X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פרשיית הצוללות כבר נמשכת יותר משנה עוד לא הגיעו כל הצוללות שהוזמנו וכבר התקשורת והאופוזיציה הטביעו במצולות חלק מהן הטעמים לכך מגוונים, החל מלא צריך, לא נחוץ עד לעמדה משרד הביטחון שהנושא נבדק וחלק מהצוללות באות להחליף ישנות ולא מודרניות
▪  ▪  ▪
נתניהו. ידע? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
הממשלה לא מעורבת
התעקשות שלא ייתכן שנתניהו לא ידע על כל פרשיות הכספים המתלוות לעסקה, הן קצת מוגזמות. אם עד המדינה היה יודע, או מספר, או מביא הוכחות שנתניהו ידע, התערב, השפיע, הדבר היה כבר מפוצץ את החדשות והתקשורת. היועץ המשפטי כתב לממשלת גרמניה שהממשלה לא מעורבת בחקירה או בחריגות, או בשחיתות אם קיימת ולכן אפשר לחתום על העסקה.

אותו עקרון
ושאלה נוספת, אם נתניהו על-פי בוגי יעלון ולפיד ותומכיהם היה צריך לדעת, הרי הקנצלר מרקל גם צריכה לדעת מהצד שלה. מה היה שם, על-פי אותו עקרון (אם מקורבים או בלי), וממשלת גרמניה שותקת.

הורד פריסקופ ושייט על-פי הראדר
לפיד בראיון לוחמני בטלוויזיה, אמר כי נתניהו חייב להחקר. ונניח לטובתו שייחקר בתור עד בפרשת הצוללות. אז מה זה אומר? שהוא ידע? שהוא שותף לקנוניה? שגם הקנצלר מרקל בעניינים? היועץ המשפטי אישר את העסקה והודיע על כך לממשלת גרמניה. כבר שנה שומעים מהמשטרה שנתניהו לא מעורב אבל את מי זה מעניין, העיקר שיש תשתית ראייתית, יש הדלפות מהחקירה, יש כותרות ויש סקופים לפתוח את החדשות כל ערב עם הסיסמה: התפתחות דרמטית בפרשת הצוללות. אז רבותי, הנה דוגמה נוספת שהמשטרה צריכה לחקור ולא להמליץ והנה דוגמה נוספת לאמרה הספרותית - אם יש צדק יופיע מיד. למה הדבר דומה? לבניית בניין רב קומות. בונים בסיס, יש תשתית ועד שהבניין לא גמור ולא נבדק על-ידי כל הרשויות הרלוונטיות הוא לא ניתן לאכלוס. אישור האכלוס זאת תפקידה של הפרקליטות. הגיע הזמן שהרשויות יפעלו על-פי עקרון קלאסי זה.
ברגע האחרון
כן המלצות או לא המלצות: ויכוח של לא מבינים
הוויכוח סביב המלצות המשטרה נובע מחוסר הבנת הנושא שבדיון. יש הבדל בין סיכום החקירה שזה במסגרת תפקידה של המשטרה, לבין המלצות משפטיות והחלטה בתיק שזה תפקידה ויעודה של הפרקליטות. לכן, אין לערבב בין הסמכויות. כאשר המשטרה ממליצה על העמדה לדין וזה מודלף לתקשורת וכעבור שנה או יותר הפרקליטות סוגרת את התיק, הכתם והבוץ שנדבק לאדם לא נמחקים והעוול לא נעלם. זה הורס משפחות, אנשים, עסקים ומוניטין ואין לכך פיצוי. הדוגמה הקלאסית הייתה עכשיו עם ראש הלשכה מר שפר, שהמשטרה מיהרה להמליץ בחום על תקיפה מינית והפרקליטות אחרי שנה סגרה את התיק. מי יפצה ומי יתקן, והאם יש למעשה כזה או דומה לו פיצוי. מסקנה - על המשטרה לסכם לא להדליף ולהשאיר ההחלטה בידי הפרקליטות.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  12/11/2017   |   עודכן:  12/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרם פריסקופ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יישר כוח
עמעד  |  12/11/17 15:34
2
חוסר יעילות !!
תוהה!!  |  12/11/17 16:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
עומר כרמון
תקף במילים חריפות את הצעת החוק של ח"כ דוד ביטן, לפיה יאסר בחוק על הקלטת שיחה, אם כל הצדדים לא הסכימו לה: "אם זה היה אסור, לא היו לפנינו הקלטות שולה זקן, ששלחו את אולמרט לכלא"
איתמר לוין
כמה אמצעי תקשורת לא מוכנים לתת לעובדות לקלקל להם את האג'נדה של הפלת נתניהו. קחו לדוגמה את הכותרת הראשית של הארץ הבוקר ואת סיקור פרשת כלי השיט
איתמר לוין
מה צריך לקבוע בחוק בנוגע לחקירות משטרה    התנפלות חסרת שחר על חוק יסוד הלאום    הפללת הזנות בלא אכיפה תהיה גרועה יותר מהמצב הנוכחי    המשטרה מפרה חוק בצורה שיטתית    בתי המשפט מתעלמים מהפסיקה שלהם עצמם    יש לאפשר תביעות לשון הרע בשמם של נפטרים
איתמר לוין
פרקליטו של ראש הממשלה אמר בתוכנית "עובדה": ביבי מעריץ ממון כהשקפת עולם; יש לו חולשה לבעלי הון    טוען לאחר השידור: הדברים נחתכו כך שיפגעו בבני הזוג נתניהו
אריה גל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il