X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
"על הגרמנים להיות גאים בחייליהם שלחמו בשתי מלחמות העולם ועליהם לחדול מלגנות את גרמניה על שחוללה את מלחמת העולם השנייה, אם הצרפתים גאים בצדק בקיסר שלהם (נפוליאון) והבריטים בנלסון ובצ'רצ'יל יש לנו זכות להיות גאים בהישגי חיילינו בשתי מלחמות העולם"
▪  ▪  ▪
איתן. לא מובן [צילום: הדס םרוש/פלאש 90]

אין לי יכולת אינטלקטואלית להבין את ההצהרות האחרונות של רפי איתן. דעתו צלולה. הוא בורר את מילותיו. על-פי שיחו נראה שאוצר זיכרונותיו לא דולף. מה הוא אמר. למה? אין לי, לא יכול להיות לי מושג שאני יכול להגן עליו כרציונלי. הוא נשמע כקוריוז. אבל אני חושש כי הוא לא הגיע לדרגה הזאת בה אנשים בגילו פוגשים בסלחנות. אני מבקש בקצרה לצטט משפט מפיו של Alexander Gauland מייסד מפלגת ה AFD אלטרנטיבה לגרמניה שאיתן נפל בקיסמה.
בחדש ספטמבר אשתקד, 2017, מכריז האיש (תרגום שלי) "על הגרמנים להיות גאים בחייליהם שלחמו בשתי מלחמות העולם ועליהם לחדול מלגנות את גרמניה על שחוללה את מלחמת העולם השנייה. אם הצרפתים גאים בצדק בקיסר שלהם (נפוליאון) והבריטים בנלסון ובצ'רצ'יל יש לנו זכות להיות גאים בהישגי חיילינו בשתי מלחמות העולם". הטקסט מחכה לפרשנות ודאית. מה שנפוליאון לצרפתים ונלסון וצ'רצ'יל לבריטים הוא מי לגרמנים? המשפט בנוי בדרך שהמוסתר חושף יותר מכל את המסר. היטלר. מי שיודע לפרש אחרת את המשפט החתרני הזה, אבל גלוי הלב עד אימה, שיקום.
המשחק הפוליטי של המפלגות הקמות כדי לסלק את המהגרים ואת מבקשי המקלט המוסלמים המאיימים כביכול כעל שלמותה הכלכלית החברתית והאתנית של גרמניה הוא משחק בו היהודים נמצאים כבר על המגרש של היריב בשעה שהם משחקים לטובת הקבוצה האולטרה ימנית. המגמה להחדיר לאקלים של המאה ה-21 את ההנחה כי הגרמנים היו קורבנות המלחמה, כמו הפולנים, כמו האוסטרים, אי-אפשר לא להצליח בלי לרמוז או אפילו לומר גלויות כי היהודי האוניברסלי הוא שמגנה את הגרמנים ואת הפולנים ואת האוסטרים כזדים. על הימין הקיצוני להגן על טהרת המולדת. עליו להציל את ההיסטוריה מיד היהודי הבינלאומי. עליו להיות גא במי שהוליך את גרמניה לגדולות בניצחונותיה, והובס על-ידי קואליציה בה, מה לעשות, אם אומרים זאת בפירוש או לא, היו יהודים פעילים.
לכן אי-אפשר לי להבין את רפי איתן, לא מפני שהוא לוכד אייכמאן אלא מפני שהוא יהודי. איך יהודי גאה יכול להיות תומך, בדעה צלולה במי שקורא לגרמנים להיות גאים בהיטלר?

תאריך:  04/02/2018   |   עודכן:  04/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רפי איתן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלמה אבינר
ר' אפרים סיפר לי שבמשך כמעט שלושים שנה, הוא ליווה את אביו בביקורים אצל אלפי פצועים, ונחשף למראות הקשים והמטלטלים    מניסיונו, הוא אמר בתקיפות: "בשם הפמיניזם - לא להכניס בנות לצבא"
דרור אידר
עם מותו של גורי תם עידן, נחתמה באופן סמלי משמרת ספרותית, חוליה חשובה בתרבות המתחדשת של עמנו    וראוי הדבר שנבין את התמונה נוראת ההוד של מרוץ הלפיד הזה
אליהו קאופמן
לאחר שהתחמקתי שוב ושוב משאלת הדרכון המועדף הרי שלאחר השבעת ממשלת רומניה החלטתי בעצמי ליזום את תשובתי בעניין, לעיני מיליוני צופים
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - משחקים בנתונים, מצאו את התמ"ק, עזבו, עונש חמור, שפל וספר חדש    שבוע טוב!
בעז שפירא
בשנים האחרונות ובעצה אחת עם "קציני חלם" מספקת מדינת ישראל לעזה שירותים רפואיים, תרופות, מלט, מוצרי חשמל, חומרי גלם ואפילו כסף לתשלום משכורות הרוצחים    בפעם הראשונה ששמעתי לא האמנתי - כסף מזומן עובר מישראל לעזה, בתירוצים כאלה ואחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il