים לפני כן, הפלישתים.
אפילו אחד מעמודי התווך של גלי צה"ל, רזי ברקאי, כשל בכך. דיברו על כיבוש באר שבע על-ידי הפרשים האוסטרלים באותה השנה, 1917, ורזי מצא צורך להוסיף, שהערבים קראו אז לארץ - 'פלשתין'. למרבה המזל, המרואיין שלו, איש בקיא, תיקן אותו במקום: ב-1917 הערבים טרם שמעו על 'פלשתין'!
ואיך ראו וכינו את עצמם? את התשובה נתן קונגרס האגודות המוסלמיות-נוצריות שהתקיים ב-
1919 בהשתתפות נציגים מכל הארץ, במלים אלו: "אנו רואים ב-'פלשתין' (הכוונה לשם האירופי של ארץ-ישראל א.ה.) - "חלק מסוריה הערבית, שממנו מעולם לא הייתה מנותקת. אנו מחוברים לסוריה בקשרים לאומיים, דתיים, לשוניים, טבעיים, כלכליים וגאוגרפיים".
אם כן, מה רוצים יפי הנפש מבלפור? אם הערבים המקומיים היו סורים, אותם הבריטים לא קיפחו.
עוד שנה אחת לפני הצהרת בלפור, ב-1916, סיכם המדינאי האנגלי סייקס עם הצרפתי פיקו שסוריה תימסר לצרפתים בצורת מנדט, בנאמנות, כדי לעשותה למדינה, מדינת סוריה. ואכן, ב-1919, ראו ערביי הארץ בפייסל ההאשמי את מלכם, ובדמשק מקום מושבו, את בירתם. מאמציהם כוונו למנוע את הפרדתה של ארץ ישראל מסוריה וכינון מנדט ארצישראלי נפרד, שכבר ידעו מהצהרת בלפור כי יהיה בריטי, ייקרא 'פלשתין' וייועד ליהודים.
עוד בשנת 1945, בעדות בפני ועדת חקירה אנגלו-אמריקנית, התבטא היסטוריון ערבי מפורסם, הפרופסור פיליפ חתי: "אין דבר כזה היסטוריה פלשתינית, בהחלט לא". ולאותה הוועדה אמר פרופסור ערבי אחר, ג'ון חזם: "לפני 1917, כאשר בלפור הצהיר את הצהרתו, לא הייתה מעולם שום שאלה פלשתינית ולא הייתה כל פלשתינה כיחידה פוליטית או גאוגרפית". בפני אותה הוועדה העיד גם דוד בן-גוריון, בדברים שראוי שישננו אותם בכל בית ספר: "...אין דבר כזה 'פלשתין' בהיסטוריה... אבל כאשר ד"ר חתי מדבר על היסטוריה, הוא מתכוון
להיסטוריה ערבית... בהיסטוריה הערבית אין דבר כזה, פלשתין. היסטוריה ערבית נעשתה בערב, בפרס, בספרד ובצפון אפריקה.. היסטוריה ערבית לא נעשתה בפלשתין.
אולם, אין רק היסטוריה ערבית, יש היסטוריה עולמית והיסטוריה יהודית ובהיסטוריה הזאת יש ארץ ושמה יהודה, או, כפי שאנו קוראים לה, ארץ ישראל, הארץ של ישראל. אנחנו קוראים לה ישראל מאז ימי יהושע בן נון. הייתה ארץ כזאת בהיסטוריה, הייתה ועדיין קיימת. זו ארץ קטנה, קטנה מאוד, אך הארץ הקטנה הזאת השאירה רישום עמוק בהיסטוריה העולמית ובהיסטוריה שלנו. הארץ הזאת עשתה אותנו לעם; עמנו עשה את הארץ הזאת. שום עם אחר בעולם לא עשה את הארץ הזאת; הארץ הזאת לא עשתה שום עם אחר בעולם. עתה אנחנו שוב מתחילים לעשות את הארץ הזאת, ושוב הארץ הזאת מתחילה לעשות אותנו".
גם המבוא של כתב המנדט מיולי 1922, בו מסר חבר הלאומים (האו"ם של הימים ההם) את ארץ ישראל לבריטים לניהול בנאמנות, במפורש "כדי להוציא לפועל" את הצהרת בלפור, מעוגן בהיסטוריה, במלים אלו: "בזאת ניתנת הכרה לקשר ההיסטורי של העם היהודי לארץ ישראל ולסיבות להקמה מחדש של ביתו הלאומי בארץ ההיא".
המשפט הזה היה אמור להיכלל בהצהרת בלפור גופה, כמעט 5 שנים לפני כן, אך נתקל בהתנגדות השר היהודי היחיד בממשלה ההיא, אדווין מונטגיו, שכל ההצהרה הייתה לצנינים בעיניו. הוא ראה את עצמו כבן העם הבריטי, לא היהודי, פשוט מפני שאין 'עם יהודי', יש רק דת יהודית.
קשה לבוא אליו בטענות, הלא גם כאן במדינת היהודים הפורחת, מאה שנים ו-6 מיליונים אחרי
מונטגיואים לא חסרים. הקשר ההיסטורי היהודי לארץ הוא כמובן לצנינים גם בעיני האויב ה"פלשתיני", שאפילו שמו הוא זיוף היסטורי. מזכ"ל הנשיאות הפלשתינית, טייב עבדול רחמן, רואה בציון הצהרת בלפור על-ידי ראשת ממשלת בריטניה - "חוצפה היסטורית", ו"התעלמות מהעבר המפואר שלנו" ודורש הכרה בזכות הפלשתינים "להקים מדינה היסטורית ועצמאית".
שימו לב לדגש האובססיבי על "ההיסטוריה", קצה הקרחון של זהות בדויה ושקרית שאימצו לעצמם ה ם צאצאי הפלישתים והכנענים וכל שבעת העממים והם ורק הם בני העברים הקדמונים. כלומר, גם דוד וגם גוליית הם אבותיהם. אין יוצא מן הכלל, גם ישו הנוצרי ומריה היו פלשתינים! ואשר ליהודים של ימינו, הללו הם אספסוף, שברי עמים שונים, כוזרים וכאלה, בכלל לא 'עם' כפי שהצהרת בלפור מכנה אותם. נכון, יש להם דת משותפת, אבל לדתות אין מדינות. לכן עליהם להחזיר את פלשתין לבעליה החוקיים, הערבים הפלשתינים, ולשוב למקומות שמהם באו.
אולי שמתם לב, שבמתקפה הפלשתינית על הצהרת בלפור אין זכר ל"כיבוש". הם אינם כועסים על בלפור בגלל יצהר וקרית ארבע, הפשע שלו מתחיל בתל אביב ומקיף את הארץ כולה, עד הגרגיר האחרון.
רק בעלי נטיות אובדניות, חולים בתסמונת מונטגיו, מסוגלים להתעלם מן האמת הזאת.

