"... אִם תִּכְתּוֹשׁ אֶת הָאֱוִיל בַּמַּכְתֵּשׁ בְּתוֹךְ הָרִיפוֹת בַּעֱלִי לֹא תָסוּר מֵעָלָיו אִוַּלְתּוֹ...". משלי כז, כב.
עבור: מר "שובר שתיקה" תוֹרָן;
רם כהן; בעקבות דעותיך כפי שהופיעוּ ב
ישראל היום, תאריך כנ"ל, ועבור כל אשר אחפוץ ביקרוֹ!
אפתח באחד חִדוּדֵי-הלשוֹן, אשר שִׁעְשְׁעוּנִוּ בכִתוֹת-תיכון, לפנֵי שנים המוֹן - ולהלן: "מה הוא שיא-החוּצְפָּה"? התשובה, מלווה בפנטומימה הולמת: "סיר הלילה" - לא די שהוא מלא חָ-ָה, הוא גם נצב במרכז-החדר וידיו על מָתְנָיו...! הבֵט היטב במראָה והפנם בטוּבךָ את הנשקף מולך! אינך אלא תוּכִּי, כפייתי עלוב ופוֹעל בזדון מרושע! אני מתנצל ואינני חוזר בי!
האומה היהודית הוציאה גאונים אדירים מתוכה; אתה אדוני, מנהל ביה"ס תיכונט ע"ש
נתן אלתרמן ת"א, אינך אחד מהם; למרות שסביר מאוד להניח שהנך איש מִנְהָלָה מְעֻלֶּה כמוֹ-גם תועמלן בכיר - שהֵם ציוד צמוד נדרש לאיש סמאל מצוי.
צר לי לומר: הנך חוזר בכפייתיות מעוֹרֶרת גיחוך, שלא לומר רחמים וסלידה על מנטרות סמאל השׁחוּקוֹת, בהן נסה אותוֹ סמאל לשטוף את מוחות הצבור בישראל ובעולם; בהצלחה נִכֶּרֶת ולזמן רב למדי, עלי להודות.
מי הם בדיוק "הפלשתינים" למשל? אוֹ מהם בדיוק "השטחים"? ציטוט מדבריך
"גם אני שברתי... לשלוט על אחר זה להרגיש מה שהרגשתי במהלך שירות המילואים שלי כשעצרתי אוטובוס של פועלים פלשתינים... האמנתי אז שפלשתינים הם תת-אדם. אוֹיבים. מחבלים בפוטנציה... מה עושים עם השטחים שכבשנו ב-1967"? [וכן הלאה... וכן הלאה... "שטחים"... "כִּבוש"... "פלשתינים"... "שכרון-כֹח"... "
מתנחלים"... "שליטה בשטחים"... "כִּבּוּש - כִּבּוּש"... וחוזר חלילה... א.א.]
עלי להודות: אינני פסיכולוג וגם לא מומחה למה שנראה כתסביך אשמה וּנְחיתוּת יסודי עד התבטלות עצמית עקרונית, מלאת תופעות הִתְכַּחֲשׁוּת לאומית - דפוס סמאל ידוע ומוכר. בכל זאת אשאל: מדוע על-פי מִשְׁנָתָם של כֹחות סמאל היהודיים-נאורים, אשר אתה אדוני המחנך כנראה מייצגם היטב; מדוע לָנֶצַח עלינו היהודים "לְטְרָנְסְפֶר" את עצמנו מעל אדמתנוּ, בארצנוּ היחידה בתבל, ולהצטופף באדמת פְּלֶשֶׁת לשיטתך, כדי למנוע "מדינה דוּ לאומית"? כל זאת על-רקע "העובדה ההיסטורית-ידועה", לך ולמר אבוּ מאזן; בדבר היות חבלי שומרון, בנימין, יהודה, עזה, נגב, גליל - ולהלן בית-אל, שילה, מעלה אפרים, אפרת, עֵלִי, ירושלים - אדמת - מי בדיוק? האם תבוא בהטפות מוסר מתחסדות, צדקניות דומות לצרפת למשל; לְטְרָנְסְפֶר" עצמם מחֶבל-בוּרְגוּנְדִי, בהיותוֹ כידוע אזור הִסטורי יבוסי? גרגשי? עֲמָלֵקִי? פלשתיני?
