X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השעיית הסיוע תבטא הימנעות מ-ולא חזרה על - שגיאות נשיאים קודמים שהעניקו רוח גבית לחינוך לשנאה ולטרור. ההשעיה עלולה לגרום להתגברות טרור לטווח-המיידי, אך תשדרג את תדמית ההרתעה של ארה"ב לטווח הארוך ואת ההכרה בעובדת החיים: אין ארוחות חינם
▪  ▪  ▪
[צילום: AP/Alexandre Meneghini]

על הנשיא טראמפ לסרב לפניות שלא לקצץ/לבטל/להשעות סיוע כספי לרשות הפלשתינית ולאונרא התומכים בחינוך לשנאה וטרור.
על טראמפ לפעול כמו רשויות אכיפת-חוק ולוחמה בטרור שאינן נרתעות מאיומים שפעילותן תגרום להחרפת הפשע והטרור. מנהיגים הנרתעים מאיומי פושעים וטרוריסטים אינם ראויים לאמון הבוחר.
השעיית הסיוע תבטא הימנעות מ-ולא חזרה על - שגיאות נשיאים קודמים שהעניקו רוח גבית לחינוך לשנאה ולטרור. ההשעיה עלולה לגרום להתגברות טרור לטווח-המיידי, אך תשדרג את תדמית ההרתעה של ארה"ב לטווח הארוך ואת ההכרה בעובדת החיים: אין ארוחות חינם!
ההשעיה תשריש מסר של מלחמה נחושה בטרור ולא פייסנות; והשתחררות מהאשלייה שסיוע כספי לתומכים בטרור (כמו לתומכים בפשע) אינה מקדמת זכויות אזרח, אלא מוסיפה שמן למדורת החינוך לשנאה, האדרת טרוריסטים ותמיכה במשפחות טרוריסטים. הקרבת המציאות המורכבת, מאתגרת ותובעת מחיר - של לוחמה בטרור - על מזבח הרהורי לב פשטניים ומפתים, משדרת רפיסות המעניקה רוח גבית לארגוני ומשטרי טרור ורוח נגדית לארה"ב ובעלות-בריתה.
הנשיא טראמפ עשוי להיות הנשיא הראשון המבין שאונרא אינה פותרת - אלא מנפחת ומסלפת - את בעיית הפליטים הפלשתינים על חשבון משלם המיסים האמריקני והמלחמה בטרור. בניגוד ל"נציבות האו"ם לפליטים" ו-6,400 עובדיה שיישבו מחדש כ-100 מיליון פליטים ברחבי העולם, אונרא ו-30,000 עובדיה מנציחה ומסלפת את מעמדם של 320,000 פליטי 1948. בניגוד ל"נציבות הפליטים", אונרא מאפשרת את הנחלת מעמד הפליטות - שניתן גם לעובדים ערבים זרים ששהו בארץ רק שנתיים לפני פרוץ מלחמת העצמאות - לדורות הבאים.
התייחסות טראמפ לעניין הפלשתיני מקרינה הכרה בהתייצבות השיטתית של הפלשתינים לצד אויבי ויריבי ארה"ב והעולם הדמוקרטי מגרמניה הנאצית, דרך הגוש הסובייטי, האייתולות, צדאם חוסיין, בן-לאדן, קוריאה הצפונית, ונצואלה, קובה וסין; בהכשרה שהפלשתינים העניקו לטרוריסטים באירופה, אפריקה ואמריקה הלטינית; ובחתרנות וטרור פלשתינים נגד משטרים ערביים, הגורמים לערבים להמטיר על הפלשתינים שפע מלל אך לא מעש.
שינוי דרמטי בהתייחסות טראמפ לעניין הפלשתיני עשוי לבטא מודעות לתפקיד המשני של העניין הפלשתיני בהקשר הסכסוך הערבי-ישראלי, ובהשוואה לאתגרים המזרח תיכוניים העומדים בפני ארה"ב: מאכלת האייתולות על צוואר כל מדינות ערב הפרו-אמריקניות במפרץ הפרסי; הרחבת השפעת האייתולות מאירן לעירק, סוריה, לבנון ותימן; חדירת האייתולות לאפריקה ואמריקה הלטינית; התגרענות האייתולות; איומים קיומיים על המשטרים הפרו-אמריקנים בירדן ומצרים; ושדרוג השפעת רוסיה וסין.
השינוי עשוי להקרין גם הכרה בכישלון כל יוזמות השלום האמריקניות - לעומת הצלחת המו"מ הישיר ישראל-מצרים וישראל-ירדן - ולכן הימנעות מיוזמה נוספת, אלא הצטרפות בשלב מתקדם של המו"מ כדי לסייע להשלמתו.
צמצום המעורבות בנושא הפלשתיני, במקביל להידוק חסר-תקדים של שתופי הפעולה עם ישראל, מהווים פועל יוצא של סדר העדיפויות האמריקני הצבאי והאזרחי, אך גם של רחשי לב הציבור האמריקני: לפי הסקר השנתי של "גאלופ" ב-2017 ישראל נהנית מ-71% אהדה לעומת 24% לרשות הפלשתינית.

תאריך:  07/01/2018   |   עודכן:  07/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קוריאה הצפונית
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביטול סיוע כספי אמריקני לרש"פ ואונרא - אינטרס ישראלי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אונר"א האנטישמי-סלקטיבית מנציח
קורןנאוה טבריה  |  8/01/18 10:19
2
אונר"א ארגון טרור לכול דבר ועי
מקס פאואר   |  8/01/18 17:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
רשת השבוע היא גם מקום למחשבה לשמאל הציוני    שמאל שמצביע על סכנה דמוגרפית לחיינו ולמפעל הציוני אם לא ניפרד, זה שמאל שמתנכר לא רק לערכי הדמוקרטיה, אלא גם לערכי פרשת השבוע
איתן קלינסקי
למעלה ממאה בוגרי מערכת החינוך בישראל החליטו לאתגר את ממשלת ישראל בהביעם אי-נכונות להיות חלק ממערכת ש"מפרה זכויות אדם בסיסיות. מפעילה חוק אחד לישראלים וחוק אחר לבני העם הפלשתיני, החיים באותו שטח. זו בעצם התשובה הנכונה, שנדרשת מכל תלמיד במבחן באזרחות
דוד בדין
לא ניתן לבטל את אונרא, היות שזו פועלת תחת המנדט של העצרת הכללית של האו"ם, שלא יצדד לעולם בהצעה שתשרת את מדינת ישראל. אך יש יעד אחר לבצע שינוי במדיניותה של האונרא: 97 אחוזים מתקציבה של אונרא, שגם כך עומד על 1.2 מיליארד דולר, מגיע ממדינות תורמות - וכל אחת מהן יכולה ליזום הטלת וטו על התוכנית של אונרא
יהודה קונפורטס
מי לא יודע שתל אביב היא עיר ללא הפסקה ושניו-יורק היא התפוח הגדול... – אלה מיתוגים שנבנו במשך שנים    על-פי ספר חדש, כדאי לעיר שהופכת לחכמה למתג את עצמה ככזאת    איך עושים את זה?
יצחק מאיר
מי שיקבל חינוך המקנה לו דרך ארץ לערך שירות הכלל, להבנה כי מסירות נפש הוא פיקוח נפש, קיבל את ההכנה היותר מעולה לכל שירות, גם לשירות בצה"ל, בכל יחידותיו. סדנת החינוך היא בית הספר, בית המדרש, הישיבה, האולפנה, תנועת הנוער.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il