X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שר האוצר משה כחלון נתון במצב רגיש, נפיץ ביותר רשות המיסים מקיימת חקירה סמויה בפרשת מקורבו האישי וחברו הוותיק, קובי מימון כחלון עצמו עלול להידרש להסברים מביכים בפרשה בימים הקרובים אמור כחלון להכריע: מי ימונה/תמונה לראש החדש של רשות המיסים בינואר 2018 הכריע כחלון ומינה את ענת גואטה ליו"ר רשות ניירות ערך - גם רשות זו תידרש, קרוב לוודאי, לפרשת קובי מימון, ושאלת נאמנותה של גואטה לכחלון תעמוד במבחן
▪  ▪  ▪
כחלון, מינוי נפיץ ורגיש [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
הקליקה הלובית
שר האוצר משה כחלון מקיף עצמו ביוצאי-צאצאי העדה הלובית. חלק מחבריו הם יוצאי לוב, ובראשם קובי מימון, וכך גם חלק מחבריו במפלגת כולנו. כך גם חלק מהמינויים שהוא מעדיף לקדם. כחלון מעדיף במקביל לקדם נשים, שאת קולן הוא מבקש.

"ועדת האיתור לבחירת המועמד לתפקיד מנהל רשות המיסים המליצה לשר האוצר, משה כחלון, על שני מועמדים לתפקיד: הממונה על השכר באוצר - ערן יעקב, והמשנה למנהל רשות המיסים - מירי סביון. השניים נבחרו מבין שמונה מועמדים" (19.02.18, News1).
הידיעה הזו, כמו דומות לה שפורסמו במקביל כמה כלי תקשורת, לא הקפיצה איש. או אשה. כאילו כלום. על-אף נפיצותה, כפי שנבהיר להלן, והמועד הקרוב לפרישתו (18 במרס) של משה אשר מתפקידו כמנהל רשות המיסים. היא לא הקפיצה שום גורם, גם נוכח זאת ששני המועמדים נבחרו על-ידי ועדת איתור מכובדת, שבה חברים: המשנה לנגידת בנק ישראל, פרופ' נדין טרכטנברג; המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, מאיר לוין; נציגת האקדמיה, פרופ' צילי דגן; ומנהל אגף בכיר בשירות המדינה, אילן רם. הבעייתיות, אם כן, אינה בהליך הבחירה, אלא בסוגיות הסמויות מן העין.
שר האוצר משה כחלון נתון בתקופה זו במצב רגיש. נפיץ ביותר. רשות המיסים מקיימת חקירה סמויה בפרשת מקורבו האישי וחברו הוותיק, קובי מימון. גרורותיה של חקירה זו עשויים/עלולים לשאוב את כחלון לעין הסערה. אם אכן הוא יקרא לעדות, הוא ידרש להשיב לשאלות קשות - הן באשר למידע שהוא מחזיק בידיו אודות נכסיו של קובי מימון, שטרם דווחו לרשויות בישראל; והן באשר לטובות הנאה שקיבל, ככל שקיבל, מקבוצת מימון.
ברי, אפוא, כי מבחינת כחלון ניכרת חשיבות רבה ביותר: מי ימונה לעמוד בראש רשות המיסים - תפקיד הנחשב לאחד העוצמתיים בסקטור הציבורי והממשלתי. האם יהא זה מקורבו האישי ואיש סודו, ערן יעקב - שאמנם על כישוריו המקצועיים אין-חולק - שאותו קידם לפני כשנתיים, מתפקיד המשנה למנהל רשות המיסים, לתפקיד הממונה על השכר במשרד האוצר; או תהא זו מירי סביון, הנחשבת ברשות המיסים למועמדת טבעית ומקצועית ביותר, ובלא מחויבות אישית כלפי כחלון.
כחלון ביצע כבר שלב אחד, "מתחת לרדאר": מינוי יושב-ראש חדש, לרשות ניירות ערך. ענת גואטה, לשעבר מנכ"לית אנטרופי, נבחרה ומונתה בינואר 2018 על-ידי כחלון לתפקיד, במקום פרופ' שמואל האוזר, שסיים כהונה בת שש שנים וחצי (חלקה בהארכה שקיבל במאי 2016 מצד שר האוצר כחלון). פרופ' האוזר, שכהונתו הוארכה כאמור על-ידי כחלון, נדרש גם הוא קודם לכן לפרשת קובי מימון, אך למרות לחצי צוות החקירה ברשות ניירות ערך, ועל-אף המידע הנוקב והברור והמעלה חשדות חמורים לדיווחים ורישומים כוזבים במסמכי החברות הציבוריות בהן שולט קובי מימון (בהן ישראמקו וחפציבה), בלא רישום פורמלי, הוא נמנע ממתן הוראה לחקירה גלויה ורצינית נגד קובי מימון.
שאלת נאמנותה של ענת גואטה, שחייבת את מינויה לכחלון, תעמוד גם היא על הפרק, בתקופה הקרובה. שכן, פרשת מימון מתגלגלת, ובאחרונה נערם מידע נוסף המעלה חשד לעבירות פליליות - מה שיחייב את גואטה, בתפקידה כיושב-ראש רשות ניירות ערך, לקבל החלטות העלולות לסכן את כחלון.
שר האוצר משה כחלון נתון בסיכון של ניגוד עניינים. אין באמור לעיל כדי לטעון כי הוא אינו רשאי לבחור ראש חדש לרשות המיסים. כל שנאמר לעיל נועד להגביר את הפיקוח על התהליך, להאיר את הסוגיות העומדות על הפרק, ואת הבעייתיות הקיימת בבואו להכריע: מי יהא/תהא הראש החדש ברשות המיסים.

