X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
המפכ"ל אלשיך לא דבק באמת כשאמר שהוא הגיב ציבורית לשליחת החוקרים הפרטיים בעקבות חוקריו של נתניהו להד"ם! בדבריו הוא גם הוכיח שהמשטרה קיימה במשך שנה שלמה מסע רדיפה כנגד נתניהו
▪  ▪  ▪
אלשייך. הגיב ציבורית [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

בדקה 36:10 של הראיון שקיימה אילנה דיין עם המפכ"ל אלשיך, הוא אומר: "הרגשתי שאסור שזה יקרה, שחוקר, יופעלו עליו לחצים חיצוניים דרך המשפחה שלו, ולכן הגבתי לסיטואציה הזאת ציבורית. וכפי שאמרתי, היא נפסקה".
בדרך כלל קשה מאוד להוכיח שאדם לא(!) עשה דבר מה, ועל כך נאמר "לך תוכיח שאין לך אחות". אבל במקרה הנוכחי קל מאוד להוכיח שהפעם הראשונה שהוא הגיב "ציבורית" הייתה בראיון הזה שהוא העניק לאילנה דיין. וההוכחה היא הסערה חסרת התקדים שקמה בעקבות דבריו אלה. ברור כשמש שלו הוא הגיב "ציבורית" קודם לכן על הנושא, הייתה הסערה פורצת כבר אז.
יש לשים לב לעובדה שבכותרת המאמר נכתב "האי-אמת", ולא נכתב "השקר". והסיבה לכך פשוטה: אדם שמשקר הוא אדם שמודע לעובדה שהדברים שהוא אומר אינם אמת. אלא שבהחלט ייתכן שהמפכ"ל סבור שכשהוא מדליף לתקשורת דברים כאלה ואחרים, הוא מגיב "ציבורית".
אלא שאם אומנם הדליף המפכ"ל לתקשורת את החשדות האלה, ואם אומנם התקשורת גילתה לו יחס אוהד כתוצאה מהדלפותיו, המפכ"ל עצמו היה מעורב בעסקת שוחד זהה לחלוטין לזו המיוחסת לנתניהו בתיק 2000: שוחד בדמות כתבות בעיתון.
ההבדל הוא שעסקת השוחד המיוחסת לנתניהו לא התממשה, בעוד שהעסקה הזהה, שלמען הסר ספק יצוין שברור כשמש שהיא איננה עסקת שוחד, שאולי ביצע המפכ"ל, התממשה בגדול. ואחרי שהתחיל כשנוא נפשה של התקשורת, הפך לאהוב ליבה הנלחם בשטן הגדול: נתניהו.
בדקה 4:28 של הכתבה מציגה אילנה דיין דברים שאמר אלשיך לפני שנה: "אני חושב שאנחנו בישורת האחרונה של החקירה. ... אני מניח שתוך מספר שבועות הסיפור הזה נגמר, מבחינת המשטרה, וכל מה שאנחנו חוקרים כרגע".
וכשדיין שואלת אותו מדוע הסיפור של השמפניה והסיגרים לא נגמר תוך מספר שבועות, הוא עונה: "השאלה היא לא הצד הזה של החקירה, אלא תמיד הצד האחר של החקירה. ובסופו של דבר כשצריך לתת תשובה, האם היה צד שני, ומה היו האינטרסים של הצד השני, אלה חקירות הרבה יותר מורכבות".
ודיין אומרת: "אתה אומר, מה שיותר מורכב זה להבין לא מה קיבלו, אלא מה נתנו", ואלשיך עונה "נכון".
