X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנהגת העולם הערבי-איסלאמי וביחוד הפלשתינים לא מקבלים את ירושלים כבירת היהודים, כיוון שירושלים עבורם היא סמל לכיבושי האומה הערבית וקלף לעליונות מוסלמית
▪  ▪  ▪
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

"וְשָׁבוּ אֵלֶיךָ בְּכָל לְבָבָם וּבְכָל נַפְשָׁם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם אֲשֶׁר שָׁבוּ אֹתָם וְהִתְפַּלְלוּ אֵלֶיךָ דֶּרֶךְ אַרְצָם אֲשֶׁר נָתַתָּה לַאֲבוֹתָם הָעִיר אֲשֶׁר בָּחַרְתָּ וְהַבַּיִת אֲשֶׁר בָּנִיתִי לִשְׁמֶךָ". ספר מלכים א' פרק ח' פס' מח'.
ירושלים, אינה העיר המקודשת ביותר לאיסלאם. ירושלים נחשבת לעיר השלישית בחשיבותה עבור הסונים, אחרי מכה ואל-מדינה שתיהן בערב הסעודית, וכינויה - ת'אלת' אל-חרמיין.
עבור השיעים, היא אפילו חמישית בחשיבותה כאשר מקדימים אותה מסגד אימאם עלי בנג'ף ומקדש אימאם חוסיין בכרבלא, שניהם בעירק.
ירושלים היא עיר הקודש החשובה ביותר לעם היהודי. אומנם אין היא מוזכרת בתורה בשמה, אבל ישנן רמיזות מפורשות לירושלים כגון הפסוק "הַמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר ה' אֱלֹהֵיכֶם בּוֹ לְשַׁכֵּן שְׁמוֹ שָׁם" (ספר דברים, פרק י"ב). ישנה גם סברה כי העיר "שָלֵם" הנזכרת בספר בראשית היא בעצם, ירושלים.
עם זאת, שמה של ירושלים מוזכר רבות בשאר התנ"ך - 667 פעמים, ומספר דומה לזה גם במשנה ובתלמוד. ירושלים מוזכרת לא מעט בתפילות עם ישראל גם בשם "ציון".
דוד המלך קבע את בירת העם היהודי וממלכת ישראל המאוחדת בירושלים, זאת לאחר ששיחרר אותה מידי היבוסים לפני יותר מ-3,000 שנים. באותה תקופה, אבי אבות האיסלאם חיו בשבטים פגנים אשר סגדו לאלילות אלעוזה, אללאת ומנאת. תקופה זו, תקופת קדם האיסלאם נקראת הג'האליה.
המוסלמים כבשו את ירושלים מידי הביזנטים בשנת 638 לספירה והתכוונו לבנות בה מסגד, על-פי המסורת המוסלמית התייעץ הח'ליף השני עומר בן אל ח'טאב עם קעאב אל אחב'ר (יהודי שהתאסלם) שזיהה עבורו את הר-הבית כמקום תפילתו של הנביא מוחמד לפני יציאתו למסע הלילי.
בשנת 70 לספירה, נחרב במקום זה בית המקדש השני על-ידי הרומאים.
למעשה רק בתקופת הח'ליפים, עלתה חשיבות ירושלים לשלטון המוסלמי בארץ ישראל וזה ככל הנראה עקב קרבתה של העיר למקום המושב של הח'ליפים בדמשק. בתקופת הח'ליפים האומיים נבנתה גם כיפת הסלע, שהיא למעשה היום המבנה הבולט על הר-הבית.
ירושלים עברה לא מעט מלחמות וכיבושים מאז חורבן בית שני והגליית העם היהודי מארצו, אבל תמיד הייתה מושרשת עמוק בהיסטוריה ובכתובים של עם ישראל ולכן טבעי מבחינה מוסרית שתהיה בירתה של המדינה היהודית היחידה.
מאז הקמתה, ישראל נמצאת במגננה. היא מגנה על נכסיו ההיסטוריים של העם היהודי, היא שומרת על חופש הפולחן של כל הדתות, כולל האיסלאם. אין לה תביעות לא במכה, לא באל-מדינה ולא באף מקום הקדוש למוסלמים.
הכרתה של ארה"ב בירושלים כבירת ישראל מערערת את הקלף לעליונות מוסלמית בהר-הבית ובמסגד אל-אקצה המשמשים כחוד החנית של האיסלאם בארץ ישראל.

תאריך:  07/12/2017   |   עודכן:  07/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירושלים בירת העם היהודי מאז ומתמיד
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
המוכרת ביותר היא ירושלים
מוטי הקרייתי  |  7/12/17 14:51
2
ירושלים שייכת למי שמוכן להילחם
ב_שמואל  |  7/12/17 19:28
3
רק שתי הערות לשוניות
ישראל עם רם  |  10/12/17 13:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
שמעתם? ישראל לא מכבדת הסכמים. ומי המנוולים הגורסים כך - הרוצחים הערבים שאינם מחמיצים, מזה מאה שנים, כל הזדמנות לרצוח יהודים
אפרים ענבר
אדוני ראש הממשלה, תוכנית מרשל לעזה היא רעיון גרוע ומזיק    ישראל צריכה להתמיד במדיניות המקל והגזר שזכתה להצלחה רבה לאורך השנים, אף שמציאת שביל הזהב במשוואה עדינה זאת היא מסובכת ומלווה בחוסר ודאות
עוזי רובין
לאחרונה הצהירו האירנים כי המנהיג העליון של הרפובליקה האיסלאמית הורה להגביל את טווי הטילים שלה ל-2,000 ק"מ, טווח שמאיים על ישראל, סעודיה ומצרים אך איננו מאיים על מערב אירופה    במציאות, הצהרה זו איננה חדשה ואיננה נכונה ולאירופה יש סיבה לדאגה
אברהם הללי
בפרשת ויגש כבר מתחיל הכתוב לתאר את ירידת יעקב ובניו מן הארץ אל מצרים    מן הראוי שנתרכז בירידה מן הארץ ובפרשנות על ירידת יעקב שמשמעותה הליכה לגלות מרצון, דבר זה כשלעצמו נחשב לאבדן זהות ומהוה ענישה על מעשינו
איתמר לוין
טראמפ אמר דבר נכון - ולשם שינוי בצורה מתונה והגיונית    האם ההכרזה תביא גם לניפוץ בלון הטרור הפלשתיני?    יש חלקים בעיר שאפשר להפוך לבירה הפלשתינית    ומי עוד צריך להכיר בירושלים כבירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il