X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשנה האחרונה חלה ירידה באחוז הילדים המצויים מתחת לקו העוני, ובכל זאת דיווחו כמעט כל אמצעי התקשורת על עלייה ולא על ירידה
▪  ▪  ▪
לא נכללו [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

ממש בעמוד הראשון של דוח העוני האחרון, מיד אחרי שמופיע תוכן העניינים, נכתב תחת הכותרת "הערה כללית לדוח של 2016", כדלהלן:
"בשנת 2016 הצליחה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לראשונה לאחר 3 שנים של חוסר הצלחה לאסוף מידע על המצב החברתי-כלכלי של האוכלוסייה הבדואית בדרום. ...הניתוח הרגיל מצביע על ירידה בעוני של משפחות ב-2016 בהשוואה ל-2015, כמו גם ירידה בעומק העוני, בחומרת העוני ובמדד ג'יני לאי השוויון באוכלוסייה. עם זאת יש עליה קלה בממדי העוני של נפשות וילדים, אם כי הניתוח המותאם (ללא האוכלוסייה הבדואית בשתי השנים) מצביע על ירידה בעוני גם בהיבטים אלה".
ובגוף הדוח מוצגות שתי החלופות להשוואה בין הנתונים של השנים 2015 ו-2016. נתוני שנת 2015, שבה לא נכללו הבדואים, הם 21.7% מהאזרחים מתחת לקו העוני, ו-30% מהילדים מתחת לקו זה. כאשר לא נכללים הבדואים גם בנתוני 2016, יורד אחוז האזרחים ל-21%, ואחוז הילדים ל-29.7%. לעומת זאת, כאשר כוללים את הבדואים, עולה אחוז האזרחים ל-22%, ואחוז הילדים ל-31.2%.
ברור כשמש שההשוואה הנכונה היא בין הנתונים לגבי אוכלוסיות זהות, כלומר שבשתי השנים לא נכללים הבדואים, וברור כשמש שכל מי שרק מתחיל לקרוא את הדוח לא יכול להחמיץ את ההערה הזאת, שכתובה ממש בתחילתו.
מחברי הדוח, אנשי הביטוח הלאומי, עשו כמיטב יכולתם כדי להציג את האמת בפני הציבור. אלא שהם לא לקחו בחשבון שביניהם לבין אזרחי ישראל ניצבת תקשורת, שמטרתה העיקרית היא להשחיר את פני המצב במדינה, ושהתנפלה כמוצאת שלל רב על הנתון השקרי(!) והמעוות(!) שלפיו עלה אחוז הילדים המצויים מתחת לקו העוני.
להלן מוצגת סקירה של הדיווחים על דוח העוני שהופיעו במספר אמצעי תקשורת:
באתר nrg נכתב בראש הידיעה "חלה עלייה של 1.2 אחוז בשיעור הילדים העניים", ובגוף הידיעה: "בדוח ישנם כמה נתונים מדאיגים, על-פי מחבריו, תחולת העוני בנפשות ובילדים עלו ב-2016 כלומר יש יותר אזרחים וילדים עניים ביחס לשנת 2015".
באתר mako של חדשות ערוץ 2 נכתב בראש הידיעה, באותיות של קידוש לבנה: "יותר ילדים עניים בישראל", ומתחתיה נכתב: "אחוז הילדים העניים עלה". ובגוף הידיעה נכתב: "מחברי הדוח ציינו כי בשנת 2016 מספר הילדים שנמצוא מתחת לקו העוני עמד על 842,000 - עלייה של 1.2%".
בערוץ עשר דווח: "על-פי הדוח יש ירידה בשעורי העוני אבל עליה במספר הילדים שחיים בעוני, אחד מכל שלושה", כשעל המסך מופיע הנתון שלפיו בשנת 2015 היו 30% מהילדים מתחת לקו העוני, ובשנת 2016 31.2%.
באתר הארץ מצוטט חבר הכנסת איציק שמולי שאומר: "ממשלה שבקופתה עודף של 20 מיליארד שקל ועוני הילדים אצלה עולה היא גם חצופה וגם מנותקת".
באתר ישראל היום הייתה הכותרת: "דוח העוני: עלייה במספר הילדים העניים בישראל", ומתחתיה: "בנוסף חלה עלייה של 1.2 אחוז בשיעור הילדים העניים".
אבל היה גם צדיק אחד בסדום, ושמו אמציה סמקאי, שגם הוא כתב בישראל היום. ותחת הכותרת "דוח העוני: מגמת הירידה בעוני בישראל נמשכת", כתב: "פרשנות: לראשונה הוכנסה האוכלוסייה הבדואית אל הדוח, מה שהביא לעלייה באחוז הילדים העניים בישראל. אלא שכאשר משווים את הנתונים של השנים 2015 ו-2016 בין אותן אוכלוסיות, מתברר שמספר העניים בישראל דווקא ירד".
והערה לסיום: מאמר זה נכתב לאחר שבתגובה למאמר קודם, שבו הצגתי את השיפור המרשים במצבן של כל שכבות האוכלוסייה בישראל בשנים האחרונות, היה מי שכתב: "מה עם אחוז הילדים מתחת לקו העוני שעלה בצורה דרמטית"?
התקשורת העוינת יכולה לרשום לזכותה עוד ניצחון קטן.

