X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רשת השבוע היא גם מקום למחשבה לשמאל הציוני שמאל שמצביע על סכנה דמוגרפית לחיינו ולמפעל הציוני אם לא ניפרד, זה שמאל שמתנכר לא רק לערכי הדמוקרטיה, אלא גם לערכי פרשת השבוע
▪  ▪  ▪
בני המיעוט הערבי [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

בפרשת שמות סובלים מדמוניזציה של הזר בני עמי - העברים. העברים הגיעו למצרים כפליטים, שנסו מהרעב בארץ כנען. דמוניזציה של הזר החי במצרים זורע ממשל מצרי בנאומים פופוליסטיים זולים ואימתניים כלפי הזר, שעלול לתת יד לאויב.
בפרשת החיים בארצי סובלים מדמוניזציה של הזר אפריקנים, שהגיעו לישראל כפליטים הנסים מרעב ואימה באפריקה. דמוניזציה של הזר בישראל זורע ממשל ישראלי בנאומים פופוליסטיים זולים ואימתניים כלפי הזר המוצג כסרטן.
בפרשת שמות מנצח על הדמוניזציה כלפי הפליטים - מלך מצרים. בפרשת חיינו מנצחים על הדמוניזציה כלפי פליטים מאפריקה חברי כנסת מהימין וגם חברי כנסת, שפרשת השבוע מתנגנת על לשונם. למרבה הצער, הטקסטים כלפי הזר בספר שמות דומים להפליא לטקסטים אימתניים כלפי הזר בבוטות ובהתנסחות חברי כנסת מהימין כלפי הזר בארצנו. בשני המקרים אנו רואים זריעת פחד בלתי רציונאלי הפורט על נימים לאומניים של סכנה קיומית.
בשני המקרים הסממנים האופייניים לזר הם בבחינת "שׁוֹרְצִים" המסכנים את קיומם של ילידי הארץ. הנוסח המבהיל של פרעה, שנוסח בספר שמות פרק א' 7 תואמים לדברי ההבל השכיחים כיום - "וּבְנֵי יִשְׁרָאֵל פָּרוּ וַיִּשְׁרְצוּ וַיִּרְבּוּ וַיַּעַצְמוּ בִּמְאוֹד מְאוֹד וַתִּמַּלֵּא הָאָרֶץ אוֹתָם". אצלנו החליפו "שׁוֹרְצִים" עבריים ב"שׁוֹרְצִים" אפריקנים בדרום תל אביב, ב"שורצים" בדווים בדרום הארץ ב"שורצים" ערבים בארץ כולה.
בפסוק 9 באותו פרק אנו קוראים - "וַיּאמֶר (פרעה) אֶל עַמּוֹ הִנֵּה עַם יִשְׁרָאֵל רַב וְעָצוּם מִמֶּנּוּ". פרופסור נחמה ליבוביץ בספרה ספר "שמות" מביאה את פירושו של הרמב"ן לפיו פרעה אינו חושש רק מהריבוי הטבעי - מהסכנה הדמוגראפית - של השורצים החיתיים בדמות בני ישראל, אלא חושש במיוחד ממה שהם בני ישראל, שיכולים להצטרף אל האויב - "וְהָיָה כִּי תִּקְרֶאנָה מִלְחָמָה וְנוֹסַף גַּם הוּא אֶל שׁוֹנֵאנוּ וְנִלְחַם בָּנוּ...". (שם פס' 10) למרות שבני ישראל שוהים במצרים מאות שנים כמיעוט לאומי מחליט ממשל אווילי במצרים להסית נגדם ולהצביע על סכנה דמוגרפית - שהזר מסוכן כי "נִלְחָם בָּנוּ".
פופוליזים זול של פרעה במצרים כלפי מי שהוא רואה בו זר - בני המיעוט העברי - קיבל ממדים מסוכנים בעוינותו כלפי בני העם העברי, החי במצרים כבר כמה מאות שנים.
פופוליזים זול של הימין בישראל כלפי מי שהוא רואה בו זר - בני המיעוט הערבי - מקבל ממדים מסוכנים בעוינות שלו כלפי בני העם הערבי, החי בישראל כבר מאות בשנים.
פרשת השבוע - פרשת שמות זועקת נגד כל גילוי של גזענות. היא דורשת מאיתנו בל נחטא בחטא הדמוניזציה של הזר ונייחס לו שדים ורוחות רפאים החבויים בראיה החיתית של "שׁוֹרְצִים".
פרשת השבוע היא גם מקום למחשבה לשמאל הציוני. שמאל שמצביע על סכנה דמוגרפית לחיינו ולמפעל הציוני אם לא ניפרד, זה שמאל שמתנכר לא רק לערכי הדמוקרטיה, אלא גם לערכי פרשת השבוע. אינני רואה איום דמוגרפי בילידי הארץ הזו ערבים החיים בחיפה ובנצרת, ביפו ובעכו, בגליל ובנגב.
מפרשת שמות נאמץ ללבנו את גיבורות הפרשה - הנשים. ניתן את ליבנו למיילדות, פועה ושפרה, שידעו לומר באומץ רב לא לשררה. נאמץ ללבנו את מסירותה של מרים, שמצילה את אחיה ממפגש עם היד הגרומה של המוות. נלמד מעוצמת מוסריותה ואנושיותה של נסיכה מצרייה, המאמצת ללבה ילד זר, שאימת מוות איימה עליו. בשלל העימותים הפוקדים את חיינו, מן הראוי שנקבל דוגמה מפרשת השבוע, המתארת כיצד שולבה בטבעיות רבה בחיי עמנו בת העם המדייני כרעייתו של אחד המנהיגים החשובים בהיסטוריה שלנו, בחיי משה.קלינסקי

