X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר ברק "מוכר" לנו את סיפור בשלותו, ובטרם נכרע על ברכינו ונתחנן בפניו שיואיל ברוב טובו לחזור ולהציל את המדינה, חשוב מאוד שהלוחם הזה ייתן לציבור הסברים מלאים על חלקו המכריע בפרשה שכמעט לא באה לידי ביטוי בתקשורת הישראלית, אך הסעירה את ארה"ב. זו הייתה פרשת החנינה שהעניק הנשיא ביל קלינטון, ביום האחרון לכהונתו בבית הלבן, למיליארדר האמריקני מרק ריץ', איש העסקים הבינלאומי וידידו של ברק
▪  ▪  ▪
אהוד ברק [צילום: פלאש 90]

הצהרתו הלא מפתיעה של אהוד ברק כי הוא בשל יותר כל המשתוקקים לכהן כראש הממשלה מזכירה לי סיפור מעשה שהתרחש באחד המרכזים הרפואיים לבריאות הנפש. כידוע, כל אימת שאחד המאושפזים נפטר חייב המוסד הרפואי לדווח על האירוע.
והנה לקראת סוף השנה האזרחית החלו להגיע למשרד הבריאות הודעות מרובות על פטירת מאושפזים כאשר סיבת המוות נרשמת כ"מחלת התאנה". כיוון שרופאי המשרד מומחים בתחומם ומעולם לא שמעו על המחלה הזו נשלח גדול המומחים לבדוק את העניין בשטח. בגן הפורח של המרכז ראה בין שאר העצים עץ תאנה עתיק ורם קומה.
מנהל המרכז הרפואי קיבל את פני האורח באדיבות רבה, אך ביקש ממנו להמתין עד לקראת שקיעת החמה. לקראת הצהריים נפתחה הדלת הראשית וארבעה מאושפזים, במיטב בגדיהם, יצאו אל הגן והחלו לטפס על עץ התאנה. קרוב לצמרת התיישבו ולא עשו דבר. כעבור כשעה קם אחד המטופלים וקרא בקול גדול: "אני בשל" וקפץ בצלילה אל מותו . ברבע השעה לאחר מכן זינקו אל מותם גם האחרים כשהם משמיעים את הקריאה המוזרה.
"עכשיו" אמר מנהל המוסד לרופא המבקר "אתה יודע מהי 'מחלת התאנה'. כאשר הפרי בשל הוא נושר אל הקרקע ומתנפץ. וכך מתפנה לנו מקום למאושפזים חדשים". עתה נחזור אל האיש הבשל. אהוד ברק, הקצין המעוטר ביותר בתולדות צה"ל, חייל רב עלילות ומעשי גבורה שחיסל רבים מאויבי ישראל כאשר ראה להם את הלבן בעיניים, היה מפקד צבאי מעולה. אבל בתור פוליטיקאי היה כישלון חרוץ. הצלחתו הגדולה ביותר כראש הממשלה הייתה כאשר פיזר את הכנסת והוביל את המדינה לבחירות שבהן כשל. קצרים ורעים היו ימי כהונת ממשלת ברק שכיהנה מ-6 ביולי 1999 ועד 7 במרץ 2001, כלומר: קצת יותר משנה ובכך השיג שיא היסטורי.
היום, כאשר ברק "מוכר" לנו את סיפור בשלותו ובטרם נכרע על ברכינו ונתחנן בפניו שיואיל ברוב טובו לחזור ולהציל את המדינה, חשוב מאוד שהלוחם הזה ייתן לציבור הסברים מלאים על חלקו המכריע בפרשה שכמעט לא באה לידי ביטוי בתקשורת הישראלית, אך הסעירה את ארה"ב. זו הייתה פרשת החנינה שהעניק הנשיא ביל קלינטון, ביום האחרון לכהונתו בבית הלבן, למיליארדר האמריקני מרק ריץ', איש העסקים הבינלאומי וידידו של ברק, שרשויות הממשל בארה"ב הגדירו אותו בתואר הלא מכובד 'עבריין נמלט'.
זה ועוד: הגנרל ברק סולק במהירות-שיא מתפקיד ראש הממשלה לא רק בגלל ש"לא היה ולעולם לא יהיה פוליטיקאי" כדברי מי שהיו חבריו הטובים במפלגת 'העבודה', וגם לא בגלל יהירותו ותחושת "אני ואפסי עוד" שהוא משדר לציבור ללא הרף בהתבטאויותיו הבלתי פוסקות בפול-ווליום. הוא המאיס את עצמו על הציבור כיוון שהתייחס אל המדינה ואל תושביה כאל מכשיר פוליטי שכל ייעודו לממש את מה שהוא, הגנרל ברק, החליט שטוב להם.
ברק, 'האחד והיחיד בדורו' בעיני עצמו, החליט שהכי טוב לישראל שכמעט כל "השטחים הכבושים" יוחזרו לשליטת ממלכת הטרור; הגנרל ברק היה משוכנע שצריכה לקום מדינה פלשתינית על כל השטח שהיה מוכן להחזיר לידי ארגוני הטרור ושבירתה תהיה ירושלים. שהרי מה הם ירושלים והכותל המערבי בשביל ברק אם לא אוסף של נכסי נדל"ן עתיקי ימים; האסטרטג ברק היה מוכן לפרק ללא דיחוי את ההתנחלויות שממשלות ישראל, מכל גוני הקשת הפוליטית, העלו על "אדמת אבותינו"; וכדי להוסיף חטא על פשע היה גנרל ברק משוכנע ברמ"ח ושס"ה, כי טוב תעשה ישראל אם תעניק לערבים את "זכות השיבה". הוא ראה באפשרות החזרה הזו "זכות" של הערבים אך סירב להבין שהמשמעות של מימוש תביעה זו היא חורבן-ישראל.
עכשיו מרגיש ברק שהוא "בשל" ומתאים להיות ראש הממשלה יותר מכל המתמודדים האחרים ואנחנו חייבים להיעתר לבקשה כי ברק הודיע שהוא "בשל". לטובת ישראל ושלמותה הנפשית עדיף שיישאר בזיכרון הקולקטיבי כתעתוע דמיון רע שחלף ואיננו עוד. עם זקן נוסח אריה דרעי או בלי זקן שכזה. העיקר - שלא יחזור.

