X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יום טוב אבדי רו"ח ועו"ד   |  משרד עו"ד ופטנטים פרל כהן צדק לצר ברץ
לפני שמקבלי ההחלטות מחליטים לאן יופנו עודפי הגבייה, ושלא נגמור חלילה כמו אחד מהזוכים המאושרים שהוזכרו בראשית הדברים, נדרשים צוותי חשיבה נטולי אינטרסים, ערכיים ורציונליים והכל בבחינת - "סוף מעשה במחשבה תחילה"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

מעטים מאוד שמעו את השמות בילי-בוב ג'וניור, מייקל קרול, אוולין אדמס, דניס רוסי, ג'ק וויטקר, ווילי הארט, אברהם שייקספיר ואת סיפור חייהם ההפכפך. המכנה המשותף של הגיבורים הללו שכולם זכו במיליוני דולרים בזכיות והגרלות, אבל סופם היה מר ואכזר, החל מגירושין, התמכרות לסמים, זנות, הימורים, ועד התאבדויות ורצח. ווילי הארט, כמשל, זכה ב-3.1 מיליון דולר ותוך שנתיים התגרש, איבד את ילדיו, הואשם בניסיון לרצח, התדרדר לסמים קשים ושילם סכומי עתק לעורכי דינו במשפט גירושין מתוקשר. זה לא שמישהו מאיתנו היה מתנגד לזכייה כזו על-אף סיפורי הזוועות אבל כנראה שחכמינו צדקו באמרם "מרבה נכסים - מרבה דאגה".
אך מה לזה ואלינו? הלא זה מכבר נתבשרנו, כי מתחילת השנה חולקו דיבידנדים בהיקף כולל של למעלה מ-40 מיליארד שקל. מדובר בסכום בלי נתפס שהביא לחלק נכבד מעודפי גביית המיסים לשנת 2017 בסך של למעלה מ-17 מיליארד שקל. הגידול העצום בחלוקת הדיבידנדים נבע מהוראת שעה שפגה בסוף חודש ספטמבר, לפיה בעלי השליטה בחברות הארנק יכלו למשוך דיבידנדים מהחברות במיסוי מופחת של 25% לעומת המיסוי הרגיל העומד על 33%. סכומי הדיבידנד שחולקו הועברו בחלקן לחשבונותיהם הפרטיים של בעלי השליטה בחברות, חלקם שימש לסגירת חובות עבר של בעלי השליטה לחברות שלהם (משיכות יתר) וחלקם ניצלו את ההטבה באופן של תשלום המס המופחת ויצרו חוב של החברה כלפיהם.
לא מעט טענות נשמעו נגד מקבלי ההחלטות על החקיקה הזו, בין השאר, הפספוס העצום בתחזיות הגבייה שצפו לכתחילה עשירית בלבד מהסכומים שחולקו בפועל ועל כך שמדובר בהטבה לעשירונים העליונים בלבד בבחינת "כסף בא לכסף". ומן העבר השני, המצדדים בתוכנית ציינו, כי ללא הוראת השעה הכספים היו ממשיכים להיות כלואים בחברות והמדינה הייתה נאלצת לקיים דיונים משפטיים ארוכים ומתישים שבסופם לא בטוח שהאוצר היה "נפגש" עם סכומי מס דומים.
בין כך ובין כך, בשורה התחתונה נותרה ועומדת השאלה מה לעשות עם כל "הטוב" הזה, וכיצד לא נגיע למצב שבו עודפי גביית המיסים ירדו לטמיון בגלל לחצים פוליטיים, לקידום מטרות פוליטיות או לדילים קואליציוניים כאלה ואחרים, אלא למטרות ראויות וחשובות באמת.
מבין האפשרויות הבלתי מוגבלות ניתן למנות את רצון נגידת בנק ישראל להורדת החוב הממשלתי מחד-גיסא, כשמנגד נשמעת כמו תמיד הקלישאה הרגילה של משרד הביטחון להגדלת תקציבי הביטחון לאור האיומים האסטרטגיים ההולכים וגוברים. מנגד, שר האוצר מדבר על הורדת מיסים למעמד הביניים, הורדת מס החברות על-מנת שישראל תמשיך להיות פלטפורמת מס אטרקטיבית נוכח רפורמת המיסים האמריקנית הצפויה, הורדת מכסים מיותרים, וכן עידוד התעשיה בישראל במסגרת תוכנית "נטו לתעשיה" שמדשדשת מזה מספר חודשים. מטרות נעלות לא פחותות הן ההסדרה המחויבת מציאות של פצצת הזמן שנקראת ביטוחי הסיעוד בישראל, שאולי הפתרון יימצא במסגרת חקיקת חוק ביטוח סיעוד ממלכתי בדומה למעמד הבריאות בישראל, הסדרת בעיית הנכים ועוד כהנה וכהנה מטרות קדושות וחשובות.
אז לפני שמקבלי ההחלטות מחליטים לאן יופנו עודפי הגבייה, ושלא נגמור חלילה כמו אחד מהזוכים המאושרים שהוזכרו בראשית הדברים, נדרשים צוותי חשיבה נטולי אינטרסים, ערכיים ורציונליים והכל בבחינת - "סוף מעשה במחשבה תחילה".

הכותב הוא שותף ומנהל קבוצת המיסוי הישראלי במשרד עורכי הדין ועורכי הפטנטים פרל כהן צדק לצר ברץ.
תאריך:  22/11/2017   |   עודכן:  22/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי ליפמן
נובמבר השחור 2016    שטחים נרחבים בישראל הנטועה והירוקה, עולים באש    בחיפה, סמל הדו-קיום בשלום של יהודים וערבים, מפונים ואף נאלצים לברוח, אלפי תושבים מבתיהם    הלהבות משתוללות בכל הארץ    הגיגים צרובים בזיכרון, במלאת שנה לשריפה הגדולה
משה חסדאי
מעל 30,000 איש התארחו במהלך שבת חיי שרה, בחברון וקרית ארבע, 300 קאראוונים ניידים ואוקיינוס של אהלים, 3,000 סועדים בסעודת ענק באוהל חב"ד חברון הענק
אריה הס
האתגר הלאומי והירושלמי שצריך לעמוד לנגד עיני כל מי שחרד לצביונה, הוא הצבתה בדירוג סוציו-אקונומי, שישתווה לדירוג הסוציו-אקונומי של תל אביב וערים נוספות בגוש-דן, חיפה ועשרות עיירות התיישבותיות, שבולטות בדירוג 8 מתוך 10.
הצפי הוא שיוזמה ישראלית להעצמה ושדרוג חברתי-כלכלי דרמטי של האוכלוסייה הערבית תזכה לתמיכה רחבה ולשיתוף פעולה מלא מצד רוב ערביי ירושלים
עו"ד יוסף ויצמן
בית המשפט בעכו מבהיר מהם התנאים המאפשרים תביעה לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, וגם מזכיר שבקשות לדחיית תביעות על הסף יתקבלו רק במקרים נדירים
דרור אידר
הרעש שקם בעקבות דברי גבאי השבוע אינו משתווה לעוצמת הרעש שקם על נתניהו לפני 20 שנה    עלבון מגבאי לא משרת את הפנטזיות הפוליטיות של המחנה    אבל בדרך לא דרך, הדברים נגעו בשורש עמוק: שאלת היחס למסורת הדתית    גבאי סיפר למחנה שהוא עומד בראשו, כיצד חלק ניכר בציבור הישראלי רואה אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il