תאריך:  07/01/2018   |   עודכן:  07/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא לדמוניזציה של הזר
תגובות  [ 20 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
לכבד את הזר
פרשת השבוע   |  7/01/18 10:19
 
- הינו גרים במצרים וגם בגרמניה
ב .ל  |  8/01/18 09:16
 
- ב.ל אתה זר במחוזות השפויים ל"ת
ב.ל אתה גר  |  8/01/18 10:19
 
- יאיר נתניהו מקפח את ב.ל
יאיר נתניהו   |  9/01/18 13:28
2
מאמר "פרשנות" שכולו שקר מעוות
מגיב ותיק  |  7/01/18 10:46
 
- אנחנו בעניני ספרות רפואית.
אוילוש, חליק  |  7/01/18 11:26
 
- אפרופו עניינים רפואיים...
מגיב ותיק  |  7/01/18 18:09
3
נזכור כי פליטי רעב היינו במצרי
נזכור כי גרים   |  7/01/18 11:09
4
מגיב ותיק מחכים לך
grcho  |  7/01/18 12:45
5
מאמר מקומם
הגיון בריא  |  7/01/18 13:52
6
איתן קלינסקי, יפה זיהית את
ב_שמואל  |  7/01/18 19:57
 
- לב. שמואל
לב. שמואל  |  8/01/18 07:51
 
- אתה חסר ידע, הישראלים לא היו
ב_שמואל  |  8/01/18 13:59
 
- ב. שמואל ועמיתו הערבי הם אסון
האסון של כולנו   |  9/01/18 12:46
 
- ב. שמואל ועמיתו הערבי הם אסון
האסון של כולנו   |  9/01/18 12:46
7
שכחנו שהיינו גרים בארץ מצרים
איצי   |  8/01/18 12:57
 
- תומך בעונש מות לפלשתינים
ב .ל  |  9/01/18 20:21
 
- רחמים על ב.ל
ב.ל המסכן  |  10/01/18 07:45
8
לעצור את חרפת הגירוש. ל"ת
לעצור   |  8/01/18 13:34
9
לא לדמוניזציה של הזר-כן לדמוני
קורןנאוה טבריה  |  10/01/18 14:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
למעלה ממאה בוגרי מערכת החינוך בישראל החליטו לאתגר את ממשלת ישראל בהביעם אי-נכונות להיות חלק ממערכת ש"מפרה זכויות אדם בסיסיות. מפעילה חוק אחד לישראלים וחוק אחר לבני העם הפלשתיני, החיים באותו שטח. זו בעצם התשובה הנכונה, שנדרשת מכל תלמיד במבחן באזרחות
דוד בדין
לא ניתן לבטל את אונרא, היות שזו פועלת תחת המנדט של העצרת הכללית של האו"ם, שלא יצדד לעולם בהצעה שתשרת את מדינת ישראל. אך יש יעד אחר לבצע שינוי במדיניותה של האונרא: 97 אחוזים מתקציבה של אונרא, שגם כך עומד על 1.2 מיליארד דולר, מגיע ממדינות תורמות - וכל אחת מהן יכולה ליזום הטלת וטו על התוכנית של אונרא
יהודה קונפורטס
מי לא יודע שתל אביב היא עיר ללא הפסקה ושניו-יורק היא התפוח הגדול... – אלה מיתוגים שנבנו במשך שנים    על-פי ספר חדש, כדאי לעיר שהופכת לחכמה למתג את עצמה ככזאת    איך עושים את זה?
יצחק מאיר
מי שיקבל חינוך המקנה לו דרך ארץ לערך שירות הכלל, להבנה כי מסירות נפש הוא פיקוח נפש, קיבל את ההכנה היותר מעולה לכל שירות, גם לשירות בצה"ל, בכל יחידותיו. סדנת החינוך היא בית הספר, בית המדרש, הישיבה, האולפנה, תנועת הנוער.
עמוס גלבוע
מחקר על 201 ספרי לימוד של הרשות הפלשתינית ויחסם ליהודי, לישראל ולשלום מלמד שהנער הפלשתיני מתחנך מכתה א ועד כתה יב' להכין עצמו למאבק אלים לחיסול מדינת ישראל    אין דבר כזה שקוראים לו "שלום" או "שתי מדינות"    אין לנער הפלשתיני שום ידע אוביקטיבי על ישראל והיהודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il