X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ספק אם יש עוד יצירה אנושית מקבילה לקיבוץ, אשר במשך עשרות שנים השכיל והצליח לקיים חיים, אשר שוויון ערך האדם היה יסוד מכונן בהם; קיבוץ שיצר מסגרת אנושית שבה באו לידי ביטוי דאגה לאדם באשר הוא, חמלה ויכולת הכלה שאין לה אח ורע
▪  ▪  ▪
יצירה אנושית [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

במאמרה "זה לא רק 'האדיוט התורן'" (ידיעות אחרונות 25.12.17), חוטאת הכותבת, אריאלה רינגל-הופמן ומחטיאה בתיאורה את הקיבוצניקים כ"גוזלי אדמות מדינה שכבר עשרות שנים מתחמקים מתשלום מס הכנסה". אילו ייחדה הכותבת את הזמן שהקדישה לקריאת "מאות תגובות ברשת", כעדותה, ללימוד עובדות, היתה, אולי, נמנעת מההכללה הגורפת, אשר יותר מאשר יסודה בטעות יסודה ברשעות.
רינגל-הופמן אינה יחידה, ודאי לא החריפה במותחי הביקורת' אבל בהיותה בעמדה המאפשרת לדעתה להיקרא על-ידי רבים, ההטעיה שלה מסוכנת. הקיבוצים, ודאי לא חלק הארי שלהם, לאחר הפרטתם, לא מתחמקים מתשלום מס בעיקר משום שהם לא יכולים להתחמק; רוב חבריהם, העובדים מחוץ לקיבוץ, משלמים מס כחוק - כמתחייב או כנדרש, במידה שהכנסתם חייבת במס זה. אם הביטוח הלאומי עושה הסדרי מיסוי קיבוציים עם קיבוצים – ניתן להשיג על ההסדר הזה אבל לא נכון ולא ראוי לכנות זאת כהתחמקות מתשלום מס הכנסה.
נבזית ומרושעת אף יותר מההכללה הגסה והמטעה על אודות מס הכנסה היא הקביעה, כי הקיבוצים הם "גוזלי אדמות מדינה". אם סבורה רינגל-הופמן כסברתם של עמיתיה לדעה כי הקיבוצים זוכים להטבות יתר בנושא הקרקעות, תואיל לצרף את קולה לשיח על אודות נושא זה, ולא תסתפק בקביעה מופרכת, הנגועה, כאמור, בנבזות וברשעות, שבה מוצגים הקיבוצים והקיבוצניקים כגוזלי אדמות.
אחת הסיבות למתקפות החריפות נגד הקיבוצים ולהטחת אשמה קולקטיבית בהם הן בנושאי מס, הן בנושאי אדמות והן בנושאים אחרים (שמאלנות, גזענות) נובעת מראייתם כציבור פריבילגי הנהנה מזכויות יתר, מהטבות ומהקלות.
בשנים האחרונות לא מדברים כמעט על שיעורם של בני הקיבוצים בקרב הנופלים במערכות ישראל, הגבוה פי שלושה או ארבעה ואף יותר משיעורם באוכלוסייה, גם לא על שיעורים הגבוה ביחס בקרב מסיימי קורסים יוקרתיים בצה"ל ובחיילי יחידות עילית ומפקדיהן.
הקיבוץ היה אחד הניסיונות הנועזים והמרתקים ביותר בתולדות התנועה הציונית. הפילוסוף והוגה הדעות מרטין בובר הגדיר אותו בשעתו כ"אי כישלון למופת". גם אם יומרת מייסדיו הייתה לשנות את טבע האדם - יומרה שהתבררה כחסרת סיכוי וכחסרת תוחלת, וגם אם כיום ברור לכל, לרבות לחברי הקיבוצים, כי השוויון המוחלט, שמעולם לא היה קיים, הוא בעייתי מאוד וכי לא ניתן לשנות את העובדה כי בני אדם שונים זה מזה "כשוני האש מן המים", כהגדרת המשוררת זלדה וכי הרציונל של הקיבוץ השיתופי ההיסטורי - "מכל אחד לפי יכולתו - לכל אחד לפי צרכיו", הוא בסיס שלא ניתן לכונן עליו חברה שיש לה יכולת קיום, וכי העיקרון והמתכונת הם אינם אפשריים עוד בעולם קפיטליסטי, עדיין גם בהינתן חולשותיו של הקיבוץ וגם לאחר הפרטת רוב הקיבוצים, יהיה זה עוול משווע להציג אותנו כגוזלי אדמות וכמתחמקים מתשלום מיסים.
ספק אם יש עוד יצירה אנושית מקבילה לקיבוץ, אשר במשך עשרות שנים השכיל והצליח לקיים חיים, אשר שוויון ערך האדם היה יסוד מכונן בהם; קיבוץ שיצר מסגרת אנושית שבה באו לידי ביטוי דאגה לאדם באשר הוא, חמלה ויכולת הכלה שאין לה אח ורע.
גם אם לא מגיעים לנו הוקרות ושבחים - לא מגיע לנו להישפט ולהיענש בחטא ההכללה הגסה כהכללתה של העיתונאית החשובה והמוערכת אריאלה רינגל-הופמן, אשר במאמרה זה ביטאה את דעתם של רבים במדינה.

