X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: הברק מכה שוב, עכשיו הקמבק - אהוד לא ברח פרשת שירה רבן - עו"ד ועוד גבאי גנב את ההצגה וּלקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
ברק. מה חדש? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מה חדש?
אהוד ברק, למרות הכחשותיו החוזרות ונשנות על התמודדות לתפקיד הרם, חושב וּמכריז שהוא המועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה. נוּ, אז מה חדש? נכון שברק ידוע כמגלומן ונרקיסיסט. אבל האם שאר המתמודדים אינם חושבים וּמדברים על עצמם כמוהו, וּמאמינים לעצמם שהם הטובים ביותר להנהיג את המדינה?
האם לא כך התבטא בוז'י הרצוג, שנכשל כראש מפלגה, ואפילו שני טירונים פוליטיים מובהקים (מה שמעיד, שהם אינם מוּדעים לכובד התפקיד, וזו כבר נקודת פתיחה לא מחמיאה) - אבי גבאי וּבמיוחד, איך לא, ג'וניור יאיר לפיד בשתי הקדנציות הפרלמנטריות הקצרות שלו? זאת בשעה שאפילו הרקורד שלו כשר אוצר לא היה מבריק ביותר. וּבאשר להכחשות, אין חדש. ידוע שפוליטיקה היא אומנות השקר, וכולם, כלשון הקלישאה, מבטיחים, אך לא מבטיחים לקיים.
אז מה בכל זאת ההבדל בינם לברק, אתם שואלים. שברק, בניגוד ליריביו, הוא בעל ניסיון, וּכבר כיהן בקדנציה קצרה, גם אם לא מוצלחת במיוחד, כראש ממשלה. ואין כמו עם חכם שישפוט אותו.
מה הקשר
זה לא רק האבסורד שבהגשת תביעה לפיצויים של מיליונים על 19 ימי עבודה בלבד של שירה רבן בבית ראש הממשלה. לא פחות משני אלמנטים בולטים בכתב התביעה שהופכים אותה לפארסה. המכנה המשותף לשניהם הוא חוסר מקצועיוּת, המתבטא בעירוב רגשות וּפרשנות בעוּבדות. מדובר, כפי שפורסם, בניסוח בלתי משפטי וּבלתי ענייני של כתב התביעה, שנכתב על-ידי עו"ד(!) ותיק.
אך גרוע מכך הם ה'פייק ניוּז' - סילוף העוּבדות. רבן בתביעתה הכפילה את מספר שעות העבודה היומיות שעבדה בפועל, מ-5 ל-10 שעות! עוד הוכחה שקופה לאי אמינות התלונה. את תגובתה ניצלה רבן להעצמת התלונה על ההתעללות בה של הגברת הראשונה, שהפכה כל רגע לנצח. מה שנקרא מיקסום התלונה, גם אם היא מסולפת, תוך טשטוש מוחלט כאמור בין רגשות לעוּבדות.
אלא שפרקליטתה הוותיקה של רבן, וצוות עובדיה שכחו משום מה, שהעדר אמינות וּמקצועיוּת, מטילים ספק על מהימנות התביעה כולה, שהופכת לפלסתר (ואכן יועץ התקשורת גרוס כבר הוּכח כבלתי אמין במינוי הבכיר שהציע למתלוננת). בכך הם רק יורים לעצמם ברגל וּמקרבים את קץ התלונה.
ביבי כמודל?
אם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תרם ללקסיקון העברי את "נאום החמוצים", מטבע לשון שחדר לתודעה הציבורית, אין ספק שמתחרהו, היריב הפוליטי הטרי, אבי גבאי, המועמד לראשות העבודה, טבע את הביטוי הנצחי "השמאל שכח מה זה להיות יהודים".
