X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
רשות המיסים הודיעה שהיא תשלול את ההכרה במלכ"רים שיתמודדו במכרזים ממשלתיים מול עוסקים, משום שהדבר יהווה ניצול לרעה של מעמדם לצורך תחרות בלתי הוגנת
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

רשות המיסים החליטה לבחון מלכ"רים המשתתפים במכרזים, במקביל לגופים עסקיים המשתתפים באותם מכרזים, במטרה לפסול את הסיווג כמלכ"ר לגבי הפעילות שלגביה הם משתתפים במכרז. בכך שואפת רשות המיסים לפתור את בעיית אפליית המס בין המלכ"רים לבין גופים עסקיים.
הרשות הודיעה על צעדים אלו (11.1.18) לאור התופעה בה מוסדות ציבור או מוסדות ללא כוונת רווח מנהלים גם פעילות עסקית, אף אם מטרתה היא קידום הפעילות הציבורית של אותו גוף. חלק לא מבוטל מהפעילות העסקית שלהם, הוא באמצעות שירותים הניתנים למשרדי ממשלה, רשויות ומועצות מקומיות, כאשר ההתקשרות מבוצעת בשיטת המכרז.
בשל השוני בשיעורי המס החלים על עוסק ועל מלכ"ר (17% מס עסקות ו-7.5% מס שכר בהתאמה), נוצר למלכ"ר יתרון מובנה בו הוא יכול להציע מחיר נמוך מזה שמציע העוסק.
הגדרת מלכ"ר בחוק מע"מ שונה מהגדרת המונח "מוסד ציבורי" בסעיף 9(2) בפקודת מס הכנסה. ההבחנה בפקודה מדגישה את המטרה הציבורית למענה פועל המוסד. בחוק מע"מ מושם הדגש על שני מבחנים: האם מטרת עיסוקו של המלכ"ר היא לשם השגת רווחים; האם פעילותו של המלכ"ר אינה מהווה גורם תחרותי לעסקים אחרים באותו תחום, ורישומו כמלכ"ר יביא להפלייתו לטובה בהשוואה לאותם עסקים.
שאלת סיווגה של פעילות לעניין השאלה האם המדובר בפעילות מלכ"רית או עסקית של המלכ"ר, נדונה בהרחבה בבית המשפט העליון בעניין בשערייך ירושלים (ע"א 767/87). בית המשפט אימץ שישה מבחנים לעניין השיקולים אותם יש לשקול בהפעלת סעיף 58 לחוק מע"מ בשאלת הסיווג של הפעילות:
1. מטרת העיסוק - האם הפעילות אינה לצורך השגת רווחים, ואפילו לא כמטרה זמנית לצורך פעילות הגוף המלכ"רית הסופית.
2. תקנון ההתאגדות חייב לקבוע, כי כל נכסי והכנסות הגוף ישמשו אך ורק למטרותיו, ואילו חלוקת רווחים או כל אחרת אסורות בהחלט. עוד יש לקבוע, כי בפירוק הגוף יועברו נכסיו לידי מלכ"ר דומה, ולא יחולק בין החברים.
3. קיום גירעון תפעולי - במאזן המוסד יש גירעון תפעולי, שמקורות המימון שלו באים מתקציב ממשלתי או ממוסדות ציבור או מתרומותיהם של יחידים, ושיתרות הכספים בסוף השנה אינן מחולקות אלא מיועדות להמשך הפעילות.
4. אי-תחרות עם גופים עסקיים - מהות פעילותו של המוסד מצביעה על כך שהיא אינה עסקית כמקובל ואינה מהווה גורם תחרותי לעסקים אחרים באותו תחום, ועל כן הרישום כמלכ"ר לא יביא להפלייתו של המוסד לטובה בהשוואה לאותם עסקים או אחרים.
5. הפרדה ברורה בין פעילות מלכ"רית לפעילות עסקית - שינוי הסיווג ייעשה רק לגבי חלק הפעילות העסקי. יש להפריד מינהלית וארגונית בין עיסוקיו השונים של החייב במס לצורך רישום חלקי.
6. לא תיווצר פגיעה בלתי מוצדקת בהכנסות האוצר, העלולה להיווצר מעצם השינוי ברישום המבוקש.
לאור העובדה שאחד המבחנים המהותיים לשאלת הסיווג הוא האם יש תחרות בלתי הוגנת מול גורמים עסקיים, קובעת כעת רשות המיסים, כי במקרים בהם המדינה וכל זרוע אחרת שלה תפרסם מכרז, ובין מגישי ההצעות יהיו גם מלכ"רים וגם עוסקים לעניין החוק, ויתברר שמטרת פעילות המלכ"ר היא השגת רווחים (גם לשם מימון פעילותו המלכ"רית), תפעל רשות המיסים לשינוי הסיווג של המלכ"ר לעוסק, עם כל המשמעויות הכרוכות בכך.

תאריך:  24/01/2018   |   עודכן:  24/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
אנו ב"האומה" נמצאים בחזית, לא בגב האומה, ואנו משתדלים, עם כל הצניעות, להילחם בשקרים, להציג את האמת, אמת אחת ולא שתיים, האמת מבית מדרשו של זאב ז'בוטינסקי, משירתו של אורי צבי גרינברג, תוך שאנו מאפשרים מרחב דעות
רפי לאופרט
מאמר-תגובה זה מבקש לחלוק על העמדות וההערכות במאמרו של שמעון ארד בהם הוא מנסה להעריך ולהתוות את העמדות המתגבשות בממשל האמריקני לקראת הצגתה בקרוב של תוכנית לחידוש המו"מ בין ישראל לפלשתינים. ההסכמה היחידה בין עמדותיו לעמדות שבמאמר זה, היא שהאמריקנים יחתרו "לעסקת חבילה אולטימטיבית". בניתוח השיקולים, דרכי המימוש והדגשים ביישום, מדובר בשתי תפיסות שונות מיסודן
יוני בן-מנחם
ביקור סגן נשיא ארה"ב פנס במזה"ת לא ריכך את העמדה הערבית בנושא ירושלים אך חיזק את עמדות ישראל בנושא ירושלים והסכם הגרעין עם אירן. המתקפה המדינית של מחמוד עבאס נגד הכרזת טראמפ נתקלת בקשיים מצד אירופה ובסופו של דבר יאלץ יו"ר הרש"פ לרדת מן העץ הגבוה של החרמת הממשל האמריקני
גדעון טיילור
החוק החדש שופך אור על אי-הצדק שהוא עדיין מנת חלקם של ניצולים רבים ובני משפחותיהם והוא מגיע בזמן קריטי. יותר משבעים שנה לאחר השואה, נותר רק מעט מאוד זמן על-מנת לעשות ולו מעט צדק עם השורדים
יוסי דר
יונתן סע הביתה אל אבותיך בנהלל ויספרו לך אימתי התחיל "סיפור המאבק". והן גם יספרו לך שאותו סיפור איננו אלא שאיפתה של עהד תמימי להחזיר את אבותיך לארצות מוצאם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il