X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מועצת העיתונות פרסמה בעמוד הראשי של אתר האינטרנט שלה מאמר מפרי עטו של העיתונאי מנשה רז, ואני מבקש להתייחס להלן לאותו מאמר
▪  ▪  ▪
רז. שיפור מעמד העיתונות [צילום: משה שי/פלאש 90]

כותרת מאמרו של מנשה רז "למצֵב את מועצת העיתונות ככתובת שיש ביכולתה לתרום משמעותית לדימויה (הירוד) של התקשורת בישראל"... ולכן סביר להניח שכל מה שכותב מר רז לאחר מכן נועד לאותה מטרה, שיפור המעמד של העיתונות בישראל, באמצעות מועצת העיתונות.
שופט בית הדין כנציג האיגוד המקצועי של העיתונאים
כבר במילים הראשונות שומט לחלוטין מר רז את השטיח מתחת לכפות רגליו בהצהירו כי כשופט בבית הדין לאתיקה הוא רואה עצמו כנציג האיגוד המקצועי של העיתונאים.
ומה יאמר אזרח אשר רוצה להתלונן על מעשה עיתונאי? האם הוא יפקיד את תלונתו בידי האיגוד המקצועי של העיתונאים? האם בתלונות נגד מפא"י אנשי ההסתדרות יהיו השופטים? והרי ביושבו כשופט בבית הדין לאתיקה מחויב השופט, כל שופט, לחוק, ובמקרה של המועצה, לתקנון האתיקה ולא לאיגוד מקצועי כלשהו.
כבר במילים הראשונות של מאמרו מסביר לנו מר רז מדוע מעמדה של העיתונות כל כך ירוד. הוא ירוד כי כללי האתיקה של העיתונות נתפסים ככפופים בפועל לחוקי האיגוד המקצועי של העיתונאים.
הביקורת כדברי הסתה ודמגוגיה
תיאור הביקורת נגד העיתונות כדברי הסתה ודמגוגיה, משרת מטרה הפוכה לגמרי ממטרתו של מר רז, כי הרי בהסתה ודמגוגיה אפשר להאשים את כולם, את הפוליטיקאים, את העיתונאים, את פקידי הממשלה, את האזרחים, אך מי שחפץ להעלות את העגלה החורקת על פסים חדשים, אנא יפשפש טוב טוב במעשיו טרם הוא משליך בוץ על אחרים, או לפחות במקביל.
קמפיין פרסומי
איש לא מפקפק בצורך של מועצת העיתונות או כל גוף ציבורי אחר להיות נוכח במדיות החדשות, או במילים אחרת אם אתה לא שם אתה לא קיים. אך ההנחה שקמפיין זול יפתור קמצוץ מהבעיות של עיתונות בישראל היא הנחה משוללת כל יסוד.
מה שלא עולה כסף לא שווה כסף
הציבור מוצף בקמפיינים, היו אולי שנים מעטות בהן ניתן היה להרים את הראש מבעד לשפת המים בעלות נמוכה, אך לא עוד, הקמפיינים הזולים הם טיפה בים, ניתן לעשותם על-מנת להשקיט את המצפון, אך לצפות לתוצאות? חבל"ז
טיפול בקנקן ולא בצלופן
הבעיה המרכזית של העיתונות בישראל, היא לא בעיה תדמיתית אלא בעיה מהותית של חוסר מקצועיות, חוסר איזון, חוסר הגינות, אינטרסים ומה לא, ואת הנושאים האלה לא יפתור שום קמפיין, אפילו לא קמפיין יקר, ודאי שלא יפתור קמפיין זול.
להעדיף את אסא כשר על ליאור חורב
הפניית משאביה המוגבלים של המועצה לקמפיינים זולים, הריהי כלשפוך טיפות של מים על הבית הבוער, כמו פלגין לשטף דם עורקי (להקטנת כאב הראש... בדקות שנותרו...). המועצה לא זקוקה כעת לקמפיינים, לפחות לא בעדיפות הראשונה. היא זקוקה לכוונן מחדש את "עין השופט" מהעין של איגוד מקצועי, לעינו של גוף אוביקטיבי וחסר פניות אשר מתפקידו להציב לעיתונות ספים אתיים מאוד גבוהים במטרה לשקם את העיתונות ובמטרה לשקם את אמון הציבור במועצה ובעיתונות.
והכי חשוב, המועצה אכן עושה את המאמץ הנכון ומשתפרת
ואני יכול להעיד מעדות אישית, שמועצת העיתונות לטעמי בשנה שנתיים אחרונות את קשריה עם הציבור באורח נכון יותר, היא קשובה יותר לציבור, פתוחה יותר לביקורת מאשר בעבר, ועליה להמשיך ולהשתפר באותם כיוונים לצורך שיקום האמון של הציבור עם המועצה ועם העיתונות. את רוב המאמצים יש להמשיך ולהשקיע בתוכן ואל לה למועצה להתמקד במעטה הצבעוני החיצוני.

תאריך:  03/12/2017   |   עודכן:  03/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עין השופט
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
האומנם הדרישה ממנשה רז היא
ב_שמואל  |  4/12/17 10:59
 
- שנון וחד כל הכבוד ל"ת
יאיר בן משה  |  4/12/17 20:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
יום לאחר ניסיון לינץ' בנערים בטיול בר מצווה במהלכו נשדדו באיומים אקדח, ארנקים וטלפונים ניידים    כמה נערים בחרדה, מלווה מבוגר פצוע והגזרה כולה סוערת    ומה עושה המשטרה? חוקרת באזהרה את המתגוננים    ככה מחסלים את ההרתעה ומזמינים את הפיגוע הבא!
אברהם פכטר
החוק המוצע עבר בקריאה ראשונה בכנסת עם סיכויים גבוהים לעבור גם בקריאה שנייה ושלישית ולהפוך לחוק מחייב של המדינה    הדין הקיים והנחיות של היועץ המשפטי בזמנו אליקים רובינשטיין לפני 10 שנים, היו שהמשטרה תחקור, תסכם ולא תמליץ ההנחיה לא בוצעה    המפכ"ל החדש אלשיך התחייב עם כניסתו לתפקיד שהמשטרה לא תמליץ    אז מה קרה? המשטרה התעלמה
עמי דור-און
מנהלי חברה קדישא דורשים סכומי עתק עבור הזכות להיקבר בבתי עלמין "סגורים" ובדרך כלל אינם מוכנים להוציא חשבוניות בתירוצים חסרי שחר. כל מי שבכל זאת נמצא מקום קבורה פנוי בעבור יקירו המנוח נדרש לשלם סכומי-גזל משמעותיים, המשמשים, ככל הנראה, את האדונים הנכבדים המנהלים את "העסק" לצרכיהם האישיים, מבלי לדווח לרשויות המס. וכל זאת מבלי לזכור שהקרקע כלל אינה שייכת להם
אדיר דחוח-הלוי
כיצד אפוא ניתן לידע אם טוען עתידות אכן נשלח אלינו מאת ה'? וכיצד נוכל להסיר את מעטה התרמית וההטעיה מעל אותם כַּזָּבִים ונציל את נפשותינו מלהילכד ברשתם?
צ'לו רוזנברג
תלמידים אינם מכינים שיעורי בית או אינם לומדים, לא נורא    ציונים אפשר לתת גם מהבטן    מי רוצה להסתבך עם ההנהלה, ההורים, או משרד החינוך?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il