- - - "להרגיש מה שֶׁהִרְגַּשְׁתִּי" - - - האם תואיל אדוני המחנך "להרגיש מה שתרגיש", על-פי דבריך, לעניין ביקֹרת ביטחונית; עִם שלשת-הנערים החטוּפים, בדרכם ממקום לימודיהם, מול ירי-רוֹצחיהם? האם תואיל "להרגיש מה שֶׁתַּרְגִּישׁ" כנ"ל עם משפחת חתואל - הָאֵם ובנותיה נרצחות מארב על ציר כִּסופים כולל כדור נוסף בראש לשם וודוא הריגה? האם "להרגיש מה שֶׁתַּרְגִּישׁ" עם שני חיילי המילואים - יוסי אברהמי וואדים נורז'יץ נרצחי-הלינץ הקרועים לגזרים מול המון מוסת ומריע ברמאללה למראה ידי הרוצחים טובלות-הדם המוּנפוֹת; מול משפחת פוגל, איתמר, הורים וילדיהם הנרצחים? האם תואיל "להרגיש מה שֶׁתַּרְגִּישׁ" מול אורחי ערב-הסֵדֶר של פסח בנתניה - "חֶבֶל פלשתיני" כידוע...? תשובתך, כמשוער וכמובן היא: והרי כל אלה "מתנחלים" ומה, בעצם, חיפשׂוּ שם? וכאן הגענו בעצם לשאלת היסוד אשר אתה אדוני המנהל-מחנך, מעדיף כנראה לְהָסֵב ממנה את מבטך - לשון אלגאנטית מאוד - לאמור: של מי בעצם הארץ הזאת, ארץ ישראל? שאלה טובה! ומדוע עלוּ הוֹרָי מאוקראינה ופולין, וסָבֶיהָ הגדולים של אשתי מתימן -
מכל הארצות עלוּ דוקא לארץ ציון וירושלים? לא היה אז בארצנוּ כל "עם-פלשתיני" ולא בטיח!
האם תְּלַמֵּד את תלמידיך את ההיסטוריה ונסיבות החתימה על הצהרת בלפור, כולל מפות-הבית-הלאומי היהודי המצורפות אליה על-פי ספר "בראשית"? האם תלמד את תלמידיך את נסיבות טבח קהילת יהודי חברון, תרפ"ט - 24 באוגוסט 1929? בלא סיוע של:
"שטחים", "מתנחלים", "כִּבּוּש", "פלשתינים"...? האם תְּלַמְּדֵם את הִסטוריית שיירת-הל"ה:
"הנה מוטלות גּוּפוֹתֵינוּ שורה ארוכה ארוכה, פנינו שונו. המוות נשקף מעינינו. איננו נושמים..." חיים גוּרי.
כולל המציאות ההִסְטורית של שחרור הרועה הזָקן - כן - בתמימות וטפשות אנושית למהדרין, אשר גרם ישִׁירוֹת לחשיפתם לכנופיות האזור תוך זמן קצר. וכולל המציאות העובדתית של התעללות וחִלוּל גופות-החללים על-ידי אלפי רוצחיהם באזור הכפר הערבי צורֵֵיף:
מי, בדיוק, כדבריך: "רוֹקֵן את אותם רוצחים מכל סממן אנושי" - - - מי הם בדיוק?
התסמונת הנפשית-מתועבת הזוֹ של אדם סמאל להיות מנותק לחלוטין מכל מציאות, ולהטיף מוסר מעמדת צִדְקָנוּת חלולה - - - טפוּ!
לאחר ביטול יחידת הצנחנים 101 על משימותיה המיוחדות 1953, לקח לצה"ל כששים וארבע שנה להגיע למציאות
אלאור אזריה! אבל מה עם "נאורינוּ" המזנבים בנו כעמלק...? במחשבה נוספת: לשם מה לי לבלבל אותך עם העובדות? והרי אתה אדוני המחנך - "נאוֹר"!
לסכום: ייתכן שאדוני הנכבד מנהל בית-הספר תיכונט ת"א סבור שקוראי-ישראל היום הנם חבורת "רְפֵי-שכל" הזקוקים לַמַּנְטְרוֹת הַשְּׁחוּקוֹת, עָבֵשׁוֹת שאבד עליהן הקלח, אם אי-פעם היה להן? כגון: "שטחים"; "כבוש"; "פלשתינים"; "מתנחלים"; כבוש... שטחים... פלשתינים.... אשר מְקוֹרָן וכל תכליתן בבית-מדרש-סמאל; ועניינן שטיפת-מֹח בנויה לתלפיות ומחוּשבת היטב בחתרנות בלתי-נלאית - לאמור: ארץ-ישראל היא מראש ומלכתחילה - דַאר אֶל איסלאם = פלשתין, האין זאת?
צר לי לאכזב אותך, אבל אתה לחלוטין מְרחֵף; בין בכוונת-מכון, ובין בהזייה כפייתית, בלתי נלאית, מרחף בערפל חצי הסהר! כמסקנה מעשית מדוע לא תנהל ותחנך תלמידֵי בית-ספר תיכון בסוריה, למשל, לדמוקרטיה ואהבת האחר; או למשל בְּאִירָן?
ולכולנוּ: "וַיֹּאמֶר אֵלָיו מַה שְּׁמֶךָ וַיֹּאמֶר יַעֲקֹב. וַיֹּאמֶר לֹא יַעֲקֹב יֵאָמֵר עוֹד שִׁמְךָ כִּי אִם יִשְׂרָאֵל כִּי שָׂרִיתָ עִם אֱלֹוהִים וְעִם אֲנָשִׁים וַתּוּכָל" (בראשית לב כח-כט).