X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא פעם קורה שאחרי פניה מחודשת לביטוח לאומי, יוצאים עם אחוזי נכות נמוכים יותר או בלי אחוזי נכות כלל, ובמקום להטיב עם הנכה, הוא יוצא קירח מכאן ומכאן
▪  ▪  ▪
מאבק הנכים נמשך [צילום: פלאש 90]

ישנה סוגיה פחות מדוברת בעניין קצבאות הנכים וגם לה ראוי שיהיה מענה בנוסף להעלאת הקצבה. ישנם נכים שמצבם מוחמר או נכים אחרים שנוספת להם נכות נוספת, חדשה ושונה מהנכות שממנה סבלו קודם לכן. בשני המצבים הללו, מעדיפים רבים מהנכים לוותר על ההליך להגדלת אחוזי הנכות והעלאת הקצבה והזכויות המגיעים להם בהתאם, כי לפי מדיניות ביטוח הלאומי, פניה מחודשת פותחת את כל תיקו של הנכה ומובילה לדיון נוסף גם בנכות הישנה, אפילו אם הכירו בה בזמנו כנכות קבועה.
לא פעם קורה שאחרי פניה מחודשת לביטוח לאומי, יוצאים עם אחוזי נכות נמוכים יותר או בלי אחוזי נכות כלל, ובמקום להטיב עם הנכה, הוא יוצא קירח מכאן ומכאן. במקרה היותר טוב, מפחיתים לו את אחוזי הנכות הישנה כדי שביחד עם אחוזי הנכות החדשה יצא לו אותו הדבר, ורק אם יש לו מזל באמת, מכירים בהחמרת מצבו והוא זוכה להעלאת אחוזי הנכות שגם לא תמיד מבטיחה לו תוספת קצבה וזכויות.
צריך להבין שנכה עובר תקופה לא קלה עד שמחליטים עבורו שהוא זכאי לקצבה. לא כל נכה זוכה אוטומטית לסיוע ולא פעם מערימים עליו קשיים או טוענים בפניו שלמרות נכותו הוא מסוגל לעבוד. אילו העסק היה קל, הארגונים המסייעים להשגת מימוש הזכויות בביטוח הלאומי ועורכי הדין העוסקים בתחום לא היו קיימים וגורפים רווחים נעים על חשבון הנכים שגם ככה מקבלים קצבה זעומה. אז מי רוצה לסכן את קצבתו הדלה בשביל הסיכוי להרוויח עוד קצת? מי רוצה שוב לפנות לארגוני מימוש הזכויות ולשלם להם שוב סכום נכבד? מי רוצה לחזור לתקופת המתח והחרדה ולשאול את עצמו שוב ושוב: "יתנו .... לא יתנו .... יתנו .... לא יתנו ..... אולי אפסיד גם את מה שהיה לי עד כה? ממה אחיה?".
פניתי בנושא לכמה חברי כנסת. חלקם לא ענו לי, חלקם אמרו שיחשבו על זה ורק היועצת הפרלמנטרית של ח"כ קארין אלהרר ענתה לי בצורה ברורה כי הנושא לא יקודם כיוון שמצבו של הנכה יכול גם להשתפר ולא רק להתדרדר. השבתי לה כי רק הטוענים להרעת מצבם נחקרים על הטבת מצבם ומסתכנים באיבוד קצבתם ורבים מהם מוותרים מראש על הניסיון לקבל את המגיע להם. חוץ מזה, ביטוח לאומי צריך לעמוד בדיבורו. נכות לצמיתות היא נכות לצמיתות ונכה לא צריך לעבור שוב את המסלול המתיש, המייגע והמתוח להכרה (או אי-הכרה) במצבו הישן. לטענה זו לא זכיתי מהיועצת הפרלמנטרית למענה המוסיף על התשובה שקיבלתי קודם לכן פרט להצעה נדיבה לעזרה אישית שאותה לא חיפשתי.
ביננו, אדם לא נעשה צעיר עם הזמן ומצבו נוטה רק להחמיר (בייחוד כשמדובר בבעיות שביטוח לאומי פסק עבורן נכות לצמיתות, שהרי ביטוח לאומי אינו אוהב לחלק סתם כספים). לפעמים הנכה עובר שינוי משמעותי באורח חייו ומצבו אכן משתפר, נדיר שאחד כזה יפנה לביטוח לאומי להגדלת קצבתו וגם אם כן, לפעמים הקצבה היא התנאי היחיד לעמידה בתשלומים על הטיפולים היקרים שרק בזכותם מצבו השתפר, ובלעדיהם, מצבו יתדרדר.

תאריך:  16/01/2018   |   עודכן:  16/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנכים מעדיפים לוותר על הגדלת זכויותיהם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נושא כאוב וטעון שיפור מיסודו
נושא כאוב   |  16/01/18 09:44
2
צודק 100%. ארגון פשע ממשלתי.
לכאורה  |  16/01/18 15:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
אולי הגיע העת לא לשכפל את החנויות בכל מרכז זב חוטם ולרכז במספר מצומצם יותר של מיקומים ובמבחר ונראות מרשימים הרבה יותר
יורי מור
עוד נימוק שלא ניתן לזלזל בו: אני יכול להתערב שבשעתיים שאזרח מבלה בהצגה או בהופעה, בפגישה עם סופר וצייר, יושב באולם ונהנה מהאירוע - הוא לא עסוק בהפרת חוק, בריב עם השכנים, בקטטות או בהשתכרות
מרדכי ליפמן
הראיס טרח להסביר כי "ישראל היא פרויקט קולוניאליסטי שאין לו קשר ליהודים". כי "היהודים הובאו לכאן בסיוע הולנדי, שהיה לה הצי הגדול בעולם. כדי להקים כאן מאחז אירופי". וכי "אדון טראמפ החליט לקצץ או להפסיק את המענק לרשות, משום שסירבנו לבוא למשא-ומתן. מתי סרבנו למשא-ומתן? "יח'רב ביתכ" (יחרב ביתך). אמר לנשיא
נתנאל אלישיב
לא די במאבק בזנות עצמה, יש להיאבק גם בשורשיה. החפצת נשים בפרסומות, החדרת תכנים מיניים בוטים בגיל שהולך ויורד כל הזמן ופורנוגרפיה זמינה כברירת מחדל ברשת האינטרנט - כל אלו הם חלק מן הביצה שתעשיית הזנות צומחת בה
רחלי בן-צור
נחשף סרטון של הנשיא מקרון בגיל 15 מנשק את מורתו - בימי הרומן האסור    סרטון של עמנואל מקרון, נשיא צרפת, מתנשק בגיל 15 עם מורתו ולימים אשתו בריז'יט טרונייה (וואלה/יום שני, 8 במאי 2017, 12:03)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il