וכך מתגלה לעינינו הסיפור האמתי. המשטרה אכן גמרה לחקור את סיפור המתנות, שזה היה "כל מה שאנחנו חוקרים כרגע", ואז הסתבר לאנשיה שקבלת מתנות מחברים איננה עברה. לכן היא החלה לנסות לגלות צד שני - כלומר, שנתניהו גם נתן תמורה עבור המתנות שהוא קיבל.
וזה בדיוק(!) מסע רדיפה. כי תפקידה של המשטרה הוא לחקור עברות שהגיעו לידיעתה, ולא לנסות לחפש עברות שבוצעו על-ידי אדם כלשהו, אלא אם הוא ראש משפחת פשע. ונתניהו הוא לא ראש משפחת פשע, גם אם רבים מאנשי השמאל משוכנעים שזה פשוט פשע שבבחירות האחרונות קיבל מחנה הימין-דתיים 67 מנדטים, ומחנה השמאל רק 40.
ולמסע הרדיפה הזה שניהלה המשטרה כנגד נתניהו קדמו מסעות רדיפה כנגד יעקב נאמן, רפול, אביגדור קהלני, רובי ריבלין ודרור חוטר ישי. ולמסע הרדיפה הזה קדם גם מסע הרדיפה שנוהל כנגד נתניהו עצמו בפרשת בראון-חברון, ובפרשת עמדי, ובעיקר בפרשת המתנות (דאז).
אחרי שהוחלט שלא להגיש כתב אישום נגד נתניהו בפרשת המתנות, בדק את הנושא מבקר המדינה, אליעזר גולדברג, ומסקנתו הייתה שנתניהו היה "חריג לטובה" מכל ראשי הממשלה שקדמו לו בטיפול שלו במתנות. כן, חריג לטובה!
אפשר היה לקוות שלא יהיה כלום כי לא היה כלום. אלא שעל מסע הרדיפה שהתנהל נגד רפול כתב בספרו "הארנק והחרב", חתן פרס ישראל למשפטים, פרופסור דניאל פרידמן, כדלהלן: "העמדתו לדין, על מה שניתן בהחלט לומר כי היה פחות משום דבר, היא אחת השערוריות המשפטיות הבוטות שהתרחשו בארץ".
והמשיך פרידמן וכתב: "רפול זוכה בלי שהיה כלל צורך בשמיעת עדויות, לאחר שבית המשפט קבע כי העובדות המפורטות בכתב האישום, שרפול הודה בהן, אינן מגלות עבירה. או במילים פשוטות: התביעה הגישה כתב אישום על מעשה שלא היה בו אשם, ספגה סטירת לחי ונזרקה בבושת פנים מבית המשפט".
האם הפרקליטות תחליט להגיש גם נגד נתניהו כתב אישום על "פחות משום דבר"? האם גם נתניהו יזוכה אם יוגש נגדו כתב אישום על "פחות משום דבר"? האמת היא ששופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, הוכיח לנו שהכול יכול לקרות פה כשדחה את בקשתו של הנשיא קצב למשפט חוזר בנימוק: "במקרה דנן - הזיהוי המדויק של היום והשעה אינו תנאי הכרחי להרשעתו של המבקש".
כי משמעות דבריו אלה של השופט הנדל היא שגם אם הנאנסת לכאורה בדתה מדמיונה את כל הסיפור על האונס בבית הטקסטיל ביום 19.4.98, סיפור דמיוני זה, שלא היה ולא נברא, ושאותו יכולה לספר כל אחת על כל אחד, מוכיח מעבר לכל ספק סביר שקצב אנס אותה ביום אחר.
כסדום היינו, לעמורה דמינו.

