X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
שלוחת דאעש בסיני מונעת הברחות אמצעי לחימה וסחורות מצפון סיני לרצועת עזה במסגרת המאבק שלה נגד תנועת חמאס. חמאס שהייתה בת ברית של ארגון דאעש הפכה לאויב מר בגלל התקרבותה למודיעין המצרי, הפסקת ההברחות תקשה עליה להצטייד בנשק מתקדם שאמור להגיע מאירן
▪  ▪  ▪
יחיא סינוואר. החליף צד [צילום: אדל חאנה/AP]

המלחמה בין שלוחת דאעש בסיני לבין תנועת חמאס מחריפה ונכנסת לשלב חדש. קשה כמעט לזכור שעד לפני כשנה היה שיתוף פעולה הדוק בין השלוחה הזו המכונה בשם "מחוז סיני"(ווילאיאת סינא) לבין הזרוע הצבאית של חמאס "עז א-דין אל-קסאם", במסגרתו אימנו אנשי הזרוע הצבאית של חמאס את הפעילים החדשים של דאעש בצפון סיני, השתתפו בפיגועים נגד מטרות מצריות ואיפשרו לפעילי דאעש להיכנס לרצועה דרך המנהרות ולקבל טיפול רפואי בבתי החולים ברצועה. בתמורה, סייעו פעילי דאעש בהברחות של אמצעי לחימה מסיני לרצועת עזה. עם הזמן, שינתה חמאס את האסטרטגיה שלה בעקבות חילופי ההנהגה בבחירות הפנימיות.
המנהיג החדש של רצועת עזה וראש הזרוע הצבאית, יחיא סינוואר, החליט להחליף צד וכרת שותפות אסטרטגית חדשה עם המודיעין המצרי, הקלות משמעותיות במצור על רצועת עזה ופתיחת מעבר רפיח באופן קבוע בתמורה לסיוע של חמאס למודיעין המצרי להילחם בדאעש בצפון סיני.
תנועת חמאס עצרה עשרות פעילים של דאעש ברצועה ועוד כמה מאות פעילים של הארגונים הסלפים הקיצוניים התומכים בדאעש, רובם עדיין מוחזקים במעצר.
המידע שהוצא מהם במהלך החקירות על פעילות דאעש בצפון סיני הועבר ע"י חמאס למודיעין המצרי.
עתה החליטה שלוחת דאעש בצפון סיני ללמד את חמאס לקח ולהשיב לה כגמולה על בגידתה בה. ב-4 בינואר פרסמה שלוחת דאעש בסיני סרטון שבו נראית הוצאה להורג של אחד המבריחים בצפון סיני,מוסא אבו זמאט, מהכפר אלמהדיה בדרום רפיח המצרית. הוא נורה למוות ע"י מוחמד דג'אני, פעיל דאעש ממוצא פלשתיני מרצועת עזה באשמה כי סייע בהברחת נשק מסיני לאנשי הזרוע הצבאית של חמאס ברצועה.
הסרטון צולם לפני יותר מחודש אך רק עכשיו פרסמה אותו שלוחת דאעש וסיבותיה עמה, בסרטון יש גם קריאה לפעילי דאעש לתקוף את ארגון חמאס השולט ברצועה בכל האמצעים והתקפה על חמאס על כך שלא הצליחה למנוע את הכרזת הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל. אולם, נראה כי מדובר בשלב חדש במלחמה בין שלוחת דאעש בצפון סיני לבין חמאס, לא מדובר רק בחיסול של אחד מהמבריחים הפלשתינים אלא בתופעה רחבה של מניעת הכנסת אמצעי לחימה וסחורות אזרחיות לרצועת עזה.
במילים אחרות, שלוחת דאעש החליטה להטיל מצור משל עצמה על רצועת עזה, העיתון "אלערבי אלג'דיד" דיווח ב-7בינואר כי שלוחת דאעש השתלטה על רוב האזורים בצפון סיני שבהם מתקיימת פעילות הברחה של סחורות לרצועה וכי היא מטילה עונשים על כל מי שמעז להבריח סחורות לתוך עזה.
כזכור, צבא מצרים פועל גם הוא בצפון סיני למנוע הברחות לרצועה וכניסתם של מחבלים מהרצועה לתוך סיני דרך המנהרות במגמה להצטרף לשורות דאעש. גם תנועת חמאס, הקימה, בהתאם להבנות עם המודיעין המצרי, אזור חיץ באורך של 14 ק"מ על גבול הרצועה עם מצרים כדי למנוע העברת נשק מהרצועה והסתננות פעילים קיצוניים לצפון סיני, אולם היא לא שיערה לעצמה כי ארגון דאעש ימנע הברחות נשק וסחורות לתוך הרצועה.
