X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ביקור סגן נשיא ארה"ב פנס במזה"ת לא ריכך את העמדה הערבית בנושא ירושלים אך חיזק את עמדות ישראל בנושא ירושלים והסכם הגרעין עם אירן. המתקפה המדינית של מחמוד עבאס נגד הכרזת טראמפ נתקלת בקשיים מצד אירופה ובסופו של דבר יאלץ יו"ר הרש"פ לרדת מן העץ הגבוה של החרמת הממשל האמריקני
▪  ▪  ▪
נתניהו ופנס. מסרים חשובים [צילום: אלכס קולומויסקי/פלאש 90]

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס סיים ביקור של 5 ימים באזור שבמהלכו ביקר במצרים ירדן וישראל, הביקור אמור היה להתקיים לפני כחודש אך נדחה מסיבות פוליטיות אמריקניות פנימיות וייתכן גם בגלל גל המחאה הערבי בעקבות הכרזת טראמפ על ירושלים כבירת ישראל.
סגן הנשיא האמריקני ניסה להרגיע את מנהיגי מצרים וירדן כי מעמד המקומות הקדושים בירושלים לא ייפגע וכי ארה"ב תסכים לפתרון 2 המדינות אם ישראל והפלשתינים יסכימו לכך, הוא הציג את המחלוקת בין ארה"ב לבין מדינות ערב בנושא ירושלים כ "מחלוקת בין ידידים", הרש"פ החרימה את ביקורו וסירבה לארח אותו אך בישראל הוא זכה לכבוד מלכים.
ביקורו במצרים ובירדן נועד להפיג את חששותיהן מהכרזת טראמפ ומ"עסקת המאה" וכדי לבקש מהנשיא א-סיסי ומעבדאללה מלך ירדן להרגיע את יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס.
בביקורו בישראל העביר סגן הנשיא האמריקני מייק פנס מסרים חשובים בעניין מעמדה של ירושלים ועסקת הגרעין עם אירן, ביקורו בכותל המערבי בא בהמשך לביקורו של הנשיא טראמפ במקום והוא מסמל את המשך התמיכה האמריקנית במקום הקדוש ביותר לעם היהודי שיהיה בריבונות מלאה של ישראל בכל הסדר מדיני עתידי.
בזמן ביקורו של סגן הנשיא פנס בישראל ניסה מחמוד עבאס להשיג בבריסל את תמיכת האיחוד האירופי בעמדתו כלפי ארה"ב בעקבות הכרזת הנשיא טראמפ בעניין ירושלים. אולם, מחמוד עבאס נכשל במציאת תמיכה אירופית מלאה בעמדתו, אירופה מסתייגת מהמגמה לבודד את ארה"ב מהתהליך המדיני ולהפוך למתווכת ונותנת חסות במקומה,נשיא צרפת ייעץ באחרונה למחמוד עבאס להמתין ולראות את התוכנית המדינית החדשה של הנשיא טראמפ לפני שהוא מחרים אותה, מדינות האיחוד האירפי אינן ממהרות גם להכיר במדינה פלשתינית בגבולות 67. האירופים גם דחו את בקשת מחמוד עבאס להגדיל את הסיוע לאונרא לאחר שארה"ב קיצצה את תקציבה.
המחאה הפלשתינית והערבית בעקבות הכרזת טראמפ הולכת ודועכת, בזמן ביקורו של סגן הנשיא האמריקני באזור היו הפגנות מעטות בעולם הערבי, במזרח ירושלים ובשטחים הייתה שביתת מסחר מלאה ועימותים בהיקף קטן מאוד, העולם הערבי מתנגד להכרזת טראמפ אך משלים בהדרגה עם העובדה כי פעולות המחאה לא יגרמו לנשיא טראמפ לחזור בו מדבריו.
ההתפתחויות האלה מציבות את מחמוד עבאס בפני צומת החלטות חשובות לאן מועדות פניו, תהליך הפיוס הפנים-פלשתיני קרס ונראה כי מחמוד עבאס נחוש להמשיך במתקפה המדינית שלו על ארה"ב וישראל במוסדות הבינלאומיים השונים ובכלל זה בבית הדין הבינלאומי בהאג ובזירת האו"ם.
בכיר פתח, עזאם אלאחמד הסביר השבוע כי "אין לרש"פ צורך להמשיך בפיוס עם חמאס וכי יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס החליט להפסיק את מאמצי הפיוס כדי להתפנות להחייאת תהליך השלום שיביא להצלחות גדולות יותר מן הפיוס."
