X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בחמאס מודאגים מאוד מהשימוש הרב שעושה מערכת ההסברה הישראלית באתרי אינטרנט בשפה הערבית וברשתות החברתיות. בחמאס מודים שלישראל יש הצלחות בתחום הלוחמה הפסיכולוגית ומזהירים את הציבור הפלשתיני שלא להשתמש באתרים האלה
▪  ▪  ▪
האלוף מרדכי. מדבר אל החברה הפלשתינית [צילום: דוברות מתפ"ש]

נראה כי למערכת הביטחון בישראל יש גם הצלחות במלחמה נגד ארגון הטרור ששמו חמאס לפחות בתחום הלוחמה הפסיכולוגית (ל"פ) וההשפעה על דעת הקהל הפלשתינית במיוחד ברצועת עזה.
מדובר במערכת ההסברה הישראלית בשפה הערבית שהצליחה לחדור, באמצעי אתרי אינטרנט שהקימה בערבית, ללב ליבה של החברה הפלשתינית. האתר הביטחוני של חמאס "אלמג'ד" פירסם ב-6 בפברואר כתבה נרחבת על השיטות של המודיעין הישראלי להשפיע על העולם הערבי ועל החברה הפלשתינית באמצעות 14 אתרי אינטרנט שהקים ובראשם האתר של מתאם הפעולות בשטחים האלוף יואב(פולי) מרדכי המכונה בערבית "אל מונסק".
בכתבה נמסר כי מערכת הביטחון הישראלית משכילה לנצל את ההתפתחויות הטכנולוגיות ולהגביר את השימוש ברשתות החברתיות ואתרי האינטרנט באופן שהאתרים הישראלים בשפה הערבית מתקבלים בקרב הציבור הפלשתיני מכיוון שהם מכילים מידע בלעדי שהאתרים הפלשתינים מסתירים מהציבור מכיוון שאינם משרתים את האינטרסים שלהם.
בתנועת חמאס רואים באתרי האינטרנט הישראלים בשפה הערבית סכנה אמיתית מכיוון שהם משמשים, לטענת חמאס, לצורך לוחמה פסיכולוגית ויצירת תסכול באמצעות הפצת שמועות ובלבול ומבוכה בחזית הפלשתינית הפנימית.
גורם ביטחוני בכיר בחמאס טוען כי מי שמפעיל את האתרים האלה הוא המודיעין הישראלי וכי יש לו הצלחות מכיוון שיש מי שמאמין למידע שמופיע באתרים האלה ומפיץ אותו הלאה, הוא קורא לציבור הפלשתיני להיזהר מהאתרים האלה שיש להם כמה מטרות.
  • איסוף מידע על ארגוני "ההתנגדות" הפלשתינית ומפקדיהם.
  • הסתה נגד "הלוחמים" הפלשתינים ומשפחות האסירים, "השהידים" והמגורשים במטרה להכפישם ולבודד אותם מהחברה במטרה להרוס את המרקם החברתי הפלשתיני.
  • פברוק הודעות בקשר לפלגים הפלשתינים והצהרות של מנהיגי "ההתנגדות" כדי להסית נגדם את האזרחים הפלשתינים.
  • שבירת רוח האחדות והעמידה האיתנה הפלשתינית.
המודעות הפלשתינית לאתרים הישראלים בשפה הערבית גברה בשבועות האחרונים בעקבות החשש הפלשתיני מפרוץ מלחמה חדשה ברצועת עזה, הייתה זו דווקא תנועת חמאס שהפיצה את החששות האלה ואף הודיעה על כוננות עליונה בשורותיה ופיזור המפקדות נוכח התרגיל הצבאי הגדול שעשה צה"ל בגזרת הדרום, בחמאס חששו כי התרגיל הינו מסווה להתקפת פתע ישראלית על רצועת עזה כדי להנחית עליה מכה מקדימה.
למרות זאת, הגורם הביטחוני הבכיר בחמאס מאשים את המודיעין הישראלי כי הוא ליבה את התחושות האלה באמצעות האתרים בשפה הערבית כדי לעורר חששות בקרב אזרחי הרצועה ולהביך את החזית הפנימית באמצעות הפצת מידע כוזב.