כתוצאה מכך נוצר בחודשים האחרונים "יובש" בהברחות מסיני לרצועת עזה ונראה כי לשלוחת דאעש יש הצלחה בנושא, המבריחים בצפון סיני חוששים ממנה ולא רוצים להסתבך ולמעשה היא הצליחה לנתק את צינור החמצן של חמאס שפעל בצפון סיני.
שלוחת דאעש איננה מוכנה שההתקרבות בין חמאס למודיעין המצרי תהייה על חשבונה ותפגע באינטרסים שלה, מכיוון שמעבר רפיח סגור ברוב ימי השנה הפסקת הברחת הסחורות מסיני לרצועה מגבירה את הלחץ על תושבי הרצועה.
גם חמאס וארגון הגי'האד האיסלאמי נפגעים מבחינה צבאית, רק באחרונה שיפרה חמאס את היחסים עם אירן ובהתאם לסיכומים של ראשי הזרוע הצבאית של חמאס והג'יהאד האיסלאמי עם הגנרל קאסם סולימאני, ראש יחידת "אלקודס" ב"משמרות המהפכה" האירניים, אמורים היו להגיע בקרוב אמצעי לחימה מתקדמים מאירן לרצועת עזה.
האירנים יצטרכו עתה למצוא נתיבי הברחה חדשים ושיטות מתוחכמות להכניס את הנשק לרצועה, חיל-הים הישראלי שולט היטב בנתיבים המובילים לחופי עזה בים התיכון ונראה כי שלוחת דאעש מצליחה להקשות מאוד על חמאס והגי'האד האיסלאמי.
לכן, האינטרס של חמאס לסייע לצבא המצרי במלחמתו בדאעש בצפון סיני גובר מכיוון שהיא עוצרת את כל תופעת ההברחות שהייתה קיימת במשך עשרות שנים ברצועת עזה, גם פרנסתם של המבריחים הבדואים בסיני נפגעת ונראה כי לכל הצדדים יש אינטרס להיפטר משלוחת דאעש בצפון סיני מהר ככל האפשר.
השלב החדש של המלחמה בין דאעש לחמאס שוב מוכיח כי ישראל לא ניצבת בראש סדר העדיפויות של שלוחת דאעש בצפון סיני, היא כמובן תרוויח באופן עקיף מכך שנעצרה בינתיים הברחת הנשק מצפון סיני לרצועת עזה, אולם לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי יש ארסנל נשק גדול בתוך הרצועה וסביר להניח שהמבריחים הבדואים המתוחכמים יצליחו לפתח שיטות חדשות להברחות מסיני לרצועה למרות האיסור של דאעש, הכל עניין של זמן.

תאריך:  08/01/2018   |   עודכן:  08/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלב חדש במלחמה של דאעש בחמאס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הקרב בין נבלה לטריפה
מוטי הקרייתי  |  8/01/18 10:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
אריאל י' לוין
סוכני CIA לשעבר נוהרים כעת לאיחוד האמירויות כדי למקצע את עבודת הריגול המודיעין במקום. השאלה היא כמה רחוק הם ילכו
עומר כרמון
"המטבעות הווירטואליים מסוג ביטקוין הם אלקטרוניים ומזויפים. אינם מוכרים בידי המוסדות הפיננסיים הגדולים בעולם, ולכן כל עיסוק בהם דומה להימורים"    גם המופתי של מצרים יצא בפסק דין דומה
אריאל י' לוין
חברת הייעוץ הביטחוני סופאן גרופ מנתחת את המחאות האחרונות באירן, את פעילות המשטר - ומה ממשל טראמפ יכול לעשות
יוני בן-מנחם
גל המחאה נגד המשטר באירן הוא על-רקע כלכלי אך יש בו גם ביקורת פוליטית חריפה, כרגע הוא איננו מאיים על יציבות המשטר. המשטר יכול להתמודד בטווח הקצר עם המחאה אך אם לא יטפל בבעיות הכלכלה באופן שורשי, עלול המצב לצאת מכלל שליטה ותופעת "האביב הערבי" תגיע גם לאירן
עומר כרמון
העצורים: אחיו הצעיר של המלך, אחיו למחצה ובן דודו    החשד: תכננו הפיכה בחסות בית המלוכה הסעודי    ירדן: השלושה שוחררו מהצבא במסגרת ריענון שורות תקופתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il