X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מפלגת ש"ס מזוהה עם חרדים ספרדיים, לומדי תורה ומתנכרים ברובם לצבא אבל את כוחה האמיתי קיבלה המפלגה מספרדים מכל הצבעים והמגזרים, מתושבי פריפריה ומאנשים קשי יום, קולות שניתנו ברוב שמחה ותקווה בימי בחירות והיום – מי סופר אותם? וישמן ויבעט
▪  ▪  ▪
רוצים להיות אשכנזים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ספרדים מכל המגזרים נשאו אל ש"ס עיניים לחיזוק מעמדם וביטחונם ולהחזרת עטרה ליושנה. גם מי שלא ספרדי נשא אליהם עיניים. ההבטחות והחיבוקים והדמעות סחפו אותם שהנה מצאו מפלגה חמה מחבקת ואוהבת כל יהודי באשר הוא יהודי, אפילו אם אינו יהודי. שהרי גם ערביים רבים הצביעו לש"ס.
בשנת 1984 זכתה ש"ס לארבעה מנדטים, בשנת 1996 כבר קיבלה 10 מנדטים ובשנה ההיסטורית 1999 כבר הייתה ש"ס למפלגה גדולה וחשובה עם 17 מנדטים. משם החלה ההידרדרות. וזה לא רק בגלל פרשת דרעי. זה הרבה יותר עמוק.
בוחרי ש"ס, ספרדים מכל המגזרים שחשבו שהנה מצאו בית חם ומחבק גילו שהם בעצם סוג ב' אם אינם חובשי ספסלי ישיבות וחליפות ומגבעות. הסתבר שמה שהכי הרבה רצו בש"ס זה לבסס את מעמדם של לומדי תורה ואת מעמדם שלהם.
אמירות של חברי ש"ס בעניין לומדי תורה, בעניין צבא, גילו לבוחרים שהם רק בשר בחירות.
כל עוד אינם מחליפים לבושם ומנהגיהם, הרי הם בבחינת מוקצה. זה היה תהליך איטי. רשת החינוך "אל המעיין" סחפה לתוכה ילדי ספרדים וגם אחרים רבים ממשפחות מסורתיות וחילוניות, ששמחו להיות יחד כל בני ישראל וגילו מהר מאוד שזה תלוי כמה אתם מתחברים ומתמזגים. ואם כי רבים התחזקו ונכנסו לתוך העולם הספרדי התורני' רבים יותר רק רצו קצת יהדות ולחזור לביתם.
אבל חברי מפלגת החיבוק הגדולה יחד כל בני ישראל, התבצרו לאט-לאט במעמדם כחרדים ספרדים והתנכרו למי שאינו חרדי לומד תורה. ממפלגת ספרדים ופריפיריה הפכו עצמם למין אצולה תורנית-ספרדית. ובוחריהם שאינם חרדים למדו מהר מאוד שהם לא שייכים, לא לש"ס.
במקום להחזיר באמת עטרה ליושנה. עטרת צניעות ואהבת כל אדם וכיבודו, הפכו ליהירים ומתנשאים ומתנכרים לשורשיהם האמיתיים.
במקום לחזק את החינוך הספרדי ולתת דוגמה שזה חינוך טוב ורצוי, רובם שלחו את ילדיהם למוסדות חינוך אשכנזיים. ומה למדנו מזה? כי כנראה שמה שהם הכי רוצים זה בעצם להיות אשכנזים.
והגרעין החזק של הבוחרים נטש ועוד ינטוש והם ישארו עם מעט הבוחרים שחברים במפלגה, או מישהו מבני משפחתם חבר/קרוב/מודע שם ויקבל או קיבל תפקיד יום אחד, כי גם בין החרדים הספרדיים מעדיפים רבים את מפלגת יהדות התורה. ובצדק.
ואם רוצה ש"ס להציל את עצמה מהיעלמות מהמפה הפוליטית, יש לה שתי אפשרויות: האחת - להתחבר עם מפלגת יהדות התורה והשנייה – להכניס למפלגה, כחברי כנסת ועוד, ספרדים פשוטים טובים וחכמים ולאו-דווקא עוטי חליפה, מגבעת וגאווה.

תאריך:  05/12/2017   |   עודכן:  05/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יהדות התורה והשבת  ש"ס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בגידת ש"ס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
במדינת ישראל אין סיכוי למפלגה
ב_שמואל  |  6/12/17 00:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - תוחלת חיים, הקרבה, נמוג בעשן, ייחוס ומשבר
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס מבקשת לקיים בשטחי הגדה עצרת ענק במהלך החודש לציון יום השנה ה-30 להקמתה. הרש"פ נוטה להיענות לבקשה, אך על ישראל לפעול כדי למנוע את התחזקותה של חמאס בשטחי הגדה ולעמוד על שמירת האינטרסים הביטחוניים שלה
יעקב פכטר
בישראל לקחו הוועדים סמכויות ניהול וההנהלות בחדלונן, ויתרו על סמכויותיהן וכך הפכו הוועדים למנהלים    כך הדבר בנמלים בתעשיה האוירית חברת החשמל ודומיהם
חניאל פרבר
ונשאלת השאלה: מדוע קבעו את חג החנוכה דווקא "לשנה אחרת" (שנה לאחר נס הניצחון של המכבים ונס פך השמן) ולא קבעו זאת חכמי הדור מיד באותה שנה?
"הבית, בן תשע קומות, עומד עם חניה מתאימה ושלוש חנויות בחזית, חוץ מזה, יש בבניין 36 דירות, קטנות וגדולות, כולל פנטהאוז"    טוב, הוא שילם בעד הקפה של כולם, תמיד ידע שצריך לשתוק...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il