X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אדוני השר, כמעט בכל היעדים שהגדרת והצבת, לא עמדת! קרא ולמד את כל שנכתב ופורסם באמצי התקשורת השונים ובפסיקות בתי המשפט, במהלך השנה האחרונה
▪  ▪  ▪
השר ארדן [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

אדוני השר,
בספר תוכניות העבודה של ממשלת ישראל, לשנים 2018-2017, כתבת את הדברים הבאים: "... עם מינויי כשר לביטחון הפנים הגדרתי את השמירה על החוק והסדר הציבורי, בשגרה ובמצבי חרום, כיעד מרכזי בפעילות המשרד. בהתאם, גובשה מדיניותי למשרד ותוכננה תוכנית העבודה, שעיקריה מוצגים במסמך זה לציבור...
... התוכנית מפרטת את כיווני הפעולה המגוונים אותם מוביל המשרד, כשבמרכזם פרויקט השיטור הרגלי, התוכנית לחברה הערבית, התעצמות אגף התנועה, חיזוק ביטחון ירושלים, הקמת מערך לאומי למאבק בפשיעה ואלימות ברשת האינטרנט (מערך מאו"ר), איחוד גופי המניעה האזרחיים, כולל רשות הסמים, ברשות משרדית אחת ועוד." (ממשלת ישראל, ספר תוכניות העבודה לשנים 2018-2017).
אדני השר, כאשר קובעים יעדים ומדדים לארגון ו/או למשרד ממשלתי, יש צורך בבחינה ובמעקב שוטף של תהליכי הביצוע, כך, עובד מנהל תקין.
חזרנו לבדוק מהן היעדים אותם אתה הגדרת ואישרת למשרד שבאחריותך, כשאנו עומדים לקראת סיומה של שנת עבודה שלמה, 2017.
היעדים - שהוגדרו בספר התוכניות של הממשלה, לשנת 2017, למשרד לביטחון הפנים - היו:
1.שיפור ברמת הביטחון האישי ובתחושת הביטחון האישי;
2.הורדת היקף הפשיעה החמורה;
3.שיפור רמת המוכנות המבצעית למצבי חרום ולאירועי הפרות סדר;
4.הגברת האכיפה בכבישים וחיזוק יכולות אגף התנועה;
5.שיפור היכולת והמוכנות המבצעית לכיבוי אש, הצלה, חילוץ ומניעה בשגרה ובחרום;
6.שיפור תנאי הכליאה, הטיפול והשיקום, באסירים ועצורים;
7.העלאת האפקטיביות וחיזוק המרכיב הטכנולוגי בפעילות המשרד וגופיו;
8.טיוב ההון האנושי במשרד ובגופיו.
בספר התוכניות יש פרוט של יעדי משנה לכל אחד מהיעדים עם ציון מדדים. (ראו את הפרוט במקור, וניתן לאתרו באינטרנט).
אדוני השר, כמעט בכל היעדים שהגדרת והצבת, לא עמדת! קרא ולמד את כל שנכתב ופורסם באמצי התקשורת השונים ובפסיקות בתי המשפט, במהלך השנה האחרונה (פישלר, 2017):
  • לצערנו, סקרי תחושת הביטחון האישי ואמון הציבור במשטרה לא השתפרו, ייתכן שהוחמרו. קרא ולמד על מעורבות בני נוער בפלילים, ועל הנעשה בתחומי בתי הספר, אלימות תלמידים כנגד תלמידים, אלימות כלפי סגלי הוראה, אלימות הורים נגד מורים ועוד.
  • הפשיעה החמורה לא ירדה, מכוניות מתפוצצות ברחובות, במלחמות חיסול בין עבריינים, כמו גם רצח נשים במשפחה (קרא ולמד היטב את הנתונים שפרסם רק החודש מרכז המידע של הכנסת). פשיעה חקלאית שאין עליה מענה.
  • יצאת בהצהרות בדבר שיטור במגזר הערבי, הקמת מנהלת שבראשה קצין בדרגת ניצב... למד את הנתונים לגבי מקרי הרצח במגזר זה: נשק בלתי חוקי ועוד. גם האזרחים הערבים חשים תחושת חוסר ביטחון.
  • בתחום תאונות הדרכים, מסתמנת השנה עלייה בהיקף התאונות וההרוגים, לצערנו מתחילת השנה יש כבר 340 הרוגים.
  • אתה מקדם את יחידות האכיפה העירוניות לעמיתך ראשי הערים. כדאי שתקרא ותלמד, שתחום השיטור המשולב ומודל "הניידת המשולבת" פותח על-ידי היחידה לשיטור קהילתי במשטרת ישראל. המטרה הייתה להפעיל את השוטר והפקח העירוני לטיפול בעבירות איכות חיים, מתוך גישה שירותית. ואתה, הפכת יחידות אלו ליחידות אכיפה עירוניות, שעוסקות בעיקר ברישום דוחות תנועה והגדלת קופת המזומנים של הרשויות. ממליץ שתבקש מהעוזרים שלך להכין לך דוח, ותראה בכמה גדל סעיף ההכנסות מרישום דוחות ברשויות לאחר הפעלת יחידות אלו. האם זאת הייתה כוונת ה'משורר'?
  • מערך כיבוי האש נמצא - על-פי התקשורת - במאבקים פנימיים בין ההנהלה והעובדים. חודשים רבים ללא נציב כבאות ארצי.
  • גם בתחום הכליאה, קרא את שכתב השופט אלייקים רובינשטיין - שפרש לגמלאות מבית המשפט העליון - כי יש להעניק לאסירים שטח מחייה מינימלי של 4 מ"ר. לא מדובר בסוגיה טכנית, אלא בקריאה למשטרה ולפרקליטות להפחתת השימוש במעצרים ולצמצום עונשי מאסר, בצל הצפיפות בבתי הכלא. לצערנו, אין שיפור ושינוי בתחום התקון במסגרת שרות בתי הסוהר. קרא ולמד את דוחות הסנגוריה הציבורית, שאינם מחמיאים לארגונים שאתה אחראי להם.
אדוני השר, מסתבר שאתה מצטיין בציוצים בתקשורת וברשתות החברתיות, כשברוב המקרים מתברר, שאין הלימה ואמיתה בין הציוץ למציאות. (למשל, השריפות, אום אל חיראן, החוליגנים מעמונה (מונח שלך) ועוד...). הזיג-זג מאפיין את הקדנציה שלך, בעיקר במינוי תפקידים בכירים שבאחריותך (למשל, איתור המפכ"ל, איתור נציב כבאות ארצי, ראש הרשות לשמירת עדים, ועוד..) . גם בהליך של בחינת השימוש בקנביס ביצעת תהליכי זיג-זג. לאחרונה, גם בדיון הציבורי של תוספת השכר שמגיעים לאנשי המשטרה והשב"ס, על-פי החלטת בית משפט, מה עשית? מינית מחדש שני נציגים לוועדת מעקב, במקום לייצג את השוטרים מול שר האוצר וראש הממשלה.
חבריך במפלגה מטילים בליסטראות על ארגון המשטרה, מפקדיה ושוטריה, ומייצרים חקיקה אנטי דמוקרטית (תקשיב היטב לדברי היועמ"ש). ואתה, כמו הצב מכניס את הראש והידיים בתוך השריון, שותק ודומם. איפה המנהיגות שלך? ממה אתה חושש? שתאבד מקום הולם בבחירות הבאות? היכן היושרה הציבורית? איפה הגיבוי לארגון שעליו אתה מופקד?
יש לנו משטרה אחת ויש בה שוטרים טובים ומסורים. הם זקוקים לפיקוד הולם, שיכווין אותם, ידריך אותם, ויפקח עליהם. האחריות אינה רק של המפכ"ל ופיקוד המשטרה. לך חלק חשוב, על-פי חוק, באישור המינויים והדרגות לכלל הקצינים הבכירים במשטרה, ופיטורין של שוטרים וקצינים (פקודת המשטרה, סעיפים 8א,7 ו 21). האחריות היא שלך השר בעיצוב בעלי התפקידים הבכירים בארגון, מרמת המפכ"ל ועד אחרון סגני הניצבים.
זה נחמד שהצלחת להיבחר בעשירייה הפותחת בליכודיאדה האחרונה באילת, אבל השעון מתקתק והקדנציה שלך כשר לביטחון הפנים יכולה להסתיים מוקדם מהצפוי. כדאי שתקדיש מחשבה לסוגיה איך תצטייר בדברי ימי המשרד והמשטרה.