(הכותב הוא חבר קיבוץ רשפים שבעמק המעיינות)
תאריך:  31/12/2017   |   עודכן:  31/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקיבוץ שאתם שונאים
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
שינאת הקיבוץ משמאל לימין
מוטי הקרייתי  |  31/12/17 15:13
 
- צודק במאת האחוזים ובכ"ז...
הפנתר  |  31/12/17 18:30
2
לא שונאים את הקיבוץ
הג'וקר  |  31/12/17 16:10
3
אברהם שרון, הקיבוצים כפו
ב_שמואל  |  1/01/18 03:29
4
הבדלנות האליטיסטית
יאיר4  |  1/01/18 19:24
5
הקיבוצים הקימו את המדינה
יואל קורנבלום  |  1/01/18 20:04
 
- יואל, אתה ממחזר את התעמולה
ב_שמואל  |  1/01/18 21:36
 
- שמואל אתה מדבר על ישראל?
יואל קורנבלום  |  2/01/18 00:27
 
- יואל, אתה מכיר את המציאות של
ב_שמואל  |  2/01/18 15:29
6
הקיבוצים הפלמ"ח והאשכנזים
שבץ חלובה  |  2/01/18 07:00
 
- שבץ, לו היית לומד במסגרת
ב_שמואל  |  2/01/18 19:29
 
- שבץ, אם היה לך חינוך טוב
ב_שמואל  |  3/01/18 07:06
7
שיא השחיתות הסדרי מס הכנסה
רונית לוי  |  2/01/18 07:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי בוסל
אנו עם קשה עורף, עיקש עד מאד, אך נראה שאותו חיבור ביננו לבין הקב״ה באותו ערב היה כה חזק, שקרן אור הפיצה לה מעיר המלאכים לעבר עיר האלוהים, קרן אור בת אלפים שנים, בה גלומות כל התקוות והתפילות, התחנונים והשמחות של כל הדורות מאז חורבן בית שני ועד עצם היום הזה
יורם דורי
סביר להניח כי התנהלותה נובעת משילוב של "חפיפיות" בליקוט מידע והליכת שולל אחרי פופוליזם. עידן ה-140 תווים (עלה ל280) הוא הגורם לכך. נראה כי התזה ששמעון פרס היה חוזר בפני, מפעם לפעם, כי לצערו עולמנו הפך מעולם של אוריינות (למידה) לעולם של בוריינות (מלשון בור) היא זו שעומדת בבסיס לא מעט החלטות מטופשות בעולמנו
אסתר שניאורסון גרי
ניכר לכאורה כי שיקולים פוליטיים הם המניע למהלכים הללו    קודם נתן שי ניצן לנפתלי חסינות שלא לפי הנהלים, להופיע בתקשורת, לעמוד מאחורי הפגנות מתוקשרות, כל מה שעשוי לפגוע בנתניהו, פתאום שרה נתניהו וסיידוף צריכים להעיד קודם לכן, כדי שלא תהא "פגיעה בטוהר ההליך הפלילי"... זה נראה רע מאוד
אליהו קאופמן
חוק כזה היה מתאים לח"כים של מר"צ להעביר, אבל מאחר שהם נתפסים כהזויים הרי שהם העבירו את ה"כבוד" הזה למי ששייך, כביכול, לקואליציה ול"מפלגה חרדית"
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - שקר גדול, מכביר מלים, שובר גלים, כבישים, נכשל כצפוי, אמירה מופרכת וניתוק    שבוע טוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il