X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגיעה העת שמשרד החינוך יתנער סוף-סוף מן השאננות הפוקדת אותו, ולפני שהוא מוצא לנחוץ לעודד בקרב התלמידים הישגיות לימודית - חובה עליו לשים קץ לטרור המופעל על ידיהם בין כותלי בית הספר כלפי מוריהם. איך קבעו חז"ל? "דרך ארץ קדמה לתורה"
▪  ▪  ▪
השר בנט. לחנך לדרך ארץ [צילום: אבי דישי/פלאש 90]

משרד החינוך הציב לעצמו שורה של אתגרי-לימוד יומרניים למדי, שנועדו מעצם טבעם לשפר לאין ערוך את הישגיהם של התלמידים, תוך שימת דגש מיוחד על עידודם של לימודי 5 יחידות-מתמטיקה ועל ליטושה של השפה האנגלית המדוברת.
אלא שעם זאת שכח המשרד, משום מה, את יעדו העיקרי - לחנך! התוצאות שבשטח מורות רק על כשל בכל הקשור למשימה הפדגוגית הזו שמוטלת עליו. התופעה של מורים המוכים בידי תלמידיהם הפכה ליותר ויותר שגרתית, והיא לובשת ממש ממדים של מכת-מדינה.
הדברים הגיעו עד לידי כך שמורים פשוט חוששים להיכנס לכיתותיהם, פן יטעמו את נחם-זרועם של תלמידיהם המופקדים בידיהם. ואם לא די בכך, הרי שהם גם מתייראים מלהתלונן על הנעשה בהם, שמא ייפגעו גם על-ידי הוריהם של אותם סוררים ומורים, העלולים להצטרך למכים בחדווה, בתירוץ הנואל. שהם "מתנכלים" לילדיהם.
להתנער
מסתבר בתוך כך שגם הנהלות בתי הספר נותנות, לא אחת, יד למעל הזה, כאשר הן נמנעות במכוון מליידע על כך את "החלונות הגבוהים" שבמשרד החינוך על מה שמתרחש בין כותליהן, שמא יוציא הדבר שם רע לבית הספר שלהן.
הגיעה, לפיכך, העת שמשרד החינוך יתנער סוף-סוף מן השאננות הפוקדת אותו, ולפני שהוא מוצא לנחוץ לעודד הישגיות לימודית בקרב ציבור התלמידים - עליו לשים קץ לטרור המופעל על-ידיהם בין כותלי בית הספר כנגד מוריהם.
וכדי להוציא את המשימה אל הפועל - ייטיב משרד החינוך לעשות אם יעסיק לשם כך פדגוגים, האמונים כמובן על חינוך לשמו. שהרי קודם חינוך - רק אחר כך לימוד, כפי שחז"ל כבר קבעו בשעתם: "דרך ארץ קדמה לתורה".

תאריך:  22/11/2017   |   עודכן:  22/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון בריימן
הסתה היא הסתה היא הסתה, בין אם היא מכוונת כלפי הנשיא ריבלין, ובין אם היא מכוונת כלפי ראש הממשלה נתניהו, אשר השנאה אליו בקרב המחנה האנטי-דמוקרטי מעבירה על דעתם אפילו אנשים נאורים למראית עין, עד כדי כך שהיא מקדשת בעיניהם את כל האמצעים
יום טוב אבדי
לפני שמקבלי ההחלטות מחליטים לאן יופנו עודפי הגבייה, ושלא נגמור חלילה כמו אחד מהזוכים המאושרים שהוזכרו בראשית הדברים, נדרשים צוותי חשיבה נטולי אינטרסים, ערכיים ורציונליים והכל בבחינת - "סוף מעשה במחשבה תחילה"
מרדכי ליפמן
נובמבר השחור 2016    שטחים נרחבים בישראל הנטועה והירוקה, עולים באש    בחיפה, סמל הדו-קיום בשלום של יהודים וערבים, מפונים ואף נאלצים לברוח, אלפי תושבים מבתיהם    הלהבות משתוללות בכל הארץ    הגיגים צרובים בזיכרון, במלאת שנה לשריפה הגדולה
משה חסדאי
מעל 30,000 איש התארחו במהלך שבת חיי שרה, בחברון וקרית ארבע, 300 קאראוונים ניידים ואוקיינוס של אהלים, 3,000 סועדים בסעודת ענק באוהל חב"ד חברון הענק
אריה הס
האתגר הלאומי והירושלמי שצריך לעמוד לנגד עיני כל מי שחרד לצביונה, הוא הצבתה בדירוג סוציו-אקונומי, שישתווה לדירוג הסוציו-אקונומי של תל אביב וערים נוספות בגוש-דן, חיפה ועשרות עיירות התיישבותיות, שבולטות בדירוג 8 מתוך 10.
הצפי הוא שיוזמה ישראלית להעצמה ושדרוג חברתי-כלכלי דרמטי של האוכלוסייה הערבית תזכה לתמיכה רחבה ולשיתוף פעולה מלא מצד רוב ערביי ירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il