תאריך:  19/12/2017   |   עודכן:  19/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התקשורת משקרת: הוכחה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
היכן כתוב?
אורי פ  |  19/12/17 10:36
 
- ממתי שמאלנים אומרים אמת??
מקס פאואר   |  19/12/17 11:29
2
כמה אנשים יודעים שבין השנים
בני בנקר  |  19/12/17 10:38
3
קישורים למקורות
אהוד פרלסמן  |  19/12/17 11:17
4
המשך קישורים למקורות (הרבים).
אהוד פרלסמן  |  19/12/17 11:40
5
נישאר עוד מישהו שמאמין לוואלה? ל"ת
זולו  |  20/12/17 08:13
6
תודה על המאמץ
תרצה  |  21/12/17 08:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם דורי
תשעה חודשים קודם לקשקוש המיצובישי כבר היה לגולדפרב רכב כסגן שר. אז יש מי שיטענו "למה אתה מבלבל לנו את המוח עם העובדות" אבל אני חש שחובתי להציגם שוב ושוב מול בלוף המיצוביש
סוזי בכר
פחות חשוב היום להעביר ידע. הידע מקיף אותנו והוא ממש בכף ידינו בכל עת שנחפוץ בו. חיפושו, מציאתו והרלוונטיות המעשית שלו להמשך חיינו הוא המרכיב החשוב בעת הזו
עמי דור-און
שר הביטחון אביגדור ליברמן איננו הראשון המציע "חוק עונש מוות למחבלים". כל המבקרים אותו חייבים לדעת כי הקדימה אותו שרת המשפטים איילת שקד עוד בהיותה חברת כנסת ב-2013. ופרט לכך, מה ייעשה בגוויות המוצאים להורג, האם תוקצה להם נחלת קבורה ייחודית, והאם יחול החוק גם על ישראלים שיהרגו ערבים?
בעז שפירא
בג"ץ אליס מילר אומנם חייב את הצבא לאפשר לה לגשת למבחנים לקורס טיס    מה שהשמאל הרדיקלי וה"ליברלים" טורחים להסתיר הוא שחיוב זה הוא בתנאי שהן תעמודנה בכל הדרישות, בדיוק כמו הבנים    היום, על מזבח שילוב הבנות, מוריד הצבא פעם אחר פעם את "סרגל המאמצים"
יצחק מאיר
אין בעולם מדינה כארצות הברית כשזה נוגע למדע, למחקר, לחופש אקדמי, אבל עכשיו ככל שזה תלוי בשררה, זה נגמר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il