תאריך:  11/02/2018   |   עודכן:  11/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המפכ"ל אלשיך, האי-אמת, והרדיפה
תגובות  [ 24 ] מוצגות  [ 24 ]  כתוב תגובה 
1
שם אתה מבריק ופה אתה מביך.
אודי תחזור לתחזית  |  11/02/18 16:37
 
- אבל מה זה קשור למשפט קצב?!
אהוד פרלסמן  |  11/02/18 19:59
 
- עזובוות'ך...
מגיב ותיק  |  12/02/18 10:35
 
- מאמר מצויין
מגיב ותיק  |  12/02/18 10:37
 
- אני חולק על אהוד
ה.א  |  12/02/18 13:05
 
- מה שכתבתה לגבי קצב..
מ.אלקרייאף  |  12/02/18 11:38
 
- ננעלו על אשמה
אהוד פרלסמן  |  12/02/18 12:25
 
- עם כל הכבוד לשופטים הם גם בני
ה.א  |  12/02/18 17:52
 
- שתי תשובות לה.א.
אהוד פרלסמן  |  12/02/18 20:07
 
- אם אתה סובר
ה.א  |  13/02/18 01:22
 
- לא תארתי לעצמי שאתה כל כך בקי
אהוד פרלסמן  |  13/02/18 09:58
 
- לא, זה משולל כל יסוד
ה.א  |  13/02/18 16:12
 
- לדעתי זה מקרה ראשון בהיסטוריה
ה.א  |  13/02/18 10:14
 
- בקצב טיפלה יפה מערכת המשפט.
זה לא קשור.  |  12/02/18 12:10
 
- את מפספסת את העיקר
אהוד פרלסמן  |  13/02/18 04:33
2
"הדלפות ושוחד" בנוסח פרלסמן
שלמה המגיב  |  11/02/18 22:53
 
- שלמה אתה מציג רק צד אחד
ה.א  |  12/02/18 13:39
3
פישלר משפריץ מנחת
סוכן חרש  |  12/02/18 12:24
4
ניצב בדימוס בועז גוטמן: "כל הה
קורןנאוה טבריה  |  12/02/18 15:01
5
תהיה לנו לעד מדינה ונתן לך
יעקב יעקב  |  12/02/18 19:51
6
כהמשך למשפט האחרון במאמרך
עמוס שנער  |  14/02/18 18:21
 
- קראתי, ולא בפעם הראשונה
אהוד פרלסמן  |  15/02/18 05:22
7
אהוד פרלסמן רצתה לכתוב על קצב
זכותך, אך מה הקשר  |  17/02/18 13:11
8
הלא יש פה חופש ביטוי ל"ת
לכל הגולשים  |  17/02/18 14:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
פרסמה גלאון ברבים שהרמיזות של אלדד יניב ואילן גלאון לפיהן ההסלמה בצפון קשורה לחקירת ראש הממשלה הן "טענות מקוממות ומעליבות"    הוסיפה ואמרה:" נתניהו ציניקן, אבל הוא לא דמות של נבל מקומיקס, והוא בטח שלא ארגן הפלת מטוס ישראלי רק כדי לדחות את המלצות המשטרה. הטענות האלה מעליבות ומקוממות"
ארווין קליין
גם אם יורשע נתניהו בתיק המתנות, זאת לא סיבה להדיח אותו    יש פה מצד אחד לנהוג בצורה הגיונית ושוויונית כלפי כולם ומצד שני לגביר את האכיפה על כולם, כולל כל הפקידונים והממונים הקטנים
יוני בן-מנחם
אירן וסוריה מנסות לקבוע כללי משחק חדשים ולהרתיע את ישראל מלהמשיך את התקיפות האוויריות בסוריה. ההערכה בעולם הערבי היא כי לא צפוייה מלחמה אזורית וכי המעצמות יתערבו בנעשה כדי להכיל את המצב ולקבוע כללי משחק חדשים
אפרים הלפרין
כולם ממציאים פה אפליקציות, עושים אקזיטים ונעשים מיליונרים, ורק אני נותר מאחור עם הדה-שוו, אז גם אני המצאתי אפליקציה, ואז דמיינתי את בשטרות ממלאים את הדה-שוו ויוצאים לי מהאוזניים    אני לא רוצה לעשות לכם spoiler ולכן תמתינו בסבלנות ל-happy end
אסתר שניאורסון גרי
התנהלות כה משונה, כה מופרכת, שאם יהיו המלצות של העמדה לדין, צריך יהיה להשליכן לפח    וחברי הכנסת צריכים להבהיר שלא יסירו את חוק החסינות מראש הממשלה    חוק זה נועד בדיוק לכך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il