X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: שופטות פורצות דרך משפט ביבי - לינץ תקשורתי? שיכרות כהלכה ולקינוח - לא רק לפורים -פצצת צחוק
▪  ▪  ▪
"אני הליצן" [צילום: דניאל דרייפוס/פלאש 90]

חרדות למשפט
חווי טוקר לא לבד. זה לא סוד שלא אחת ישראל צועדת בעקבות אמריקה הגדולה. כמה סמלי הדבר שרק לפני כשנה רחל פרייאר (בהחלט לא פרייארית) עשתה היסטוריה כשלראשונה, כאישה חרדית, מונתה לשופטת בניו-יורק.
לאחרונה התבשרנו שטוקר, אישה חרדית, עשתה היסטוריה ישראלית, כשלראשונה מונתה לשופטת שלום בת"א. אז מה היה לנו? גם אישה וגם חרדית. ניפוץ סטיגמה כפולה. דומה כי שתי השופטות החרדיות, פורצות הדרך בארץ וּבתפוח הגדול, הן הוכחה מובהקת לכך שאין כל סתירה בין שמירת מצוות קפדנית לקידמה.
יש לקוות שעִם הרחבת המכללות לנשים חרדיות, נשים נוספות ילכו בעקבות שתי השופטות החלוצות, המשמשות כמודל, וישתלבו אף הן במערכת המשפטית. כל הכבוד!
משפט שדה
פוליטיקאים יפי נפש מתריעים בלי הרף, בשם המוסר ושלטון החוק (והס מלהזכיר אינטרסים פוליטיים), שעל נתניהו להתפטר בעקבות סדרת החקירות המאסיביות נגדו. הם רק שוכחים, משום מה, שדווקא החוק מותיר את ראש הממשלה על כיסאו כל עוד לא הורשע.
אבל מה כן? הם, ואיך לא מחנה השמאל הרעשני, שאוהבים לשנוא את נתניהו, וכלי התקשורת, וכל אישיות ציבורית החפצה בהפלתו של האיש, לא חדלים מלשטוף את דעת הקהל נגדו, ועורכים לו משפט שדה ולינץ' תקשורתי וּמספידים אותו בטרם עת. וּמה לעשות, גם היועמ"ש וגם השופטים קוראים עיתונים, וחשופים היטב למסע העלייהום שנערך נגד ביבי, ואם ירצו או לא, מושפעים מהאווירה הציבורית העכורה כל כך שכבר חרצה מזמן את דינו כעבריין.
וזוהי הסכנה האמיתית לטוהר שלטון החוק. וּלוואי שהסוביודיצה, האוסר על פרסום דעות במהלך ניהול המשפט, היה חל כבר משלב החקירות, כדי למנוע משפטיזציה ציבורית והשלכותיה השליליות. אלא שבעידן העיתונות הדיגיטלית והרשתות החברתיות, ברור שזו גזירה בלתי ריאלית.
הטיפה המרה
הגמרא מספרת על רבה שהסב לסעודת פורים עם רבי זירא, ותוך התמכרותו לטיפה המרה, רצח אותו. כשהתפכח משיכרונו, הצליח באורח ניסי להחיות את עמיתו.
ממקרה טראגי זה הסיקו חז"ל עד כמה השיכרות - השוללת מהאדם (גם מתלמיד חכם ענק ברמתו של רבה) כליל את השליטה במעשיו - עלולה להיות קטלנית ומסוכנת ביותר. על סמך אנקדוטה עגומה זו נפסקה הלכה שאסור להשתכר באופן מלא, אלא השתכרות חלקית בלבד.
לפי זה לדעתי ניתן להסביר את הכתוב במגילה "עד לא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי", כמיטב המסורת הלשונית, שהכוונה היא ולא עד בכלל. כלומר, ההשתכרות מותרת כל עוד ברמה הקוגניטיבית השיכור יודע להבחין בין הרע בדמות "ארור המן" לטוב המגולם בדמות "ברוך מרדכי" ומנגנוני הבקרה העצמית עדיין פועלים בו. מעֵבר לקו אדום זה השיכרות אסורה.
הליצן העצוב
לכבוד כל הליצנים המצחיקים, המקצועיים או החובבים, מוקדשת הבדיחה הבאה, ולא רק לפורים:
איש אחד היה שרוי בדיכאון עמוק. הלך לפסיכיאטר וביקש עזרה. "דוקטור, תעזור לי, אני מדוכא מאוד". "יש לי בשבילך תרופה מצויינת", השיב הפסיכיאטר, ו"אותה לא תקבל בבית מרקחת". "היתכן"? חשב לעצמו הפונה הנואש. אך אז הטיל הרופא את פצצת הצחוק. "שם בפינת הרחוב, ישנו ליצן מוכשר ביותר", הצביע הרופא, "אין אדם שהוא לא הצליח להעלות חיוך על שפתיו ולהצחיק אותו. לֵך אליו ותמצא מזור לנפשך".
"דוקטור", הפתיע האיש, "אבל הליצן הזה הוא אני"!

תאריך:  25/02/2018   |   עודכן:  25/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
אסתר שניאורסון גרי
עמלק ניצב במלוא רשעותו, ועושה כל מאמץ הניתן להעלות על הדעת להרוג, ולאבד, ויש יהודים שרואים אותו וחושבים שהוא בתחפושת של אדם מן הישוב
גלית יצחק-אוגנוב
אוזני המן מבית אחוה עשויים מבצק רך אשר נימוח בפה ובעל טעם ביתי עשיר    מחיר: 14-10 שקלים
שמחה סיאני
"תתחפשי לאסתר המלקה"? ישאלו אותי, "התכוונת לאסתר המלכה"    "לא, זו לא שגיאת כתיב, זו התחפושת שלי השנה - אסתר המלקה"!
מנחם רהט
סיפור מעשה לפורים, נטול כל קשר, כמובן, למציאות    "בימים ההם חברו יודעי דת ודין, פרתמים ופרשנים, שופטים ושוטרים, יודעי העיתים ושעזגזים עגולי משקפיים, ושאר שונאי עמם ועצמם, תוצרי דתותיהם השונות של הקומוניזם, הסוציאליזם והאנארכיזם - ויבקשו לשלוח יד במלך ולהפילו לקרשים"
מירב ארד
התחפושות הפופולריות לבנים: כוח פיג'י, סמי הכבאי, סטטיק ובן אל, ליצנים מפחידים    לבנות: נסיכות, נועה קירל, שוטרת    יו"ר ענף יבואני הצעצועים: חל שינוי בהרגלי הצריכה - כבר לא מסתפקים עוד בתחפושת אחת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il