X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המסילה לכרמיאל. רוח המפקד מאפשרת נסיעות בשבת
תירוצי הרכבת לחילול השבת
מערך הרכבת הריק שהפר את מנוחת השבת של תושבי הקריות נועד רק כדי להפעיל את הרכבת הראשונה מכרמיאל. תשובת רכבת ישראל מוציאה את המרצע מן השק ומגלה עד כמה הנסיעה הייתה מיותרת
חשיפה: הרכבת הפעילה נסיעה בשבת
עידן יוסף
מתפללים בבתי הכנסת הסמוכים למסילה דיווחו כי במקום פתיחת ציר רגילה של קטר אחד הסיעה רכבת ישראל מערך שלם של קרונות נוסעים תוך צפירות רמות שהפרו את שלוות השבת של תושבי הקריות
לרשימה המלאה

כפי שנחשף ב-News1, הוציאה רכבת ישראל מערך שלם, שכלל קטר, קרונות וקרון ניהוג ריקים מנוסעים, בשבת לפנות ערב, צפונה תוך שהיא צופרת ומפריעה לשלות השבת. לרכבת ישראל לקח קצת זמן לנסות ולהסביר את התנהלותה, אך בסופו של דבר הגיעה תשובה, שיותר מאשר מתן מענה נשמעת כמו תירוצים עלובים.
רכבת ישראל: "המערך המדובר פתח את ציר רכבת הגליל, בו תוואי המסילה כולל את מנהרת גילון. לאור העובדה שפתיחת ציר במנהרה מחייבת מערך שלם ולא קטר בלבד, הופעל מערך שלם".
News1: למה פתיחת ציר מחייבת מערך שלם?
רכבת ישראל: "מכיוון שפתיחת ציר במנהרה מחייבת מערך שלם. במנהרה מופעלים על רכבת כוחות פיזיקה שונים לגמרי מתוואי רגיל (רכבת נכנסת במהירות למנהרה מפעילה לחץ גדול מבחינת התנגדות), ובנוסף יש במנהרה חיישנים רבים שצריך לבדוק את תקינותם".
News1: מה זה קשור לביטחון? הרי מפעילים סריקה באור יום בהנחיית המשטרה, כדי לוודא שלא הונחו מטענים. מה גם שבמנהרה אין הבדל בין אור יום לחושך.
רכבת ישראל: "לא אמרתי שום דבר על ביטחון".
News1: לא מובן מתשובתך מדוע הסריקה נעשתה לפני צאת השבת?
רכבת ישראל: "אין קשר לאור וחושך. זו פתיחת ציר במנהרה, צריך לפתוח ציר עם מערך שלם בשביל לוודא שכל המיכשור במנהרה פועל-כנדרש וגם בשביל לוודא תקינות המנהרה. מסביר שוב, כאשר רכבת נכנסת למנהרה ארוכה ב-140 קמש מופעלים עליה כוחות פיזיקליים עצומים. ולכן אי-אפשר לפתוח ציר עם קטר בודד".
News1: למה לא המתינו למוצ"ש?
רכבת ישראל: "כי צריך להפעיל רכבות עם צאת השבת. כמו כל פתיחת ציר".
המרצע יצא מן השק: הרכבת הראשונה מכרמיאל יוצאת בשעה 19:06. כדי להפעיל אותה בשעה היעודה אין שום צורך תחבורתי שתגיע לתחנת כרמיאל כשעתיים לפני יציאת השבת. ברכבת אומרים שכדי לבדוק את המסילה היה צורך בהוצאת מערך שלם, אך מודים באותה נשימה שהבדיקה יכולה להיעשות גם שלא באור יום וכל המטרה הייתה הפעלת מערך הרכבות מכרמיאל אחרי שבע בערב. כל זה, בלי לדבר על כל העובדים הרבים שגויסו בשבת לטובת המשימה - בתחנות, במוסכים, במערכות האיתות ועוד.
ברכבת אפילו לא טרחו לנסות ולצמצם את חילול השבת על-ידי הוצאת מערך הרכבת ממתחם קישון במקום מהדיור באזור גשר פז. מה שמעיד כי רוח המפקד בחברה הממשלתית מזלזלת ביום המנוחה הלאומי של מדינת ישראל.

תאריך:  14/11/2017   |   עודכן:  14/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תירוצי הרכבת לחילול השבת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נפילה טעות תכנון בקו הזה.
7_7_7.  |  2/03/18 19:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בחודש הקרוב ישים משרד התחבורה דגש על שיפור תנאי התחבורה הציבורית בירושלים, בפרט בקווים לקמפוסים, ועל פתיחת השוק בעיר לתחרות
עידן יוסף
מחקר: במקום להתאים את התחבורה לצרכים של עמק יזרעאל, ניסה משרד התחבורה להתאים את הצרכים למדיניותו    התוצאה: 83% לא משתמשים ברכבת ורק 5% נוסעים בקביעות
עידן יוסף
אלי אלון
תחנת האוטובוסים המרכזית בת גלים שבמשך כ-30 שנה שימשה כתחנה המרכזית הראשית היחידה בעיר חיפה, הייתה מהגדולות והמשוכללות והחדשניות בארץ. היא השתרעה על שטח של כ -60 דונם. אלפי נוסעים עברו מדי יום בשעריה במאות אוטובוסים. בתחילת שנות ה-2000 נסגרה ומזה שנים רבות עומדת נטושה שוממה ומוזנחת. עד מתי?
עידן יוסף
הנהגים הבדואים של חברת מטרופולין מאיימים כי ישביתו ביום ג' את שירות התחבורה הציבורית בעיר    הסיבה: תקיפת נהג בידי מאבטחי התחנה המרכזית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il