X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מקוממת ומטרידה עד מאוד העובדה שאין בידי הישראלי המצוי המידע הדרוש בנושא לשעת אס.או.אס. אם, חלילה, תבוא. את מכת המדינה המיותרת הזאת ניתן סביחא למנוע מראש על-ידי נוהל-רישום קבוע ומסודר, אם בתעודת הזהות, או על גבי דיסקית מזהה
▪  ▪  ▪
[צילום: דוברות מד"א]

על-פי סקר, שערך בזמנו מגן דוד אדום, מסתבר כי מרבית תושבי מדינת ישראל אינם מודעים כלל וכלל לסוג הדם שלהם. לצורך זיהויו הם נזקקים, בשל כך, לעבור בדיקת-אתור מיוחדת בידי גורמים רפואיים מוסמכים, כדי שאלה יוכלו לטפל במחלה או במכאוב שממנו הם סובלים.
כל נזקק רפואי שכזה אמור לקחת לתשומת-ליבו שסוג הדם עשוי, בסופו של דבר, להיות כדור הבדולח שלו. אחרי ככלות הכל יש לזכור שמחקר רחב-היקף בנושא מגלה כי בעלי חלק מסוגי הדם מצויים בסיכון מוגבר למחלות-לב ולקיצור תוחלת החיים שלהם.
מקוממת, לכן העובדה המרה שאין בידי הישראלי המצוי נוהל-רישום מסודר וקבוע על סוג דמו.וכך, כשהוא מגיע ביום מר ונמהר למוסד רפואי ואינו מצוייד במידע הראוי - הוא נאלץ לעמוד מול שוקת שבורה ולהמתין לא אחת עד בוש לבדיקה המאתרת, שהיא המפתח לטיפול בגופו.
פתרון ללקונה
לית מאן דפליג שבדיקה שכזו הופכת פשוט להיות מיותרת, אילו רק היה בידי הגורם המטפל המידע הדרוש על סוג דמו של המטופל. מידע שכזה מופיע, אומנם, בתעודת הלידה ובפנקס הצבאי, אלא שסביר בהחלט להניח שלא כל אחד נושא עימו בשעת הצורך מיסמכים שכאלה על גופו.
מן הראוי היה, לפיכך, שהמדינה תמצא סוף-סוף פתרון ללקונה הזאת, העלולה לגרום לבזבוז זמן יקר עד למתן הטיפול לנזקק.. רישום, למשל, בתעודת הזהות, או ענידת דיסקית מזהה על הגוף, ימנעו טעויות וספקות בעניין.
אותם דברים אמורים באותם אנשים הסובלים מאלרגיה. מסתבר כי לא פחות מהעדר תודעה על סוג דמו של הפרט - מטרידה ומציקה העובדה שאחד מכל ארבעה ישראלים סובל מהפרעה אלרגטית, מבלי שהוא בכלל מודע לכך.
אחרי ככלות הכל יש לזכור שאלרגיה הפכה לא מכבר למכת-מדינה, שאותה ניתן, מן הסתם, למנוע מראש, או לפחות לצמצם במידה רבה את היקפה, וזאת על-ידי נוהל רישום הולם שיהיה מצוי בידיו של הפרט, כל אימת שיזדקק לו, אם במסעדה או בבית החולים.

תאריך:  22/01/2018   |   עודכן:  22/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרוש מעקב לסוג-דם ואלרגיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הפעם אני מסכים עם ראובן
מגיב ותיק  |  22/01/18 22:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן אראל
אנו קוראים על פלשתינים, שומעים על פלשתינים... מי הם אותם פלשתינים? האם יש משהו שמגדיר אותם, מאפיין אותם, מייחד אותם מיתר בני האומה הערבית? ואם לא... מדוע ממשיכים להשתמש בכינוי מוטעה ומטעה זה?
יוסי ריבלין
את הסופר אהרון אפלפלד פגשתי כמה פעמים בחיי, וקראתי כחצי תריסר ספרים פרי עטו. אהבתיו מאוד. ספריו תמיד ריגשו אותי, הכניסו אותי לתוך בועה נעימה, כאילו אני ממש שם ליד דמויותיו, חווה את העלילה שלו על בשרי כבמעיין חלום. כתיבה איטית, עמוקה, כארוחה שהתבשלה זמן ארוך בידי שף מנוסה מאוד
רפי לאופרט
בזירה הבינלאומית, מהווה כהונתו של טראמפ הזדמנות לשיפור עמדות מהותי שאסור להחמיצה. אם לא תכיר בכך, ותנצל את ההזדמנות, תהיה זו שגיאה אסטרטגית של ישראל
אפרים הלפרין
חקירת ראש הממשלה בתיק 2000 מעידה שיש צ'יעמום בצמרת המשטרה והפרקליטות, ולכן חובה לצמצם    נתניהו לא פראייר, הוא לא פראייר כמו גלאון, והוא הראה לידיעות אחרונות ולמוזס מאיפה משתין הדג
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - החמצה, כלי-שיט קטלני, פגיעה במוטיווציה לשירות, סוּפה ומעשה מכפיר    שבוע טוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il