X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עלינו מוטלת החובה להבעיר את מערכת היחסים, להכניס חיים ולא להיכנע לחיצוניות ולשגרה העיקר שהחום המוכר והאהוב יחזור אלינו
▪  ▪  ▪
להבעיר [צילום: פלאש 90]

הקור של החורף לפעמים חודר קצת לבפנים, הקרה מצליחה להקפיא אצלנו משהו בלב. מה עושים כשזה קורה? מדליקים גפרור, או מדורה, מה שצריך, העיקר שהחום המוכר והאהוב יחזור אלינו, וכמה שיותר מהר.
בפרשתנו "יתרו", אנו נפגשים עם עשרת הציוויים המפורסמים שמכונים עשרת הדיברות. הסברים רבים ניתנו לשאלה מדוע דווקא הציוויים האלה נבחרו להיחקק על לוחות הברית ולהינתן במעמד רב רושם, אולם בפועל חז"ל מגלים לנו שבני ישראל שמעו בפועל רק שתי דיברות מפי הגבורה, את כל השאר הם שמעו ממשה מכיוון שהם לא יכלו להכיל את העוצמה הגדולה.
נראה ששני הציוויים הראשונים מהווים איזו שהיא קומה בסיסית שעליה אנחנו חייבים להישען, בחיינו בכלל בעבודת ה' בפרט ובחיי הזוגיות לא פחות. הציווי הראשון: "אנוכי ..." מציג את הצד החיובי, ואילו הציווי השני: "לא יהיה..." מציג את הצד השלילי. האיסור לעשות אלוהי פסל ומסכה נובע מסתירה מוחלטת בין המושג 'אלוקים' לבין פסל ומסכה. היהדות, בניגוד לתפיסות דתיות אחרות, מאמינה באלוקים חיים, מופשט ונעלה, יחיד ומיוחד, אדון הכל המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית. פסל ומסכה הם האנטי-תזה של אלוקים, הם חיצוניים, מעשי ידי אדם, אך מעל לכל - דוממים ונטולי חיים.
לאחר הציווי הראשוני על האמונה מזהיר אותנו הקב"ה לבל ניצור אלוהי פסל ומסכה, זו יכולה להיות עבודת אלילים זולה אבל זו יכולה להיות גם דקדוק על קלה כבחמורה כשבפנים חלול ומת והכל נעשה בצורה חיצונית וחסרת חיים.
גם המערכת הזוגית יכולה להיראות ככה - קפואה, אפורה, נטולת עניין. עלינו מוטלת החובה "להדליק" אותה, להכניס חיים ולא להיכנע לחיצוניות ולשגרה. ליצור ריגושים, לייצר עניין, לחדש ושוב לחדש ושוב לחדש.

הכותבת היא שדכנית ותיקה, בעלת רשת משרדי השידוכים דו-לב ומחברת הספר "סטטוס: בזוגיות". lev.co.il-www.doo
תאריך:  09/01/2018   |   עודכן:  09/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עפר דרורי
איש יקר וסופר אהוב    קראתי את כל ספריו שיצאו בשנים האחרונות ותמיד הייתי בצפייה למצוא ידיעה קטנה בעיתון על ספר חדש משלו שיצא לאור
עמי דור-און
מטח הסחי הצהוב שהתיזה על עם ישראל מערכת החדשות של חדשות 2, כשהוא כולל אמרי שפר מאוסים מפי יאיר נתניהו וחבר מרעיו השיכורים, עבר כל גבול; לדעתי המקצועית זה לא היה חומר עיתונאי הראוי לשידור; עם זאת כדאי ליאיר ללמוד מדברי חז"ל שאמרו: "אם רואה אדם שיצרו מתגבר עליו, ילך למקום שאין מכירים אותו, ילבש שחורים ויעשה מה שליבו חפץ"
יוני בן-מנחם
מחמוד עבאס דוחה על הסף את האפשרות כי אבו דיס או רמאללה ישמשו כבירה הפלשתינית בהסדר בין ישראל לפלשתינים למרות שהאפשרות הזו נדונה בעבר בהרחבה והרש"פ אף הקימה את בניין הפרלמנט הפלשתיני באבו דיס. הרש"פ תרמה רבות להחלשת מעמדה במזרח ירושלים וייתכן שברגע שיוחלף מחמוד עבאס כיו"ר הרש"פ ישובו השמות אבו דיס ורמאללה להיות רלוונטים בהסדר בין ישראל לפלשתינים
אסתר שניאורסון גרי
הטריק הגאוני של דרשוביץ מול טראמפ הביזנס מן, היה ה"בלילה ההוא" של מגילת רובשקין    כאשר הנשיא מחליט לשחרר מישהו, הדבר מתבצע באופן מיידי, ללא ועדות מייגעות, אישור של משרד המשפטים
ראובן לייב
כשני שלישים מאוכלוסייתה היהודית של מדינת ישראל אומנם אינם מקיימים את מצוות התורה, אך עם זאת משתדלים רובם הגדול לשמור על ערכים מסורתיים בסיסיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il