מקורות

הכותב הוא מרצה בכיר במחלקה לקרימינולוגיה המכללה האקדמית אשקלון. שירת במשטרת ישראל בתפקידי פיקוד מטה והדרכה. בתפקידו האחרון שימש כראש המחלקה לשיטור קהילתי, בדרגת ניצב משנה. הוא עוסק במחקר ייעוץ והוראה בתחומי קרימינולוגיה ומערכת אכיפת החוק.
תאריך:  27/11/2017   |   עודכן:  27/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכתב גלוי לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי שרגיל
ברמה האנושית-נורמטיבית המקובלת עלינו היום קשה להבין כיצד אדם מעלה בדעתו להתחבא מפני הבורא ומדוע הבורא משחק את המשחק הזה וקורא לו: איכה? הבורא מצטייר פה, רחמנא-ליצן, כאיזה פנסיונר מקרטע, ברטונוב בערוב ימיו, המחפש את משקפיו כדי להטיב לראות את הדרך שלפניו
יוני בן-מנחם
ההערכה במצרים היא כי ארגון דאעש ביצע את הטבח במסגד אלרווצ'ה בצפון סיני בתמיכתן של קטר וטורקיה. מצרים משלמת את מחיר המצור של מדינות ערב על קטר ואת המאבק נגד תנועת "האחים המוסלמים" שהיא מובילה ביחד עם סעודיה
שלומי פרידמן
ליצמן פורש והזרעים של הנזק למעשה הזה ינבטו פירות ללפיד    חוטובלי הולכת בדרכו של דני דנון    בתחקיר של אילנה דיין העיקר לא נזכר - שאין חדש תחת השמש    לפיד שוב מזגזג    אז מה היה לנו השבוע
אהוד פרלסמן
"יכול להיות שיש בחוק איזשהו סעיף שאומר אחרת" אמר אהרן ברק, בבטאו את הבוז התהומי שהוא חש כלפי מי שאינו מבין שחרות היא עבדות, מלחמה היא שלום, ודמוקרטיה היא שלטון בג"ץ
דודו חזן
"אבודים במרוקו" עם יונית גרנט – עונה עשירית    מעבר למסך הדמעות, בחינה מדוקדקת של הנתונים כפי שהוצגו בתוכנית, מלמדת כי לא ניתן להביט על דרך קבלת החלטות שנעשתה לפני כחמישים שנה מתוך פרספקטיבה של המילניום הנוכחי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il