X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צפיתי קצת באיחור בתוכנית עובדה על בחירת שופטים בישראל, ויצאתי ברגשות מעורבים האם הגלימות של השופטים הן התחפושת או האם ה T-SHIRT של השופטים והגופיות של השופטות הן התחפושת? האם כנס הלשכה הוא חלק מעולמם הפרטי של השופטים? או שמא חלק מתפקידם המקצועי?
▪  ▪  ▪
חיות. מקוממת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

שופטים הם בני אדם, לשופטים יש חיים פרטיים, לשופטים מותר לרחוץ בים, ולחוף הים הם ודאי לא באים עם גלימותיהם. והשאלה שלי היא איך הם אמורים להגיע לכנסים, ובכללם לכנסים של לשכת עורכי הדין.
מה שראינו מ"עובדה" אלה ודאי לא תמונות שאני הייתי רוצה לראות. אילו הייתי נדון אצל מי מהשופטים שראינו שם ב-CASUAL וחלקם אפילו CASUAL קיצוני, מאוד לא היה לי קל למחרת באולם המשפט, וגם לשופטים האלה ודאי לא היה קל יום לאחר ששודרה התוכנית. השופט קובע את גורלי, השופט אומנם אחד האדם, אך לא כך אני רואה אותו כאורח בכנס מקצועי.
והאם טעו השופטים כאשר כך הופיעו בפני המצלמות בכנס הלשכה? או שמע טעתה מערכת "עובדה" כאשר כך הציגה אותם?
אני משוכנע שאיש מהשופטים שצולמו, לא היה משתתף בתוכנית הזו באופן בו השתתף לו ידע אל מה הוא נכנס. הצגת השופטים ברגעים שהם רואים אותם כרגעי החופשה שלהם, כרגעים פרטיים שלהם, ולראיה הם לבושים לגמרי CASUAL, אפילו למען אידיאל של זכות הציבור לדעת, או חופש הביטוי, איננה ראויה לטעמי.
ומדוע? כי החשיפה הזו איננה מידתית, כי איננה לתכלית ראויה, כי התוכנית הזו לא גילתה לנו שום סוד. שום ידיעה "מרעישה" שגילו לנו בתוכנית לא חייבה לחשוף את השופטים כאשר הם סבורים שהם נמצאים במסגרת אישית ולא מחייבת.
כי מה ראינו בתוכנית? מה רצו לספר לנו בתוכנית? שיש דילים בבחירת שופטים? ודאי שיש דילים, תמיד היו ותמיד יהיו. ומה עוד רצו לספר לנו? שהשופטים איבדו את זה והנדנדה נוטה כעת לכיוון חוזקם של הפוליטיקאים בוועדה? וכי מה חשבו השופטים? האם הם חשבו שלעולם חוסן? הם חשבו שהם יצליחו להטות את לשון המאזניים (לשכת עורכי הדין) תמיד לטובתם? והרי כל עוד לשון המאזניים הייתה עם השופטים הם שתקו, וכעת כאשר הלשכה בחרה נציגים אחרים לוועדה, פתאום הכל נהיה רע? פתאום הכל קורס?
והכי מקוממת היא אמירתה של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסרת חיות, "מכאן ששיתוף פעולה בין לשכת עורכי הדין ובין השופטים הוא שיתוף פעולה בין שני הגורמים המונחים בראש ובראשונה משיקולים מקצועיים בבחירת המועמדים האיכותיים ביותר לתפקיד. לעומת זאת, שיתוף פעולה בין לשכת עורכי הדין ובין הגורמים הפוליטיים בוועדה, כברית מוצהרת, טומן בחובו סכנה כי הבחירה תחתור לקידום אג'נדה פוליטית על חשבון שיקולים מקצועיים".
יש מקום להטיח ביקורת על הברית בין פוליטיקאים לבין עורכי הדין בוועדה, השופטים חייבים להיבחר לאור כישוריהם ולא לאור של בריתות מסוגים שונים בין עורכי הדין לפוליטיקאים, אך באותה מידה אסורות בתכלית האיסור בריתות בין השופטים לעורכי הדין, ומי שקורא לבריתות מכל סוג שהוא, הריהו טובל ושרץ בידו, ובפועל שם עצמו על גלגל מסתובב של בריתות. היום הברית היא בעדו ומחר הברית היא נגדו.
שלא לדבר על סעיף 6א בחוק בתי המשפט האומר "חבר הוועדה יצביע על-פי שיקול דעתו, ולא יהיה מחויב להחלטות הגוף שמטעמו הוא חבר בוועדה". ומכאן שהחוק אוסר בפועל על בריתות אפילו בקרב השופטים לבין עצמם ובין הפוליטיקאים בינם לבין עצמם, על אחת כמה וכמה הוא אוסר על בריתות בין קבוצות יותר גדולות בוועדה, המקנות בפועל לבעלות הברית את האפשרות לבחור כל שופט כרצונן ולא רק הזכות למנוע בחירת שופט מכוח זכות הווטו (זכות שנוצלה בעבר על-ידי השופטים אשר בהעדרם מדיוני הוועדה הוועדה היא איננה רשאית לפעול).

תאריך:  27/11/2017   |   עודכן:  27/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על בריתות בוועדה לבחירת שופטים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא מדויק. היעדרות של שופטי
בני בנקר  |  27/11/17 11:53
 
- צודק ולא צודק
ה.א  |  27/11/17 14:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
כאשר ראש הממשלה מתייחס למהותה של מדינת ישראל הוא חוזר ומדגיש כי המדובר במדינה יהודית ודמוקרטית. אבל בהגדרת אופיה היהודי של המדינה הוא שוגה, כיוון שתהום שאיננה ניתנת לגישור, מפרידה בינו לבין תפיסת עולמו של המיעוט החרדי-פנאטי שבלעדי קולו ביום הבוחר, אין אפשרות להרכיב ממשלה יציבה
איתן קלינסקי
אני כותב מתוך חרדה, שעלול לפקוד אותנו מה שאירע לבית החשמונאים    מתוך ספר המקבים אנו למדים על הסתאבות בית החשמונאים    מצער וכואב שהנהגה חשמונאית, שליקטה סביבה איכרים ופשוטי עם למאבק הרואי לחרות דתית ולגירוש שלטון זר, עלתה על שרטון ההסתאבות
עמוס שנער
חינוך זה לא רק השקעה בתלמידי בית הספר (שלא ממש קיימת), אלא גם מהפך בתפיסת תפקידו של שר התקשורת    אתה שומע? איוב קרא...
אבי ברוכמן
אדוני השר, כמעט בכל היעדים שהגדרת והצבת, לא עמדת! קרא ולמד את כל שנכתב ופורסם באמצי התקשורת השונים ובפסיקות בתי המשפט, במהלך השנה האחרונה
אורי שרגיל
ברמה האנושית-נורמטיבית המקובלת עלינו היום קשה להבין כיצד אדם מעלה בדעתו להתחבא מפני הבורא ומדוע הבורא משחק את המשחק הזה וקורא לו: איכה? הבורא מצטייר פה, רחמנא-ליצן, כאיזה פנסיונר מקרטע, ברטונוב בערוב ימיו, המחפש את משקפיו כדי להטיב לראות את הדרך שלפניו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il