X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מזה כמעט 8 שנים האזור בוער בדליקה אחת גדולה, חסר כל יציבות. דומה שכמעט כולו שקע בחורבות של רעידת אדמה
▪  ▪  ▪
העולם בוער [צילום: נועה ברגר/AP]

כאשר באים ומאימים שהכרת טראמפ בירושלים כבירה\ת ישראל תדליק את האזור, זה גובל בשיגעון. כל האזור בוער כבר 8 שנים אז לבוא ולאיים עליו בדליקה? ובכלל מתי סבבי העימות בינינו לבין הפלשתינים הדליקו איזה שהיא מדורה באזור?
הצהרת הנשיא טראמפ בעניין ירושלים האירה את אחת מנקודות השיגעון והטמטום המאפיינות חוגים רחבים בעולמנו. ובמה דברים אמורים? בנבואות, ובתחזיות הזעם שדברי טראמפ יבעירו את האזור ויערערו את יציבותו. שריפה גדולה תבוא עלינו הייתה הצעקה המשותפת. זה שהפלשתינים מייללים באורח קבוע שכל האזור, ואפילו כל העולם, יתלקח בעקבות מעשיה "הברבריים של ישראל" בזה אין חדש וזה כל כך טבעי להם; זה שאצלנו מצויים פרשנים ופוליטיקאים שכל "שני וחמישי" מאיימים באינתיפאדה איומה, וכמהים שהיא תבוא, גם בזה אין חדש. אצלם אפילו תגרה עם נערות פלשתיניות עלולה לגלוש לדליקה מזרח תיכונית. אבל מה שקשה לי להבין הוא מדוע הצמרת המדינית האירופית כל כך מודאגת שעצם ההכרה בירושלים כבירת ישראל תביא לזעזוע טקטוני במזרח התיכון? על בסיס מה הם אומרים זאת? ניסיון העבר? ראיית נולד פלאית? ובראש, איך לא, שרת החוץ של האיחוד, המרבה לפקוד את טהרן כאילו הייתה ביתה השני, הגדילה לאיים כאשר חיוך דקיק על שפתיה: "ההחלטה מחזירה אותנו לימים אפלים". למה התכוונה? כל אחד ועולם הדימויים שלו.
היער נשרף
תהיינה הסיבות אשר תהיינה לפנינו תופעה מדהימה באיוולת שבה, ובו בזמן מעוררת צחוק. מזה כמעט 8 שנים האזור בוער בדליקה אחת גדולה, חסר כל יציבות. דומה שכמעט כולו שקע בחורבות של רעידת אדמה. למעלה מ-600 אלף הרוגים, מיליוני פצועים, מיליוני פליטים, הרס וחורבן תשתיות של מדינות; רק בסוריה נהרסו למעלה מ-400 בתי חולים; אין כמעט מדינה שאין בה דליקות: מתימן, דרך סעודיה, לעירק, לסוריה, ללבנון, למצרים, ללוב. אז מול מציאות כזאת באים ומאיימים שהאזור יידלק? היער נשרף, ומאיימים לשרוף אותו? כל הבית שלך בוער, ושכניך מאיימים שישרפו אותו? אולי עושים כך בבית משוגעים?! זה שחלק מהעולם שלנו מצוי מזה שנים בנשף מסכות של תרבות הפוליטיקלי קורקט, זה כמובן ידוע. אבל גם בית משוגעים שבו מאיימים ב"ימים אפלים" שעה שאלפי ילדים בסוריה נרצחים בגז? שעה שנשיא סוריה, שהוגדר על-ידי שר החוץ האמריקני כמפלצת, יושב בוועדת האו"מ לזכויות אדם באמצעות שליחיו?
