X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנשיא טראמפ נחוש ללמוד מ-ולא לחזור על - שגיאות קודמיו, להדוף איום ולחץ של משטרים פורעי-חוק, ולקדם אינטרס, חוק ומורשת אמריקנים. בדצמבר 1949 הכריז בן-גוריון על מערב ירושלים כבירת ישראל, וחרף לחץ כבד של ארה"ב להימנע מסיפוח ובנייה הוא העביר לירושלים את משרדי הממשלה והכנסת, הקים שכונות על "הקו הירוק", ולכן האדיר את מעמד ירושלים
▪  ▪  ▪
שגרירות ארה"ב בתל אביב בישראל [צילום: AP]

הכרת ארה"ב בירושלים כבירת ישראל, והעברת שגרירותה לירושלים - לפי חוק אמריקני מ-1995 - מבטאים את נחישות הנשיא טראמפ לשקם את תדמית ההרתעה של ארה"ב, על-ידי הדיפת לחץ ואיום ערביים; להפגין את יכולת ארה"ב ללכת נגד הזרם, לפעול באופן חד-צדדי, ולא להשתעבד לקונצנזוס רב-לאומי שאינו פרו-אמריקני; ולקרוא תיגר על התקינות-הפוליטית של האו"מ, מחלקת המדינה, מכוני המחקר ו"התקשורת העילית" בארה"ב - פשלונרים סדרתיים בזירה המזרח תיכונית.
אמנם הנשיא טראמפ רואה בישראל שותף אסטרטגי, ערכי וייחודי - באזור ותקופה נפיצים ביותר - אך תיקון העיוות בן 70 השנים נועד, בראש וראשונה, לקדם אינטרס אמריקני, יותר מאשר הפגנת פרו-ישראליות.
העברת השגרירות לירושלים מבטאת תפישת עולם החותרת לשיקום תדמית הרתעה שנרמסה בתקופת אובמה, רואה בכניעה לאיום מרשם להחרפת תוקפנות וטרור, ומבינה שהדיפת איום היא תנאי-מוקדם לשיקום ההרתעה ולקידום שלום וביטחון.
אי-העברת השגרירות לירושלים לא קידמה את השלום, הקצינה את ציפיות הפלשתינים וחייבה אותם לעקוף את ארה"ב בדרישותיהם, ולכן הוסיפה מכשול לתהליך השלום. העברת השגרירות לא תפגע בתהליך השלום, מכיוון שמדובר במערב ירושלים.
העברת השגרירות לירושלים משקפת אתוס אמריקני הרואה בירושלים-רבתי את בירתו הבלעדית של העם היהודי, ומעניק לה משמעות מיוחדת מתקופת המתיישבים הראשונים שהגיעו "לארץ המובטחת המודרנית" במאה ה-17 והאבות המייסדים במאה ה-18. לכן יש בארה"ב 18 ערים הנקראות ירושלים ו-32 הנקראות Salem (שלם - שמה המקורי של ירושלים).
העברת השגרירות תממש חוק הקיים מ-1995 - ונהנה מתמיכה מסיבית של הקונגרס והציבור בארה"ב - אך הושעה, בגיבוי ראשי ממשלת ישראל, על-ידי נשיאים שנשאו את שם הביטחון לשווא, כנימוק להשעיה.
באוקטובר 1995 שמעתי מהסנטור דניאל אינוייה על תסכולו ממעורבות ראש הממשלה רבין בסירוס הצעת החוק להכרה בירושלים המאוחדת כבירת ישראל ומקום שגרירות ארה"ב, על-ידי הוספת סעיף המאפשר לנשיא לדחות את מימוש החוק מ"נימוקים ביטחוניים".
ביולי 1999 דרש ראש הממשלה ברק מידידי ישראל בסנאט לא להגיש תיקון לחוק (שנתמך על-ידי 84, מתוך 100, סנטורים) המחייב את מימושו. ברק טען שאין להקריב תהליך שלום על מזבח ירושלים, אך למעשה הקריב את ירושלים על מזבח תהליך שלום שקרס בתקופת כהונתו.
הנשיא טראמפ נחוש ללמוד מ-ולא לחזור על - שגיאות קודמיו, להדוף איום ולחץ של משטרים פורעי-חוק, ולקדם אינטרס, חוק ומורשת אמריקנים. בדצמבר 1949 הכריז בן-גוריון על מערב ירושלים כבירת ישראל, וחרף לחץ כבד של ארה"ב להימנע מסיפוח ובנייה הוא העביר לירושלים את משרדי הממשלה והכנסת, הקים שכונות על "הקו הירוק", ולכן האדיר את מעמד ירושלים וישראל ואת יוקרתו.
האם ראש הממשלה נתניהו יאמץ את תפישות העולם של טראמפ ובן גוריון, יהדוף לחץ אמריקני ובינלאומי לויתורים שיכרסמו בתדמית ההרתעה של ישראל, וישדרג את ההערכה כלפי ישראל וכלפיו?!.

תאריך:  28/02/2018   |   עודכן:  28/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שגרירות ארה"ב בירושלים - קידום אינטרס אמריקני
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הדוד מאמריקה
שמפטם אותך  |  28/02/18 10:35
2
במקומך לא הייתי ממהר לשמוח
אלטע קאקער  |  1/03/18 06:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב עמידרור
בזמנו היה המודיעין הצבאי (אמ"ן) אחראי למתן התרעה למלחמה    לאחר כישלון המודיעין ערב מלחמת יום הכיפורים (1973) פותחה תפיסה מורכבת של "סימנים מעידים" שתכליתה לאפשר ליחידות האיסוף למקד את המאמץ, ולמחקר המודיעיני לעקוב בדקדקנות אחרי התהליך המצביע על הכנה קונקרטית למלחמה
עמנואל נבון
לא ברור לגמרי אם אי-מניעת הצבת כוחות אירנים ברוסיה נובע מחוסר רצון או מחוסר יכולת של פוטין
ערן לרמן
העברת מסר תקיף של ישראל, מבלי למצמץ, היא שיכולה למנוע את העימות הבא בצפון ולהניא את הסורים מלאפשר לאירן להביא להסלמת המצב המתוח באזור
עו"ד יוסף ויצמן
התמונה האמיתית רחוקה מהמציאות המדומה המוצגת לכולי עלמא, באופן מעוות ועל-ידי מחזיקי עניין ובעלי אינטרס. מקרה בודד, חמור ככל שיהיה, אינו מלמד על המערכת כולה
ח"כ עו"ד בצלאל סמוטריץ'
הכשלים שתוארו בהחלטת נציב קבילות הציבור של השופטים הם כשלים מערכתיים שיורדים לשורש השיטה ודורשים טיפול עמוק. ניתוח החלטת השופט בדימוס ריבלין ומשמעויותיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il