X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מכולת במושב אביבים (1970) [צילום אילוסטרציה: משה מילנר/לע"מ]
בדיחת אכיפת חוק המרכולים
כדי לאכוף את חוק המרכולים לא צריך אף פקח משום שהחוק חל על אדם אחד. למה להצהרות הרשויות המקומיות כאילו לא יאכפו את חוק המרכולים אין אחיזה במציאות, ולצורך מה נדרשים פקחים בכל זאת
האם מנסה דרעי לאיין את חוק המרכולים
עידן יוסף
הרמיזה לפיה הסכימה ש"ס לכך שהעיר אילת תוחרג מחוק המרכולים מעידה כי דרעי מעוניין בפסילת החוק בבג"ץ. מה ההיגיון מאחורי חוק המרכולים ומהן מטרותיו האמיתיות?
לרשימה המלאה

לא נאכוף את חוק המרכולים - זועקות כותרות העיתונים ואתרי החדשות, בהן מצוטטים ראשי ערים שמוחים נגד החוק החדש שאישרה הכנסת. אבל איש לא טרח לבדוק מה עומד מאחורי הצהרה זו. הבה ננסה להסיר את מסך הבורות מהאופן בו מוצג הנושא בתקשורת.
ראשי רשויות מקומיות אינם יכולים לאכוף את חוק המרכולים ואינם יכולים שלא לאוכפו. מדוע? מהסיבה הפשוטה שהחוק אינו חל עליהם או על הערים בראשן הם עומדים. יתרה מכך, מדובר בחוק שאין אפשרות לשלוח פקחים כדי לאוכפו. זאת משום שמדובר בחוק שחל על אדם אחד בלבד - שר הפנים של מדינת ישראל.
חוק המרכולים הוא חוק טכני, חסר כמעט לחלוטין משמעות מעשית. עניינו הוא להגביל כוונות עתידיות של רשויות מקומיות לחוקק חוקי עזר עירוניים המתירים פתיחה בשבת של עסקים מסחריים שאינם בילויים ואינם חנויות נוחות.
לאיזה פקחים, אפוא, התכוון ח"כ משה גפני כשדיבר על פקחי משרד הפנים שיופעלו לצורך אכיפה? התשובה על כך מיד, אך ראשית הקדמה.
בכל הכבוד לסטטוס-קוו, מושג אותו כל צד במאבק מפרש כהבנתו, במדינת ישראל יש ערך נעלה יותר, שדוחה את הסטטוס-קוו. לערך הזה קוראים חוק.
הרבה שנים לפני חוק המרכולים הטרי, חוקקה מפלגת הפועלים ההיסטורית שהקימה את מדינת ישראל את חוק שעות עבודה ומנוחה. החוק אוסר כמעט לחלוטין פעילות מסחרית בשבתות. ברשויות מקומיות רבות לא הסתפקו בכך, והתקינו חוקי עזר עירוניים המגבילים עוד יותר וחלים גם על מסחר בשעות אחרות של ימי השבוע, על אזורים מסוימים בעיר ואפילו על מקומות בילוי.
אולם לנוכח תת-אכיפה של החוקים, הן מצד משרד העבודה והן מצד הרשויות המקומיות, נוצר מצב של הפרת חוק המונית ברבות מן הרשויות, שעד מהרה זכה לכינוי המפוקפק "סטטוס-קוו". בית המשפט כבר התייחס למצב זה, כינה אותו בשם "ישראבלוף" ודרש לאכוף את החוקים.
המאבק נגד כפייה דתית כביכול מצד המפגינים באשדוד ומצד כמה ראשי רשויות הוא למעשה מאבק נגד שלטון החוק. עם חוק המרכולים ובלעדיו, על הרשויות לבצע את חובתן ולמלא אחר לשון החוק ככתבו וכלשונו, אחרת מדובר בעבריינות לכל דבר ועניין.
נחזור לפקחים: הפקחים עליהם דיבר גפני הם אותם פקחים עליהם דיברו השר אריה דרעי וחברו לסיעת ש"ס מיכאל מלכיאלי. מדובר בפקחים לא-יהודיים של רשות האוכלוסין וההגירה שעובדים ממילא בשבתות, ויסייעו לפקחי משרד העבודה הלא-יהודיים לאכוף את הפרות חוק שעות עבודה ומנוחה בכל הקשור להעסקה ביום המנוחה השבועי - לא רק במגזר היהודי אלא גם במגזר הלא יהודי. לפני כשנה דיווח משרד העבודה לכנסת על מחסור בכ-40 פקחים לאכיפת החוק, והתגבור מצד פקחי הרשות השייכת למשרד הפנים עשוי לסייע להם במשימתם. גורמי המקצוע במשרד העבודה אומנם מתנגדים לכך מסיבותיהם, אך אם להסתמך על דבריו של גפני - ראש הממשלה הכריע שלא כעמדתם.

תאריך:  16/01/2018   |   עודכן:  16/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בדיחת אכיפת חוק המרכולים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
על חילונים לבחור באור
ישוע משיח  |  16/01/18 10:23
2
א. מי שלא תורם למדינת
מחוללי שינאה-בושו  |  16/01/18 11:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפאל לאופרט
חוק מימון הפריימריז - המשך והרחבה לחוק מימון המפלגות - הוא לדידי חוק משלים לקיים ועל כן חיובי מיסודו. מבחינה דמוקרטית, אני מעדיף מצב בו כל המפלגות יקיימו הליך בחירה מוקדם של מועמדיהן לכנסת. יכולתו של האורגניזם החברתי (במקרה זה) להתמודד באמצעים של שיפור החיסון העצמי מול איומי הכרסום הפנימי, מעידים על חוזקו ולא על חולשה או בזבוז משאבים
אברהם שרון
שיקום שכונות הוא מושג אדנותי, פטרנליסטי    הוא מדיף ריח עז אף יותר מריחו של הליזול הזול ביותר    ריח פוליטי סמיך    הפסיקו בבקשה, פוליטקאים יקרים, להשתמש במושג הריק מתוכן הזה
אלכס נחומסון
פעילות צה"ל באיו"ש לא מייצרת שחיתות עליה מתריעים אנשי השמאל ומעבר לציטוטי התוכחה מפי ישעיהו לייבוביץ', אין בידי השמאל כל חיזוק, ראיה או עבודת מחקר ש"הכיבוש" גורם לשחיתות    אותה שחיתות שמעסיקה את האקטואליה בימים אלה, בחלקה טעונה הוכחה ובחלקה האחר עומדת בפני עצמה - ללא כל קשר ל"כיבוש"
יצחק מאיר
אין היום לא בארץ ולא בעולם עיתונות הגונה שאינה מודעת לדילמה בין העיתון לבין היומון. אבל יש גם יש עיתונות המסרבת להלאות עצמה בדילמות. היא מוכרת אינפורמציה, אחרי שהיא מגדירה מה היא. ואם הקורא לא כל כך מעוניין, היא מרגילה אותו לרצות בה ואומרת לאחר מכן כי היא מוכרת מה שהציבור דורש
יוני בן-מנחם
ההצלחה הישראלית בחשיפת והריסת המנהרות החודרות בגבול הרצועה רק מגבירה את נפיצות המצב הביטחוני והאפשרות להסלמה. ארגוני הטרור ברצועה ובראשם חמאס נמצאים במצוקה נוכח הטכנולוגיה הישראלית החדשה והקמת המכשול התת קרקעי והם יעשו הכל כדי שלא לאבד את פרויקט המנהרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il