X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יאיר לפיד הוא הפלטפורמה שעל גבו יגיעו הרבה תאבי שלטון לעמדת שליטה, ואתמול גם התגלה לנו איך הוא גם יסוכל בסוף הדרך
▪  ▪  ▪
לפיד. כרה לעצמו את הקבר [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

בנובמבר 2019 נחגוג את הבחירות לכנסת ה-21. איננו יודעים אם הבחירות יוקדמו אבל בטוח שלא יאוחרו, שנה וחצי ויש לנו בחירות.
ועד מועד הבחירות, לפחות לפי הסיכומים המשטרתיים מאתמול, סביר מאוד להניח שלא יהיו לנו הליכים משפטיים בתיקו של ראש הממשלה. ראש הממשלה יכול להפיל את ממשלתו בכל מועד, וייתכן שאין זה מהאינטרסים שלו שדיון משפטי בעניינו יתקיים לפני הבחירות, ולכן אנו חייבים לצפות לדיון משפטי לאחר הבחירות, בחירות בהן יאיר לפיד יהיה או ראש ממשלת ישראל, או ראש האופוזיציה.
וכעד הבכיר ביותר בתיקי ראש הממשלה, זה שראיית הזהב באה ממנו, הוא יהיה עד מוביל ומרכזי במשפט פלילי, וככזה הוא ודאי ייחקר גם בחקירה נגדית. ומה יעשו באי הכוח של ראש הממשלה (בפועל או בדימוס)? הם ודאי יחקרו אותו חקירה נגדית.
ולחקירה של 433 הוא ודאי התכונן. יש לו המפלגה ואת בכיר הבכירם של החוקרים, אשר ודאי הכין אותו למה שצפוי לו ולכן הוא עשה עבודה מצויינת, הוא הכניס לראש הממשלה את כל הצינור, ובסוף הוא גם סובב.
אבל בבית המשפט האווירה קצת פחות אינטימית. ליועציו המשפטיים של ראש הממשלה יש אינטרסים אחרים מאשר לחוקרי המשטרה, והם יראו ודאי ליאיר לפיד מאיפה משתין הדג. הם ודאי יזכירו את סיפורי הסמים, אולי יביאו עדים על-מנת לקעקע את אמינותו, והם יביאו סתירות קיצוניות בדבריו של לפיד על אירועי המלחמה האחרונה בעזה, אשר במהלכה היה חבר בממשלה ובקבינט.
וכאשר נהייה שם, ובייחוד אם לפיד יהיה ראש הממשלה, תהיה זו ההזדמנות המרכזית של כל אלה שהביאו אותו למעלה, על-מנת לשחרר אותו לשיניים של הכלבים, בבחינת הכושי עשה את שלו, הכושי יכול ללכת.
לפיד עשה טוב מאוד לעם ישראל בעדותו הן כאזרח והן כנבחר, ובמקביל הוא כרה לעצמו את הקבר הפוליטי שלו, וגם בכך עשה לעם ישראל טובה גדולה, ומחובתו של עם ישראל לוודא שכל אלה שנושאים אותו כעת על כפיהם, על-מנת לרשת אותו ברגע שהכלבים ינעצו בו את שיניהם, לא יקבלו את ההזדמנות לרשת אותו.

תאריך:  21/02/2018   |   עודכן:  21/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
אברהם פכטר
עדותו של לפיד, שהוגדר בתקשורת כעד מרכזי, גורמת לו נדודי שינה ברמת אביב    לפיד מנסה עכשיו לרכך את המצב ולהתנער מתדמית העד המרכזי ולעבור לעדות אזרח רגילה    הבעיה של לפיד שהוא לא עד רגיל, מדובר בשר האוצר בזמנו בממשלת נתניהו, שנשבע להדיחו מתפקידו והוא אינטרסנט עם שאיפות
עידן יוסף
יו"ר ועדת הפנים יואב קיש בשאלה למפכ"ל: כשאמרת לפני שנה שיש מעקב אחר חוקרים, האם המשמעות היא שלחוקרים יש אולי בעיה עם זיהום החקירה?    אלשיך: זה לא דבר חדש כשמתמודדים עם עבריינים שיש לחצים נגדיים. האם בגלל זה צריך לבדוק את המוטיבציה של החוקרים?
עמוס שנער
מדוע כאזרח שומר חוק נמנע לפיד מלדווח על השחיתות החמורה עד כה? מי מנע ממנו את הסקופ המרעיש לפני הבחירות האחרונות?
איתמר לוין
איש העסקים הבריטי תובע 500,000 שקל, בטענה שדרוקר ייחס לו ביצוע מעקבים אחרי אנשי משטרה בשליחותו של נתניהו    דרוקר: אמרתי בפירוש שאיני מאמין שהיו מעקבים כאלו
עומר כרמון
"עבדתי עבור ארנון מילצ'ן כמה חודשים, לפני יותר מעשרים שנה"    "היועץ המשפטי קבע שאין שום ניגוד עניינים"    "אני לא עד מרכזי ולא עד מפתח בפרשת נתניהו"    "מקורבי נתניהו מנסים עכשיו לזרוק בוץ לכל הכיוונים. זו השיטה הקבועה שלהם. להפעיל טרולים ולמלא את הפיד בלכלוכים ושקרים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il