תאריך:  06/11/2017   |   עודכן:  06/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצהרת בלפור - כל האמת
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
כמו תמיד : מעניין מחדש ומחדד
אנונימי  |  6/11/17 20:45
2
אני מוכן,בטובי,
לתת לך הצהרה,  |  7/11/17 07:50
 
- צודק, תזכור שגם ירדן ניתנה
ב_שמואל  |  7/11/17 09:46
3
אליקים, הכל מגיע מהשמאל
ב_שמואל  |  7/11/17 07:57
4
זה נכון אבל ממש לא חשוב היום
פועה  |  7/11/17 12:58
 
- אוי ואי, אסור להזכיר עובדות
שםלי  |  7/11/17 18:38
 
- ודאי שמותר. אך למה זה מועיל??? ל"ת
פועה  |  8/11/17 08:51
5
נהדר,כל מילה בסלע. לאחר שמכחיש
בני בנקר  |  7/11/17 13:32
6
בד״כ אתה לא מתחמק
אלטע קאקער  |  7/11/17 22:42
7
כשיעניק האו"ם מנדט על פלסטין..
פועה  |  8/11/17 09:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
הדרך לפיוס מלא עמוסה בעיכובים וחתחתים, ברחוב הפלשתיני לא מרגישים בפיוס, הסנקציות שהוטלו על רצועת עזה לא בוטלו והתחושה היא כי הפיוס קיים בדיווחי אמצעי התקשורת בלבד. לוח הזמנים מתקדם בינתיים כפי שסוכם מכיוון שהדבר תואם את התוכנית של חמאס להקים את המודל השלטוני של יחיזבאללה בלבנון גם ברצועת עזה
ראובן לייב
על אף הקרע העמוק הקיים כיום בין ישראל לעם הפלשתיני - יש צורך למצוא דרך חדשה להדברות הדדית, שסוד הצלחתה טמון קודם כל בהתייחסות של כבוד לצד השני
רחלי בן-צור
אחרי שמיציתי את ההימנון שלנו היטב בפי המטופל, מר בר-מנחם, מצאתי לנכון להעביר את המטופל לנסרין השיננית שתראה מה עוד ניתן לשנן    לאחר בדיקה קצרה אמרה לי נסרין שאין דבר בפיו זולת לשון, אבל זה כבר לא התחום שלי אלא התחום של ד"ר מוחמד באעדן שהוא מומחה אף-אוזן-גרון, ולכן הערנו ושחררנו אותו הביתה    אדוני השופט, אני לוחם למען השיניים. אשאר כלוחם ואמות כלוחם עד אשר נשוב, כלוחמים!
עומר כרמון
הוריו של סגן הדר גולדין שגופתו מוחזקת בעזה "אנחנו דורשים מנתניהו לעמוד בהבטחתו: "להיות חזק מול חמאס"    צה"ל איתר גופות חללי הג'יהאד האיסלאמי במנהרת הטרור שנחשפה
עומר כרמון
ראש ממשלת ישראל אמר כי יש לבחון האפשרות לתת לפלשתינים שליטה על מדינה ללא גבולות    הרשות הפלשתינית: "נתניהו מנהל מו"מ עם עצמו ובמקביל קובע בשטח עובדות באופן חד-צדדי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il