X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עדיין ארוכה הדרך עד ליישומה של המשימה, שאותה יוזם עכשיו השר לביטחון-פנים, וזאת משום שכיום ניצבים השומרים כשהם חסרי-אונים אל מול חשודים המבקשים להיכנס למתחם ציבורי
▪  ▪  ▪
מאבטח [צילום: משה שי, פלאש 90]

סמכויות של שוטרים - זה מה שמבקש השר לביטחון-פנים, גלעד ארדן, להעניק למאבטחים במקומות ציבוריים. על-פי יוזמתו הם יוכלו לעכב חשודים, לתבוע מהם להזדהות בפניהם, ואף למנוע בכוח את כניסתם למתחם הציבורי.
ואכן, נוכח המצב הביטחוני הנזיל, אומנם הגיעה העת לעשות זאת, ומייד. אלא שמכאן ועד לביצוע המשימה עדיין רחוקה מאוד הדרך. לרוע המזל מסתבר בעליל שמספר גדול של מאבטחים, העומדים כיום על משמרתם, בעיקר בקניונים, כלל אינם ערוכים לביצועה של המשימה הנדרשת מהם.
הניסיון בשטח חוזר ומלמד שלא מעט מאבטחים אינם מיומנים להשתמש בנשק, או שכלל אינם מצויידים בו בעת מילוי תפקידם. במצב שכזה הם משמשים, לכל היותר, כניצבים- סטטיסטיים, חסרי כל יכולת לפעול. ביקורות-פתע, שנערכו באחרונה במספר גדול של קניונים בארץ, מעידות על כך כאלף עדים.
הכשרה חפוזה
כך או אחרת, עולה בבירור שלצורך מילוי תפקידם כראוי, עוברים המאבטחים של היום הכשרה חפוזה, בת ימים ספורים בלבד, כשיש ביניהם גם כאלה שאינם דוברים כלל עברית, ויש אחרים שהם בכלל עובדים זרים, או שהם בני גיל הזהב וחסרי-תושיה, ואפילו נכים שהם חסרי-אונים.. למותר לציין בתוך כך ששכרם המשולם זעום להחריד, ובענף האבטחה מתייחסים אליהם כבר מזמן כאל "שק של תפוחי אדמה" בלבד.
נוהל הביקורת שלהם רחוק מאוד מלהיות מקצועי. בפתח הקניון, שעליו הם מופקדים כשומרים, הם עוצרים, במקרה הטוב, את בעל הרכב המגיע אליו ומסתפקים בפתיחת תא המטען של מכוניתו. במקרה הרע הם מסתפקים באמירת שלום סתמית, שאינה מסגירה את מה שעומד מאחורי בעליה.
חצי עבודה
במצב שכזה יכול, בעצם, כל מי שנכנס לקניון, להבריח אליו מטען חשוד ללא כל חשש שאכן ייתפס בידי המאבטח. זה האחרון לא תמיד טורח לוודא אם הנכנס נושא עליו נשק, אינו בודק כראוי את תיקו, ופוסח על בדיקה כללית של המכונית שבה הוא נוהג.
בקיצור: המאבטח עושה רק חצי עבודה. מה שנדרש ממנו הוא לבדוק לפני ולפנים את כל מי שנכנס רגלית לחניון והן את מי שנכנס אליו במכונית, לדובב את האיש, למשש את תיקו אם אין בו משהו חריג וכבד-משקל, ולבחון בשבע עניים את גופו בעזרת מגנומטר העומד לצורך כך לרשותו.
מה שנותר עכשיו לעשות הוא לדאוג, כמובן, למאבטחים עם שיניים, שיעברו הכשרה מתאימה במשטרה, שבמסגרתה ילמדו להתעמת כראוי עם חשודים המבקשים להיכנס למתחם ציבורי. המלאכה הנדרשת קשה ומייגעת, אך אסור אף לרגע לפסוח עליה.

תאריך:  09/11/2017   |   עודכן:  09/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מפגן הצביעות של הדתיים הליברלים לגינוי מפגן מכוניות הפרארי בכותל המערבי במסווה של הצנע-לכת נועד לכסות על מיצג הראוותנות הדתית של נשות הכותל והרפורמים
ציפי לידר
בשולי הכותרות: נישואים לערבים: למה להכניס ראש בריא למיטה חולה?    שבת, דת וּמדינה    וּלקינוח 'מכבי' - המקל והגזר
רפי לאופרט
התנהלות חוגים רחבים בשמאל ערב האזכרה, במהלכה ולאחריה מחזק את תחושתי מזה עשור ומעלה, שכל הדיבורים על הפנמה, השלמה והפקת לקחים, אינם אלא מס שפתיים. השמאל הישראלי ניכס לעצמו את ראש המפלגה שנרצח יחד עם ראש הממשלה, ואינו מוכן להרפות מהנכס הפוליטי, לדעתו, המכונה רצח רבין. הגיע הזמן לדחוק נושא זה בגין התנהלותם, לשוליים של התודעה הציבורית הרחבה
יהודה אדלר
מקרה הכדורגלן, אליניב ברדה הוא עוד הוכחה לחשיבות חוק הצבת מכשירי החייאה במקומות ציבוריים למען הצלת חיים
עמי דור-און
על-פי תפיסת עולמו של נתניהו חובתנו היחידה היא להמשיך לדבר עוד ועוד על הרצון בחידוש המו"מ לקראת השלום שכולנו שואפים להשיגו בכל מאודנו. ובינתיים? המסקנה הסופית ברורה: לא יתקיים כל מו"מ תכליתי, לא ייחתם הסכם שלום, ירושלים לא תחולק, ההתנחלויות לא יפונו, וכמובן - לא תמומש כל תביעה ל"זכות שיבה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il