עצם פרסום המאמר באתר הביטחוני של חמאס שמטרתו להזהיר את הציבור הפלשתיני מלשתף פעולה עם ישראל והעוסק בין היתר בפרסומים על שיטות מודיעין שישראל נוקטת בהם כדי לחדור לארגוני הטרור הפלשתינים, מעיד על כך שישראל קצרה הצלחה בתחום הזה, אחת המטרות העיקריות של לוחמה פסיכלוגית היא לערער את הביטחון העצמי של האויב ובכך ישראל הצליחה להשיג את המטרה.
נראה כי מערכת הביטחון הישראלית הפנימה את הצורך כי הדרך המהירה והיעילה ביותר להגיע לדור הצעיר הפלשתיני ולהשפיע עליו היא באמצעות אתרי אינטרנט בשפתו ושימוש מושכל ברשתות החברתיות, לכל צעיר פלשתיני בשטחים יש כיום מכשיר טלפון סלולרי שמהווה את מקור האיפורמציה העיקרי שלו לצד מחשב ביתי או מחשב נייד.
לכן, מערכת הביטחון הישראלית צריכה להשקיע את כל המשאבים הדרושים כדי להגביר את הפעילות הזו באתרי האינטרנט וברשתות החברתיות שיכולה להוות כלי יעיל להילחם במערכת התעמולה הפלשתינית המשותפת לרש"פ ולחמאס, ישראל צריכה להקפיד כי הדיווחים באתריה בשפה הערבית יהיו אמינים ולגייס את מיטב הכוחות הטכנולוגיים ואת בכירי המזרחנים בעלי החשיבה היצירתית כדי לחשוף ולהוקיע את מערכת השקרים הפלשתינית והנרטבים המזויפים שלה.

תאריך:  19/02/2018   |   עודכן:  19/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הלוחמה הפסיכולוגית נגד חמאס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ישראל לעולם לא תנצח בל"פ
שאול א.  |  19/02/18 12:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
מערכת הביטחון חשפה שתי חוליות טרור - האחת תכננה להניח מטען על ציר הנסיעה של השר אביגדור ליברמן לאחר שנוכחה באבטחה המוגברת סביבו והשנייה נועדה לפגוע בחיילים ובמתיישבים בגוש-עציון
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ נכשל עד כה בניסיונו להרחיק את ארה"ב מתפקידה המסורתי בעשרים השנים האחרונות כמתווכת בין ישראל לפלשתינים. גם אירופה ומדינות ערב המתונות מסתייגות מהאסטרטגיה החדשה של מחמוד עבאס שנועדה להכשיל את תוכניתו החדשה של הנשיא טראמפ
עידן יוסף
במהלך הלילה תקפו הכוחות יעדים ברצועה    אזעקות שווא הופעלו באשקלון, בשדרות ובעוטף עזה    תחקיר הפיגוע: מוט הדגל הפעיל את המטען    מצבם של החיילים שנפצעו נותר קשה ובינוני
עידן יוסף
נפגע ממטען חבלה על גדר המערכת בעוטף עזה, באזור קיבוץ עין השלושה    חייל אחד נפצע בינוני ואחד קל    הופצצו 6 יעדים של חמאס ובהם מנהרת טרור התקפית    רקטה נפלה ליד בית מגורים
איתמר לוין
ג'ורג' אורוול לימד שבאמצעות מונחים אפשר למכור כל שקר    בג"ץ אמר שאין "המלצות משטרה" - ואת התקשורת זה לא מעניין    ישראל אינה מגרשת "מבקשי מקלט"    כיצד יוצרים דה-לגיטימציה למאות אלפי ישראלים    "כפייה דתית" ו"חרדים" גם הם מונחים המשמשים לעיוות המציאות
רשימות נוספות
טראמפ מסר דרישת שלום חמה לאבו מאזן  /  עומר כרמון
הבית הלבן: דברי נתניהו שקריים  /  עומר כרמון
כיצד הוברח זרעו של המחבל   /  עומר כרמון
קללת השמאל  /  רון בריימן
מקועקעים מדי  /  אביתר בן-צדף
בנימין נתניהו, אסור לשקר!   /  איתן קלינסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il