X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הם משקפים לנו את המציאות ונקראים כלבי השמירה של הדמוקרטיה. אבל האם לכלבים האלה יש בעלים עצבני, עם מטרה
▪  ▪  ▪
הפגנה נגד שחיתות שלטונית [צילום: ישי פרידמן]

הון שלטון הוא לא רק סיסמה הוא המצב הנוכחי בישראל של 2018. כיום אחד הבעיות הגדולות שאיש לא מודע לגודלה. כידוע בעלי הון הם אלה שמחזיקים בעיתונים, בערוצי הטלווזיה, ובאתרי החדשות.
הנחת יסוד ראשונה אומרת. שכל איש תקשורת יודע, כיום אין גוף תקשורת שמכניס כסף בישראל. (למעט התאגיד) שהרי כל ההכנסות של גופי התקשורת הם מהפרסומות רק שבישראל אין מספיק צרכנים שייקנו מספיק דברים שיצדיקו פרסום גדול. וכך יוצא שאין הכנסה רווחית לא בטלווזיה ולא בעיתונות. כך שמיד עולה השאלה למה שמישהו יקנה גוף שהוא רק יפסיד ממנו כסף.
אלא התמורה שהטייקונים מקבלים היא שווה הרבה יותר מרווח כלכלי מעסקה כלשהי. לדוגמה לא סביר שתשמעו בערוצי רשת וקשת כתבות על המפעלים המזהמים של האחים עופר או על הקנסות שקוקה קולה קיבלו מהממונה על ההגבלים העסקיים.
דוגמה נוספת היא נוחי דנקנר שב-2011 קנה את מעריב בשביל להילחם בדמרקר שנלחם באותה עת בריכוזיות. משעשע שהיה ביקורת על דנקנר שהאימפריה שלו ריכוזית מדי והוא וכמענה לביקורת קונה גוף תקשורת. קבלתם תשובה הטייקונים קונים את כלי התקשורת בשביל לקדם פרסום חיובי לעסקים שלהם או למנוע פרסום שלילי.
אם לא תשמעו שלטייקון עצמו יש חברת תקשורת בטח תשמעו על החבר שדואג לו או בקשר עסקי איתו ובעזרת השליטה במדיה שלו עוזר. כך למשל נחמיה פישמן השתמש בעיתון גלובס שהיה ברשותו בשביל לפנק בנקאים (פורסם בתוכנית עובדה בערוץ 12).
כשמדברים על אנשי עסקים שמשתמשים במדיה בשביל להשתלט על הדעת הקהל, הדבר לא חייב להיות דווקא לעזור לעסקים שלהם, לפעמים זה בשביל לצבור עוד כוח ושליטה על פוליטיקאים.
כך מפורסם הקשר בין שלדון אדלסון- ישראל היום- ונתניהו. וכמובן העיתון ידיעות שבבחירות הקודמות דאג לקדם את הרצוג (בחירה מעניינת) פרשה שזכתה כבר לכינוי פרשת 2000 ועוד יותר מפורסם הרשימה השחורה של ידיעות שבה נמנו יחימוביץ' ונתניהו ורשימת המועדפים שבה כיכבו לפיד, שקד, בנט ועוד.
כמובן שישנם גם עיתונאים רציניים שפועלים בניגוד לעמדת הממונים עליהם כמו סימה קדמון מידיעות שהוזכרה בהקלטות בפרשת 2000 כמי שאין לה ממונה. גיא זוהר שהתפטר בשידור בגלל שלא הסכים להתנצל בפני אדלסון על תחקיר, ואילנה דיין.
יוצא שפעם הבאה שאתם שומעים אנשי תקשורת (שרובם תל אביבים) שצורחים שהם כלבי השמירה של הדמוקרטיה תזכירו להם שהם יותר עוזרים לחתול לשמור על השמנת.

תאריך:  03/02/2018   |   עודכן:  03/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
לפי תפישתם אין שום יחוד לעם ישראל ואדרבה, עליו לשאוף להיטמע בין האומות ר"ל. לנו אין שום ספק כי הרגש היהודי הטבעי ינצח
יוני בן-מנחם
הזרוע הצבאית של חמאס ממשיכה בחפירת המנהרות ובכיריה בטוחים כי יצליחו להתגבר על כל המכשולים שהציבה ישראל כדי למנוע אותה, במקביל היא ממשיכה בהכנת תוכניות להפתיע את ישראל.
ישראל צריכה לפעול כבר עתה כדי לנטרל את יכולות מערך הכטב"מים של חמאס ויחידת הקומנדו הימי שלה
משה צימרמן
ההתקפה הגורפת על תפקיד הפולנים בשואה תורמת לעיוות היסטורי    ביבי נתניהו, שכבר העביר את עיקר הנטל על השואה מהיטלר למופתי, מחלק עכשיו את הנטל בין גרמניה הנאצית ופולין. עד כמה אפשר להרחיק לכת?    החוק מונח על השולחן למעלה משנה. אם הייתה בישראל כוונה רצינית להיאבק בו היה די זמן לעשות זאת, ולא לקפוץ על עגלת הספינים הנוכחית
בעז שפירא
מעת לעת אנו עדים לאנשים המטיחים ביקורת ברבנים. ה"ביקורת" היא בדרך כלל בשפה מעליבה, חצופה ובוטה. מה שמדהים הוא ש"ביקורת" זו מגלה את ערוות העולבים, את גסות הרוח שלהם ובעיקר את הבורות ממנה הם סובלים
עוזית און
קשה להעלות על הדעת שמישהו שאיננו יהודי, ידבר בבהירות ובנחישות על הקשר של עם ישראל עם ארץ ישראל, על ירושלים, על הקשר שלה עם עם ישראל, על הזכות של עם ישראל, על הטאבו שלו על הארץ, על היותו העם העתיק ביותר, שהוא אור לגויים, והאופן שבו נאמרו הדברים, הדרך שבחר לומר זאת, מתוך אמונה שלמה, והערכה לעם היהודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il