תאריך:  19/11/2017   |   עודכן:  19/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מחלת התאנה" של ברק
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
לא היה מפקד צבאי מעולה מעולם
מושיקו  |  19/11/17 09:37
 
- כל מילה בסלע,אבל תודה,לאיש
בני בנקר  |  19/11/17 11:25
 
- התגובה שלך נכונה ביותר. ובכלל
אל: מר בני בנקר  |  19/11/17 12:41
 
- אני מניח שאתה מתכוון לתגובות
בני בנקר  |  19/11/17 17:03
 
- מה היה עם מתן שדה הגז לעזה? ל"ת
אשמח ללמוד על כך.  |  19/11/17 13:29
 
- ציטוט ממאמר של אריה אבנרי ז"ל
בני בנקר  |  19/11/17 17:15
 
- תאום רבין האפס הצבאי והמדיני ל"ת
בבר  |  19/11/17 12:13
2
כתבה מצויינת, מדוייקת ומעולה
קולע ביותר  |  19/11/17 12:02
3
למה בכלל להתיחס אליו ברצינות?
גדעון אמיר  |  19/11/17 21:08
4
האבוקדו המרקיב והמלא כתמים
פלא יועץ  |  19/11/17 23:00
 
- ולאחר כל פשעיו החמורים האלה
חוצפה של איש זדון  |  20/11/17 05:44
5
ברק למען העם ו המדינה לך
ישע.   |  20/11/17 16:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
רוממות האנושיות בפיהם, ובמעשיהם - זלזול בוטה באחיהם ובכל מי שאינו הולך בנתיב שהם התוו. מאוד מזכיר את יחסו של עשו ליעקב
אברהם שרון
כל מקום מסוכן הם ודאי יגידו, גם בארץ, אתם יודעים טוב ממני, זה לא בדיוק שוויץ    סכנות ואיומים יש בכל מקום    כשכל העולם הופך לכפר גלובאלי הכל צפוי בכל מקום והרשות נתונה לטרוריסטים או לטבע    רעידת אדמה, או רעידת אדם
שמחה שמחוביץ
במשטר הפוליטי הקיים בישראל, מעטות הממשלות המשלימות קדנציה מלאה של 4 שנים, ולכן חשיבות הדרג המקצועי היא מהותית, בכדי לשמור על סטנדרט תפקודי גבוה בעיקר במצבים של חילופי ממשל תכופים
אורי מילשטיין
אם בנימין נתניהו צודק ו"לא יהיה כלום כי אין כלום", והוא יסיים את "מלחמת השיימינג" הנוכחית ללא הגשת תביעה, סיכוייו של ברק לנצחו יתמעטו מאוד, והוא יעשה לעצמו חשבון נפש נוקב אם כל המהלך כדאי לו, כי כמאצ'ו ישראלי מצוי הוא שונא להפסיד
עמי דור-און
סוריה קולוניה של רוסיה מזה שנים רבות המטרה האסטרטגית של רוסיה (בעבר בריה"מ) היא להשיג אחיזה יבשתית בגבול הים התיכון. מבחינתה נפלה לידיה הזדמנות להגיע ליעד הזה, כאשר בחסותה עדיין ממשיך להתקיים משטרו של אסד; כדי להטעות את ישראל לגבי כוונותיו, למרות הידידות המופגנת עם בנימין נתניהו, אפשר פוטין לאירן להכניס לסוריה את כוחות הצבא שלה המצהירים שבאו לסייע לאסד ורק הוא, ולא ישראל, יוכל לסלק אותם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il