X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התערבותה של שרת המשפטים נכונה וצודקת. גם מבחינתם של צרכנים המחפשים בענף הנדל"ן פתרונות איכותיים במחירים לא בועתיים, וגם מבחינתם של יזמים הפועלים בענף וספגו שלא בצדק את הריקושטים של שחקנים לא מקצועיים אשר הכתימו אות
▪  ▪  ▪
קבוצות רכישה [צילום: איתמר לוין]

ענף קבוצות הרכישה ספג בשנה האחרונה מכה תדמיתית לא פשוטה. הקריסה של "אדמה" וכינוס הנכסים לענבל אור שמו על הענף סטמפה לפיה "שומר נפשו ירחק". ומצד שני קשה להתעלם מהיתרונות הצרכניים הגלומים בענף זה, בייחוד כשקברינטי המדינה ובראשם שר האוצר משה כחלון מדברים על הצורך בהוזלת מחירי הדירות ובצמצום פערי הביקוש מול ההיצע.
הדילמה של שרת המשפטים איילת שקד טרם פרסומי ההמלצות של הוועדה המיוחדת שהקימה לבחון את הסדרת הענף ברורים ולגיטימיים. אין ספק שעודף רגולציה עלולה לחשק יזמים ובכך למנוע ואולי גם לכרות את הענף הזה.
אך כמו בכל ענף, גם בענף קבוצות הרכישה יש לא מעט שחקנים שפעלו ופועלים בדיוק על-פי המתווה שהמליצה הוועדה המיוחדת שמינתה השרה לאמץ. הסיבה לכך היא הצורך של הרוכשים בהגנות, שהוא צורך רלוונטי גם מבחינתם של היזמים. למשל: רישום הערת אזהרה על שמם של הרוכשים ברשם המקרקעין יום לאחר חתימתם על מסמכי הסכם הצטרפות לקבוצת הרכישה, בעיניי הוא צורך בסיסי.
חשוב להקפיד לתת לרוכש את כל המידע כבר בפגישה הראשונית עימו, ואף מפצירים בו לאמת את הנתונים הנמסרים על-ידי החברה מול הרשות המקומית בה מוקם הפרויקט עוד בטרם יחתום על הסכם ההצטרפות לקבוצה.
באותה המידה גם גביית דמי רישום מוקדמים מהרוכשים בפרויקט אינה לגיטימית, שכן זכותם לדעת במדויק את עלות רכיב הקרקע בעסקה, לרבות אומדן עלויות הביצוע המתוכנן. גבייה של סכום כסף רק לשם ה"מקדמה", מבלי להציג תוכנית עבודה מסודרת ומפורטת, היא לבקש מהלקוח לשים את כספו על קרן הצבי. יפה קבעה הוועדה כי כספי הרוכשים חייבים להיות מנוהלים בנאמנות בחשבון סגור, ולהעניק בכך לרוכשים את הביטחון לכספם, ושאלה ינוצלו רק בהתאם לקצב התקדמות הפרויקט.
אך לא רק בצד הפיננסי יש צורך בהסדרה, אלא בהיבטים המקצועיים הנלווים לקבוצות הרכישה. כדי להבטיח את ההקמה והביצוע בצורה המיטבית קיים צורך בליווי של שמאי מוסמך ומקצועי, על-מנת שיערוך ויכין טבלת איזון לחברה ולכל חברי הקבוצה, שבמסגרתה ייקבע מה עלות מרכיבי הקרקע בעסקה, ומה אומדן עלויות הביצוע לכל אחת מהדירות בפרויקט.
עוד גורם מקצועי חשוב לליווי פרויקט של קבוצת רכישה הוא חברת מהנדסים, כבר בשלבי תכנון הפרויקט. חשוב שיהיה גוף מקצועי שילווה את כל שלבי התכנון מול הרשויות והיועצים השונים בפרויקט לקבלת היתר בנייה, דרך ביצוע מכרז קבלנים מקצועי ומדויק ועד ניהול ופיקוח על עבודות הבנייה וקבלני הביצוע השונים. תפקידה לוודא שהתכנון מיושם כהלכה בכל שלבי הפרויקט עד לאכלוסו.
אין ספק שהתערבותה של שרת המשפטים נכונה וצודקת. גם מבחינתם של צרכנים המחפשים בענף הנדל"ן פתרונות איכותיים במחירים לא בועתיים, וגם מבחינתם של יזמים הפועלים בענף וספגו שלא בצדק את הריקושטים של שחקנים לא מקצועיים אשר הכתימו אותו. ככל שיאומצו המסקנות של הוועדה, סביר שהענף יחזור למסלולו ויעניק את התמורות הגלומות בו לכל הצדדים - הצרכנים, היזמים וגם למדינה המשוועת לפתרונות דיור.

הכותב הוא סמנכ"ל קבוצת ייזום הנדל"ן BITAN GROUP.
תאריך:  06/01/2018   |   עודכן:  06/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרכישה הבטוחה של איילת שקד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הרכישה הכי בטוחה של שקד
יעד מודיעני  |  6/01/18 19:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
דגל הלאום הוא בעיניהם סממן פשיסטי, ההמנון הלאומי לא "מתאים" לאזרחים הערבים, על הקרן הקיימת לישראל לפעול גם למען ערביי ישראל, השבת מהווה כפייה, במדינה יש "הדרת נשים" "הדתה" ושאר "סכנות" רחמנא ליצלן
עמי דור-און
הידידות בין ביבי למיליארדר היהודי ספנסר פארטרידג' מדטרויט נמשכת שנים. ביבי נוהג לטלפן לספנסר ולהיוועץ בו מעת לעת. דוגמה לחשיבותו של ספנסר בעיני ביבי ניתן לראות מאירוע אחד. ביבי הוזמן להופיע בפני הקונגרס. מי שישב במקום של כבוד בין המוזמנים היה ספנסר. הקשר הטוב והרצוף בין שני החברים נשמר גם כיום. לעתים הם נפגשים בארה"ב לפעמים בישראל, אך תמיד מדברים
עמי דור-און
האיש שתמיד ידע להזדנב מאחורי הגדולים היה בתחומו רב כישרון. הוא אימץ את מוחו ומצא פתרון. אם אחסה בצילם של מייסדי המדינה ואהנה מזוהרם, אזהר גם אני כמותם, וברבות הימים אוכל לייחס לעצמי את כל הישגיהם. ואכן הזמן עשה את שלו. הם הלכו והוא נשאר
יוני בן-מנחם
הפסקת הסיוע הכספי האמריקני לרש"פ עלולה להתברר כטעות. היא לא תביא לקריסת הרש"פ, תטיל עול מיותר על ישראל ותחזק את מעמדו של עבאס כ"גיבור לאומי"
נסים ישעיהו
הקב"ה החזיר אותנו לכאן כדי שנישאר כאן לנצח ושום המן או סולטן לא יצליח לשנות זאת. אנחנו רואים איך העניינים מתגלגלים באירן לטובתנו בלי שננקוף אצבע והם ימשיכו להתגלגל. וגם אם יהיו שם הפוגות, המפלה של האויבים מובטחת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il