והצהרת טראמפ בעניין ירושלים מביאה אותי לנאומו האחרון, 18 דצמבר, על מדיניות הביטחון הלאומי של ממשלו. בין השאר נקבע שם כי הסכסוך הישראלי-פלשתיני כבר אינו הגורם המרכזי המונע שלום ושגשוג באזור; היא אינה המקור לבעיות האזור. המקור עכשיו הוא אירן וארגוני הטרור האיסלאמי הקיצוני. ממשלו של אובמה חשב ההפך מכך, תרם לדליקה הגדולה באזור וקיווה שאם הוא יצליח למנוע בניה בהר חומה, רוח הקודש תכבה את השריפות באזור. האירופים עדין חושבים כמו אובמה.
אז, ברכות לטראמפ, אבל יש לי שתי הערות בסיסיות: האחת, חוסר היציבות באזור, העדר שגשוג וקדמה ושלום, הם תולדה של הרבה גורמי יסוד חברתיים, דתיים, כלכליים והיסטוריים. אירן וגורמי האיסלאם הקיצוני הם מסימני התקופה הנוכחית הנשענים על חוסר היציבות הקבוע ומנצלים אותו. השנייה, כל עוד חיינו בעולם הפטרו-דולרים, שהקנה עוצמה אדירה למדינות ערב ולא היה הסכם שלום עם מצרים- לסכסוך בינינו לבין מדינות ערב-- הייתה השפעה על האזור. מהרגע שהסכסוך הוא רק בינינו לבין הפלשתינים - הוא הפך למקומי. דליקה מקומית קטנה שאינה יכולה להדליק את האזור. נא לעיין בערכים אינתיפאדות, ושלושת סיבובי המלחמה בעזה.
החריג הבולט: חיזבאללה בגלל הקשר החזק שלו עם אירן. וכאן חוזרים לנאום המדיניות של טראמפ ולשאלה המציקה: איך הוא רוצה לפעול מול אירן וחיזבאללה. לא רק במילים.

תאריך:  21/12/2017   |   עודכן:  21/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצהרות טראמפ חושפות חלקי עולם משוגע
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
השקעת יובל במודיעין ואתה לא
סניל  |  21/12/17 15:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עומר כרמון
בעלייה להר השתתפו הרב יצחק ברנד - העומד בראש ארגון "בני עלייה" והרב אליהו וובר - מרבני החורבה בעיר העתיקה בירושלים    "במשך ימי החנוכה עלו להר-הבית למעלה מאלף יהודים. לראשונה בתולדות הר-הבית מאז שחרורו"
עומר כרמון
הרשות הפלשתינית: "החל מבעוד עשרה ימים, יחרימו כל העצירים המנהליים את הדיונים בבתי הדין הצבאיים ויבקשו מעורכי דינם לא לייצגם"    "הדיונים בבתי הדין הצבאיים הם חותמת גומי ולא מתקיים בהם כל דיון משפטי אמתי"
עומר כרמון
ח"כ איימן עודה הגיע לביקור הזדהות בכפר נבי סאלח: "אמרו לי כי המאבק הוא דרך חיים, גם לילדנו וגם לגדולים שבינינו, שלא ייפסק אלא בסיום הכיבוש. חרות לעהד תמימי"    ח"כ אחמד טיבי במסר זהה    מעצרה של תמימי בידי כוחות צה"ל, הפך אותה לגיבורת היום בעולם הערבי והמוסלמי
רבקה שפק ליסק
הפלשתינים "הרוויחו ביושר" את השינוי במפה הפוליטית הישראלית. הסרבנות הפלשתינית להתפשר הביאה לעליית הימין לשלטון. אבל, לא רק ממשלות הימין אחראיות להעדר מו"מ. הפלשתינים, מדינות ערב והתמיכה החד-צדדית של אירופה אחראים לא פחות למצב. הגישה החד-צדדית של הנשיא אובמה העלתה את אבו מאזן למרומי הסולם ממנו הוא מסרב לרדת
מרדכי ליפמן
בהצהרה האמורה, גרם טראמפ, כי אחרי עשרות שנים בהן פסחו האמריקנים על שני הסעיפים, אחרי עשרות שנים בהן ישבו על הגדר הווירטואלית, רגל פה רגל שם, הם ירדו משם עכשיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il