X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישנם סטודנטים המצליחים לשלב עבודות אלו עם לימודיהם, אך חשוב להגיד שעבודות אלו לרוב ניתנות במשרדים רשמיים של הממשלה, מכאן שרוב עבודות אלו יהיו בערים גדולות ובעיקר בירושלים ובתל אביב
▪  ▪  ▪
מתקשים ללמוד [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

כשבחור או בחורה בני 20 + בוחרים לפנות ללימודים אקדמאים הם אינם היחידים אשר יוצאים נשכרים מכך: השוק החופשי מקבל אליו אנשי מקצוע מאומנים, החברה מתקדמת ומתפתחת להיות חברה גבוהה ומשכילה, האפשרות לאבטלה הולכת ופוחתת, אנשים בעלי השכלה אקדמאית בדרך כלל ירוויחו יותר מאנשים ללא השכלה ומתוך כך יצרכו יותר ויאפשרו לשוק לצמוח, הסטודנטים יוכלו לפתח בשנים הבאות תרופות למחלות אשר עדיין לא נמצאו וכן טכנולוגיה אשר תקדם ותאפשר מחקרים אלו, כמו-כן ישנם מקצועות רבים בהם יש מחסור בכוח אדם כמו סיעוד או עבודה סוציאלית, ואם מספר הפונים למקומות אלו יגדל, אין ספק שבסופו של דבר מי שיצא נשכר הם הפונים אל אותם שירותים.
חשיבות הלמידה האקדמאית מתבטאת במלגות הרבות הקיימות הן מגורמים רשמיים כמו משרד החינוך והן מגורמים פרטיים כמו קרנות לזכר נפטרים או עמותות המשלבות התנדבויות. כמו-כן יש לסטודנט הנחה בתשלום לביטוח לאומי וכן אפשרות לעבודה סטודנטיאלית המתואמת לצורכי הסטודנטים ומאפשרת להם להתקיים במהלך הלימודים.
ברצוני להעלות כמה נקודות בעיתיות בהקשר זה:
אומנם עבודות אלו דורשות מהסטודנט שעות עבודה פחותות, ומתחשבות בו בתקופת המבחנים אך עדיין הסטודנט נאלץ לעשות פשרות רבות אשר בסופו של דבר יבואו על חשבון לימודיו. רוב עבודות הסטודנטים תדרושנה בין 100 ל-120 שעות עבודה חודשיות, זאת אומרת בין 25 ל-30 שעות עבודה בשבוע, בין 3 ל-4 משמרות מלאות בשבוע! רוב הסטודנטים לומדים 4/5 ימים בשבוע וכדי לקחת על עצמם עבודה כזאת הם נאלצים לרוץ לעבודה אחרי יום לימודים ולדחות את ש.ב והתרגילים לשעות הקטנות של הלילה.
ישנם סטודנטים המצליחים לשלב עבודות אלו עם לימודיהם, אך חשוב להגיד שעבודות אלו לרוב ניתנות במשרדים רשמיים של הממשלה, מכאן שרוב עבודות אלו יהיו בערים גדולות ובעיקר בירושלים ובתל אביב. בכל שאר הערים והיישובים הסטודנטים מחפשים עבודות בחנויות ובבתי העסק אשר קרובים אליהם, ואז הם נאלצים להתמודד עם מחויבות למשמרות רבות כולל סוף שבוע (כאשר רוב הסטודנטים מנצלים את סוף השבוע ללמוד ותרגול) וחוסר התחשבות בתקופות המבחנים הלחוצות.
למציאות זו יש 2 תוצאות:
ראשונה אך פחות נפוצה, הבחור יבחר שלא לפנות ללימודים אקדמאים כיוון שבחירה זו תראה בעיניו כבלתי אפשרית או לפחות ידחה את הלימודים בכמה שנים עד שיחסוך את הסכום המתאים.
תוצאה שנייה והנפוצה ביותר, הסטודנט ייקח על עצמו את העבודה ויהיה עסוק במשך כל התואר במרדף אחר הזמן ובניסיון להספיק הכל. גם אם המחיר הוא הפסד שיעור פה ושם, ש.ב בשעות הלילה כשהמוח כבר עייף ואחר כך השלמת שנות השינה בשיעור עצמו, והתמקדות רק בלימודי החובה בלי שום אפשרות להרחבת הידע והכלים. אין ספק שהמהימנות והמקצוענות של הסטודנט נפגעת בחומרה רבה. ואם הסטודנט נפגע כל אותם נשכרים אשר הוזכרו בהתחלה נפגעים גם הם.
ומכיוון שההשפעה רחבה כל כך יש מקום לפעול ולבוא לקראת הסטודנטים, בכמה דרכים: כמו הקטנת שעות העבודה השבועיות ובכך להעסיק 2 סטודנטים במקום אחד אשר יתחלקו בשכר וגם בעבודה, ההשפעה על המעסיק תהיה מועטה ואלו הסטודנטים יוכלו להתקיים בלי לפגוע באיכות לימודיהם. כמו-כן יש לפעול להעלאת המודעות לחשיבות הלימודים אצל המעסיקים הפרטיים ועקב כך להתחשבות רבה יותר בסטודנטים בהיקף המשרה ובתקופת הסטודנטים, סטודנט אשר יקבל עבודה המאפשרת לו להתקיים ובנוסף מאפשרת לו להשקיע בלימודיו יעשה הכל כדי להשביע את רצון המעסיק.
כולי תקווה שהגורמים המתאימים יפעלו בהתאם ובך יטיבו הן לסטודנטים עצמם והן לשוק ולחברה.

תאריך:  11/01/2018   |   עודכן:  11/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למי שייך אינטרס הלמידה האקדמאית בישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסתר שניאורסון גרי
לפני ימים מספר היה אפשר לראות את הסיבה לכך שמפלגת הליכוד היא מפלגת השלטון, וכך גם תישאר    זה היה בישיבת הסיעה שלא התכנסה בשבועות האחרונים בשל הסתבכותו של יו"ר הקואליציה לשעבר ח"כ דוד ביטן
אליקים העצני
להתייחס ברצינות פירושו להתעמת עם ראש המפלגה, שנעדר מישיבת המרכז ולא התייחס כלל לקריאה "ההיסטורית"    ולהפך, שתיקתו משדרת שהוא עדיין דבק בנאום בר-אילן, וממילא הוא ומרכז מפלגתו הם דבר והיפוכו
יהודה קונפורטס
העיר החכמה היא כבר לא רק טכנולוגיה וההשפעות שלה נרחבות: מעבר לייעול העבודה והשירותים, היא מקצרת את המרחק בין המרכז לפריפריה ומסייעת לפתור בעיות חברתיות    דברים שניתן ללמוד מכנס IT מוניציפלי
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - שידור עוין, טפטוף או גשם, מטוס או מסוק, כבוד ורגע של שפל
יוני בן-מנחם
פרישתו של ראש ממשלת מצרים לשעבר אחמד שפיק מהמרוץ לנשיאות במצרים מגדילה מאוד את סיכוייו של הנשיא א-סיסי לזכות בקדנציה נוספת. תנועת "האחים המוסלמים" עוסקת באינטנסיביות בהכפשת הנשיא א-סיסי אך נראה שהקרב כבר הוכרע, ישראל תרוויח אם א-סיסי יזכה בתקופת כהונה שנייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il