X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בראיון לידיעות אחרונות הביע נשיא בית המשפט בדימוס אהרן ברק דעות אשר ראוי שישאלו לגביהן מספר שאלות מביכות, הנה כמה מהן
▪  ▪  ▪
ברק. מה דעתו? [צילום: פלאש 90]

ברגע ששלטון נבחר
השופט ברק אומר "ברגע ששלטון נבחר, הוא חייב להיות השלטון של כולם, כולל של מי שלא בחרו בו, להתחשב במגוון הדרכים והדעות ולפעול באופן שיאחד ויקרב את חלקי החברה הישראלית, ולא ירסק אותם לרסיסים. העוצמה שלנו היא במציאת המכנה המשותף ולא בהדגשת המפריד".
האם לדעתו של מר ברק ההינתקות ריסקה? לא ריסקה? ומה דעתו של מר ברק על הסכמי אוסלו? ריסקו? באמת ריסקו, פיזית, אלפים. וסנקציות פליליות לגיוס חרדים? מאחד, אחלה מאחד, לא כן? והיריעה היא רחבה וארוכה. שלטון נבחר על-מנת להנחיל אג'נדה, ומה לעשות האג'נדה של שלטון הימין לא מתאימה לשופט ברק, ממש כמו שהאג'נדה של הפרופסור גביזון לא התאימה לו.
כוחני
"הבעיה היא שחוליה מתחברת לחוליה והכל הופך לשרשרת של כוחניות. אני רואה את הכוחנות הזו גם ביחסים בין יהודים חרדים ליהודים לא-חרדים".
אז אני שואל שוב הסנקציות הפליליות בחוק הגיוס של החרדים, כוחני? לא כוחני?
מכירת חזיר
"אמרתי כי בשכונות החרדיות בבית-שמש לא יאפשרו למכור את זה, ובשכונות החילוניות בעיר כן יאפשרו. התפיסה שלי הייתה שבמקום לנסות לפתור את זה ברמה הלאומית, מה שרק יגביר את המתח, צריך לנסות לפתור את זה ברמה הכי מקומית שאפשר. לא רק עירונית, אלא תת-עירונית".
אז ייתכן שאני מתבלבל, אבל האם החוק שאוסר מכירת חזיר לא קדם לפסיקה העירונית של השופט ברק, ואם קדם אז מה בעניין כלל שימור הדינים?
המלצות
"דרכי חקירה ראויות חייבות את מוסד ההמלצה. גם אם יש לו מחיר, זה מחיר שכדאי לשלם אותו".
האם יכול השופט ברק למצוא בחוק הסמכה של המשטרה להגיש המלצות? שלא לדבר על הסמכה מפורשת, למה אני לא מצאתי!!!
החלטות יועמ"ש
".... להחליט להעמיד לדין את ראש הממשלה בגין עבירות מסוימות. במקרה זה, היועץ המשפטי לממשלה יצטרך לקבל גם החלטה אם על ראש הממשלה להתפטר או לא".
האם יכול השופט ברק למצוא בחוק הסמכה של היועץ המשפטי להחליט על התפטרות ראש הממשלה? שלא לדבר על הסמכה מפורשת. למה אני לא מצאתי? אני דווקא חשבתי שעל-פי חוק יסוד הממשלה אם יעשה כן הוא יחרוג פשוטו כמשמעו מסמכות כי כך אומר החוק, חוק היסוד הממשלה.
"הכנסת רשאית, בהחלטה ברוב חבריה, להעביר מכהונתו את ראש הממשלה שהורשע בעבירה ובית המשפט קבע בפסק דינו שיש עמה משום קלון; החליטה הכנסת כאמור, יראו את הממשלה כאילו התפטרה עם קבלת ההחלטה".
כלומר לא רק שאין הדבר בסמכות היועץ אלא אין כלל סמכות חובה לכנסת להעביר מתפקידו ראש ממשלה שהורשע בעבירה עם קלון, ונדרש לכך אף רוב חברי הכנסת! האם השופט ברק לא מכיר את חוק יסוד הממשלה? קשה לי מאוד להאמין!