ולא שלא אמרו את זה קודם, כלשון המשורר. כל הזכויות שמורות לאבי הביטוי (וּבעצם הלחישה המיתולוגית לרב כדורי), איך לא, בנימין נתניהו. אולם כשהדברים יוצאים מפי ליכודניק לשעבר, המתמודד על ראשות מפלגת שמאל, שֶאף הִצמיחה מקירבּה את הח"כ הסורר הפרו-פלשתיני והאנטי ציוני, זוהיר בהלול, קְבַל עם ותקשורת, הדברים נשמעים אחרת. הם סנסציוניים, סוערים ומעוררים תהודה תקשורתית פי כמה. וזוהי רק ההתחלה.
אז נכון, מה לא עושים כדי לנצח. בפוליטיקה כמו בפוליטיקה, לא רק את הביטוי גבאי שאל מנתניהו. לא פחות, הוא גנב מראש הממשלה את ההצגה כולה, במיוחד את הטקטיקה המנצחת של האיש - שיטת 'בֶּהפוך על הפוך' (נהירה ערבית לקלפיות, או תקשורת עויינת? זהו אור ירוק לימנים להצביע עבורו).
ואיך שכחנו, על אותו משקל, את האנטיתזה האלקטורלית לנאום 'מנשקי המזוזות' של האלטיסט האשכנזי, יאיר גרבוז, מהמחנה הנכון, שעמד אף הוא כדגם לפני גבאי, כדי למשוך את הציבור הימני המסורתי בהמוניו אל מפלגתו. וכל דרך, המאדירה מנדטים, וסוללת את השביל לראשות הממשלה, הרי היא משובחת וּמקדשת את המטרה המיוחלת.
פסוקו
גלר: הקוסם מארץ עץ
שופינג: סוּפר מן, סוּפר ווּמן
ג'וניור יאיר: ביבי פֵייס
מתביית: בֵּית מֶן
חקירות ביבי: רואים שש שש
המאמן והתדמית: עודד קיטש?
בקטנה
בעזה זורים אמל"ח על הפצעים
גבאי יו"רה לכל הכיוונים
בעקבות גל ההצתות אשתקד: יורם רענן מתָּמיד
יהודי תרגיש בבית: סטטוס בני א-ל

תאריך:  19/11/2017   |   עודכן:  19/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה חסדאי
שלום יכול להיות, וחייב שיהיה, והוא יתקיים אך ורק כשלום אמת, בין עמים המקבלים את האמת לאמיתה
ראובן לייב
את מקומם של הציפורים האימתניות ממלאים כיום הרחפנים. רק לפני שבוע כמעט אירע אסון-תעופה מעבר לים, כאשר רחפן בלתי-מזוהה פגע בחרטום המטוס של חברת התעופה הארגנטינאית "איירוליניאס", דקות ספורות לפני שעמד לנחות בשדה התעופה פלרמו שבבואנוס-איירס. כתוצאה מכך נאלץ טייסו לנחות נחיתת-חרום
עמי דור-און
כאשר ברק "מוכר" לנו את סיפור בשלותו, ובטרם נכרע על ברכינו ונתחנן בפניו שיואיל ברוב טובו לחזור ולהציל את המדינה, חשוב מאוד שהלוחם הזה ייתן לציבור הסברים מלאים על חלקו המכריע בפרשה שכמעט לא באה לידי ביטוי בתקשורת הישראלית, אך הסעירה את ארה"ב. זו הייתה פרשת החנינה שהעניק הנשיא ביל קלינטון, ביום האחרון לכהונתו בבית הלבן, למיליארדר האמריקני מרק ריץ', איש העסקים הבינלאומי וידידו של ברק
נסים ישעיהו
רוממות האנושיות בפיהם, ובמעשיהם - זלזול בוטה באחיהם ובכל מי שאינו הולך בנתיב שהם התוו. מאוד מזכיר את יחסו של עשו ליעקב
אברהם שרון
כל מקום מסוכן הם ודאי יגידו, גם בארץ, אתם יודעים טוב ממני, זה לא בדיוק שוויץ    סכנות ואיומים יש בכל מקום    כשכל העולם הופך לכפר גלובאלי הכל צפוי בכל מקום והרשות נתונה לטרוריסטים או לטבע    רעידת אדמה, או רעידת אדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il