בחודש הבא ייצא מחמוד עבאס לפגישה עם הנשיא פוטין במוסקבה וסביר שייתקל בעמדה דומה לעמדה האירופית, ככל שינקוף הזמן יצטרך יו"ר הרש"פ להפנים כי אי-אפשר לוותר על התפקיד המרכזי של ארה"ב בתהליך המדיני, אין פתרון או הסדר ללא מעורבות מלאה של ממשל טראמפ בתהליך, הוא יצטרך להניח הצידה את האגו שלו ואת הכבוד הערבי ולשתף פעולה עם הנשיא טראמפ. רק הנשיא טראמפ יכול ללחוץ על ישראל להגיש ויתורים לפלשתינים ולחתום על הסכמים חדשים עם הרש"פ.
הכרזת הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל לא פירטה את גבולותיה של ירושלים, הנשיא האמריקני לא שלל גם את עיקרון 2 המדינות, הוא הותיר את הנושוא להסכמת שני הצדדים כך שיש אפשרות עדיין לנהל משא-ומתן על הנושאים האלה.
פרשנים בעולם הערבי מעריכים כי למחמוד עבאס "אין מספיק אוויר מדיני" כדי להמשיך במתקפה המדינית נגד ממשל טראמפ וכי הוא יישבר תוך זמן קצר יחסית ויחפש את הסולם המתאים כדי לרדת מן העץ שעליו טיפס.
מפגש הפסגה הערבי השנתי יתקיים בחודש מרס בסעודיה שתומכת מאחורי הקלעים ב"עסקת המאה" של הנשיא טראמפ, למחמוד עבאס אין שום תמיכה מעשית במלחמתו נגד הממשל האמריקני מלבד הבטחות והצהרות.
עד עכשיו נקט הממשל בכמה צעדים נגד הפלשתינים, הוא סגר את משרד אש"ף בוושינגטון, קיצץ את הסיוע לאונרא, העביר חקיקה בקונגרס נגד תשלום קצבאות למשפחות מחבלים ו"שהידים" ואיים לקצץ בסיוע הכספי לרש"פ.
מחמוד עבאס הציג את עצמו בפני עמו בחודשיים האחרונים כ"גיבור לאומי" העומד בפני הלחצים של ארה"ב וישראל, אולם בסופו של דבר הציבור הפלשתיני מבין כי לא ניתן להחזיר את הגלגל לאחור, הנשיא טראמפ לא יחזור בו מהכרזתו בעניין ירושלים והגיע הזמן לנסות שיטות אחרות שאינן דווקא שיטות של כוח והחרמה, בסופו של דבר מי שמשלם את המחיר הכבד הוא העם הפלשתיני ולא מחמוד עבאס ובכירי הרש"פ.

תאריך:  24/01/2018   |   עודכן:  24/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה אחרי ביקור סגן נשיא ארה"ב פנס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הוא ימות לפני שהוא יבין  ל"ת
ב .ל  |  24/01/18 17:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גדעון טיילור
החוק החדש שופך אור על אי-הצדק שהוא עדיין מנת חלקם של ניצולים רבים ובני משפחותיהם והוא מגיע בזמן קריטי. יותר משבעים שנה לאחר השואה, נותר רק מעט מאוד זמן על-מנת לעשות ולו מעט צדק עם השורדים
יוסי דר
יונתן סע הביתה אל אבותיך בנהלל ויספרו לך אימתי התחיל "סיפור המאבק". והן גם יספרו לך שאותו סיפור איננו אלא שאיפתה של עהד תמימי להחזיר את אבותיך לארצות מוצאם
ציפי לידר
בשולי הכותרות: איווט, הכל פוליטיקה?    החוק הנורווגי - בזבוז הקופה הציבורית    וּלקינוח דת השנאה
איתן קלינסקי
עכשיו שבנימין נתניהו הוא ראש ממשלה הוא שכח את החתימה שלו כאשר היה יושב-ראש האופוזיציה. עכשיו הוא מסמא אותנו בשקר, שקיימת "מדינה שלישית". רק הבעיה שהמדינה השלישית אינה יודעת על קיומן של חתימות על הסכמים. רק הבעיה שאוגנדה ורואנדה הודיעו שאין הסכמים עם ישראל
בעז שפירא
בדרך כלל אדם נורמטיבי ובריא בנפשו מזדהה עם משפחתו, עם סביבתו הקרובה ועם עמו    יימצאו גם אותם בודדים שלבם נוטה אחר האויב המבקש להשמיד את עמם, "מצפונם" פועל ביחס ל"עוולות" אותן הוא מדמה שנעשות לאויב, רגשותיו ואהבתו מסורים כולם לצוררים, לרוצחים ולעוזרים להם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il