X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - מגפה, להפריט, הגדלה וחסימה שבת שלום
▪  ▪  ▪
מחלה כרונית [צילום: סרגיי אטאי/פלאש 90]

א. שמנים מדי
הישראלים שמנים מדי. רואים זאת בכל מקום - ובעיקר, בקרב ילדים ונוער ובצבא. והדבר מסכן את בריאותם. ואני אומר זאת כשמן מאוד, שמשלם מחיר בריאותי על עודף משקלי. מתברר, שכמעט כל ילד שלישי, שמסיים בית-ספר יסודי, סובל מעודף משקל, וישראל במקום הראשון באירופה בדירוג ההשמנה ובמקום השלישי בעולם. בישראל יותר מחצי מיליון ילדים, הסובלים מהשמנה ומעודף משקל. השמנת-יתר הנה מגפה עתירת סיבוכים כמו סוכרת, יתר-לחץ-דם, הפרעות בשומני הדם, בעיות אורתופדיות, דום נשימה בשינה ועוד.
לדברי ד"ר דרור דיקר, יו"ר החברה הישראלית לטיפול בהשמנה ומנהל מחלקת פנימית ד' והמרכז הרב-תחומי לטיפול בעודף משקל בבית-חולים השרון, הבעיה אינה רק עודף שומן ועודף משקל, אלא שהשמנה הנה מחלה כרונית, המתבטאת בכשל פיזיולוגי של רקמת השומן, שמצריך טיפול ייחודי לכל חולה. לצד הטיפולים המותאמים אישית, המבוססים על גנטיקה, שמפתחים כעת, רווח מאוד ניתוח בריאטרי ("ניתוח לקיצור קיבה").
הפתרון טמון, כנראה, בחינוך הילדים מגיל צעיר לתזונה נכונה. למרות זאת, מאמצים לשפר את המזון, ולהתריע מפני תכולת שומן, סוכר ומלח, אינם מתבצעים מסיבות שונות.
ב. חריג
משרד הביטחון החליט להפוך את גלי צה"ל ליחידת-סמך במשרד במקום שתהיה יחידה במפקדת קצין החינוך הראשי. תחנת שידור צבאית הנה חריג. למרות שאני בעד שידור ציבורי, איני יכול להצדיק את קיומה של גלי צה"ל, כיחידה צבאית, גם מבלי להתייחס להטיה השמאלנית החזקה של שידוריה. בשום דמוקרטיה בעולם אין לצבא תחנת שידור, שמשדרת לאזרחים (וזכורה התוכנית לילדים, ששודרה בגל"ץ מדי בוקר שבת). בצבאות אחרים יש תחנות שידור, שמשדרות למחנות הצבא (שלפעמים יש בהם שיכונים למגורי משפחות), אך רק אליהם ולא לציבור הרחב. קיומה של התחנה הצבאית אצלנו מצביע על מגמה של אזרוח פונקציות צבאיות, אך גם על מיליטריזציה מסוימת של תרבותנו.
לדעתי, צריך משרד הביטחון להפריט את התחנה בהקדם מפני שאין לקבל בשום פנים, שחיילים ישדרו בה, גם אם ינקו אותה מנטייתה השמאלנית. שידור רדיו הנו מעשה פוליטי, ואין מקומו בצבא של מדינה, שמתיימרת להיות דמוקרטית.
ג. עודפים
מערכת הביטחון דורשת תוספת לתקציבה, וראש הממשלה רוצה להגדיל את תקציב הביטחון עוד יותר. זאת, למרות שלפני כמה שנים חתמה מערכת הביטחון על הסכם רב-שנתי, שקבע מסגרת של 70 מיליארדי שקל לתקציב השנתי של משרד הביטחון.
לכאורה, יש איומים חדשים, שמצדיקים את ההוצאה היתרה לביטחון, אך עיון בנתונים מעלה, כי לא צץ שום דבר חדש, ולמערכת הביטחון יש די והותר כספים. הביטחון הלאומי ישופר בהרבה אם נשקיע את עודפי הכספים בתקציב המדינה ברווחה, בחינוך, בבריאות ובתשתית ולא בצבא ובביטחון.
ד. פקוק
מדינת ישראל השקיעה 320 מיליוני שקל בהקמת מחלף דרור בכביש 4, שנועד גם לפתור את בעיית התחבורה של תושבי תל-מונד, אבן-יהודה, קדימה וגוש תל-מונד. תקווה זו לא מומשה, ומיד אחרי פתיחת המחלף נפקקו כביש 4 וכביש 553, הניצב לו, והיציאה מהיישובים הסמוכים דרומה, לכיוון רעננה כפר-סבא וגוש-דן, נחסמת בפקק אדיר, לפעמים כבר מהשכם בבוקר ועד הצהריים, ולהפך.
האם רק התערבות של ישראל כ"ץ, שר התחבורה, תפרק את הפקק בכביש 4? המועצה המקומית תל-מונד הזמינה את השר לחוות את הפקק בשעות הבוקר, כדי שיתערב וימצא פתרון לבעיה.

תאריך:  26/11/2017   |   עודכן:  26/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גלי צה"ל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראלים שמנים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
השמנה דוחפת אותנו לעבר הקרקע
סניל  |  26/11/17 09:55
2
תרוצים
ישראל עם רם  |  26/11/17 12:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מראיינים נוטים לשאול את השר הפורש את השאלות הבנאליות, אך השאלות האמיתיות מדוע הצטרף מלכתחילה לממשלה מחללת שבת ומדוע נזכר רק כעת לפרוש נותרות ללא מענה
נסים ישעיהו
יעקב לא ידע כיצד אפשר להצליח במשימה הזאת וזה הכביד עליו מאד. עד ההבטחה. ה' הבטיח לו ומבטיח לכל אחד מאיתנו "אתה לא לבד, אני איתך"
איתן קלינסקי
אחת התשובות לשאלה הכאובה, מה קרה שבית החשמונאים המפואר נהרס מתמקדת במילה אחת - הכיבוש. הפניית כל האנרגיות המדיניות והכלכליות להתפשטות טריטוריאלית כולל גיורים בכוח של נכבשים - הפכה בסופו של דבר לאבני נגף
בעז שפירא
אל ניתן שיבלבלו אותנו בתיאוריות פוסט מודרניות, בשקרים או ב"ליברליזם" "נאור" ומזויף    הבה נשמור כולנו על ערכינו ועל מורשתנו, נכיר במציאות חיינו ונדע היטב מי לנו ומי לצרינו    או אז, מאוחדים והולכים בדרך האמת, נבטיח לעם היהודי קיום ושגשוג לדורות בארצו - הארץ המובטחת
אסתר שניאורסון גרי
סיור קצר בדרום תל אביב מביא את המסייר לידי תדהמה והלם תרבותי, איך צמחה לה בתוך תל אביב, מדינת עולם שלישי    אלפים נמצאים ברחובות יושבים בחוסר מעש ומעשנים, אותו רחוב שהיה ידוע פעם כרחוב הנעליים 'נווה-שאנן' כל כך שינה את פניו, והיום פועלים בו מועדונים, פאבים, ועסקים שמפעילים המסתננים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il