"אני יכול להבין את אלו שהולכים להפגנות"
"אני יכול להבין את אלו שהולכים להפגנות". אומר מר ברק, ואני נדהם איך ההבנה הזו מסתדרת עם דברים שאמר מר ברק קודם לכן ובאותו ראיון - "הפגיעה בשומרי הסף היא עוד חוליה על הרצף שתיארתי. אני מדבר על המשטרה, הפרקליטות, נציבות שירות המדינה, היועצים המשפטיים של המשרדים הממשלתיים, פרקליט המדינה, היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה".
והרי מוקד המוקדים של ההפגנות הן נגד היועץ המשפטי לממשלה, אז מר ברק מבין את המפגינים? הוא בעד שומרי הסף או תומך ברמקולים ותופים מתחת לחלון שלהם? או שמא הוא נגד שומרי הסף? אני מתקשה להבין.
"מסתנן שהוא פליט"
"על-פי משפט זה, יש להבחין בין מסתנן הטוען שהוא פליט, לבין מסתנן שאינו טוען לפליטות. כאשר מסתנן טוען לפליטות, אין אפשרות לגרשו כל עוד שאלת הפליטות לא נפתרה. אי-אפשר לשים על מטוס אדם שטוען שהוא פליט (מבלי שיש החלטה קודמת שהוא אינו פליט)".
עיינתי חזור ועיין בסיכומה של השופטת בדימוס נאור בעניין צגטה החל מסעיף 126 ולא מצאתי סימוכין לדבריו של השופט ברק, האם אפשר לעזור לי? אולי עורכי דין הבקיאים טוב ממני בעולם המשפט יעזרו לי להתמצא בפסק הדין?
לא דנתי
"אני מודע לכך שלא דנתי בשיחה זו בבעיה הפלשתינית. זאת בשל מגבלות המוטלות עליי. תקוותי היא כי יהא הפתרון אשר יהא – ואני מאמין כי פתרון יימצא בסופו של התהליך – הוא יממש את חזון העם ואת האני מאמין שלו כפי שבוטאו בהכרזת העצמאות".
ואולי גם מוטלות על השופט ברק מגבלות לדון בנושאים אחרים השנויים מאוד במחלוקת? האם חשיפת דבריו של השופט הבולט ביותר בתולדות המדינה, יש האומרים לטובה ויש האומרים לרעה, לביקורת כה נוקבת, מועילה? מזיקה?
קשה, קשה
איך אמרה לובה? קשה, קשה, אם בארזים נפלה שלהבת, מה יעשו אזובי הקיר, מה יעשו אזובי הקיר.

תאריך:  07/02/2018   |   עודכן:  07/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שאלות מביכות לשופט אהרן ברק
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אהרון ברק גנב - באמצעות שותפים
ב_שמואל  |  7/02/18 17:42
2
אהרון ברק,פיראט משפטי,שרואה
בני בנקר  |  7/02/18 19:24
3
הגיע הזמן להחזיר את השד המשפטי
אקטואלי  |  7/02/18 23:36
4
ברק חלטוריסט כשופט
מכתב פתוח  |  27/04/18 09:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סיון אביהוד
יזמים ישראלים שגייסו כסף ויוצאים לכבוש את אמריקה נוטים ליפול באותן הטעויות
דוד סנדובסקי
לאחר רצח חיים ארלוזורוב בשנת 1933, מונה משה שרת לראש המחלקה המדינית של הסוכנות היהודית, ששימשה בפועל כמשרד החוץ של המדינה שבדרך    לאחר הקמת המדינה כיהן ברצף כשר חוץ עד פרישתו ב-19.6.1956
יצחק מאיר
פולין תובעת מן העולם, לא רק מישראל, לא רק מיהודים באשר הם יהודים, מכל העולם הנושם היסטוריה על-פי הסמפונות של כל עם ועם, להכיר בה כמדינה היחידה בה הושמדו יהודים שאין לה כל אחריות להשמדתם
אפרים הלפרין
שתי חשיפות עיתונאיות נקשרו בהתאבדויות: מרצה מתלמה ילין וקצין משטרה    בואו נמצא את ההבדלים
עו"ד צבי שוב, עו"ד אביבית דוד
תזכיר חוק שפרסם משרד המשפטים מיועד לאפשר רישום של חלקות קרקע רב-שכבתיות - אמצעי חיוני למתן פתרונות מתקדמים לבעיות המשולבות של בנייה ותשתיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il