תאריך:  03/03/2018   |   עודכן:  03/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי ימונה על-ידי השר כחלון לעמוד בראש רשות המיסים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
בראבו, שמים את כחלון על הכוונת
פועה  |  3/03/18 12:29
 
- הפועה בדיר....
יש העזתי שצופר...  |  3/03/18 12:44
2
כחלון תשובה יחסי גומלין
טודא  |  3/03/18 12:55
 
- מסכימה עם כל מילה ל"ת
שתי גדות-ירדן  |  3/03/18 18:25
3
מה זה הקליקה הלובית?
מיכל מירושלים  |  3/03/18 13:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ג'ודי באומל-שוורץ
להיות ה"בן של" או ה"בת של" אינה משימה פשוטה כלל וכלל, כפי שיעידו רבים. לעיתים קל יותר כשילדים אלה אינם עוסקים ישירות בקורות הוריהם, אלא בנושא משיק, בפרשיות שבהם נטלו ההורים חלק, או ביחס הוריהם לאחד מבני הדור שלהם. כך בחר יוסי אחימאיר לעשות ביום העיון וכך גם עשה בקובץ זה, בו מופיעים דבריהם של מספר דמויות חשובות בשל עצמן, שהם גם בני ובנות הדור השני של פעילים רביזיוניסטים
אברהם פכטר
השופטת נאה וחסודה - עם איפון מודרני מתכתבת עם חוקר/תובע שמלא בניירות ערך ובעיקר בערך עצמי - משבש, מתאם, מנחה שופטת על ימי מעצר על סיכום מתווה. ורק חסר שינחה גם על התוצאה הסופית. מי צריך ראיות והוכחות כשיש חברים. איפה שקספיר שיכריז משהו רקוב בממלכת אכיפת החוק
איתן קלינסקי
כיום יש דין אחד של העדפה למתיישבי נחלת אבות, שבית המשפט הצביע על 15 מבנים שנבנו על אדמות פלשתיניות, ודין אחר למאות יהודים החיים בשכונת תל כביר, אליה הובאו הוריהם בהוראת ממשלת ישראל
אורי נטע
אנו רואים תמונה דיי מבהילה של פחות מ 2,000 איש שאף אחד מאתנו לא בחר בהם, ששולטים במדינה ומחליטים מי יועמד לדין, מי ישרת בתפקיד שר המשפטים, מי ייעלמו תיקי החקירה נגדו ואיזה חושף שחיתות יאשימו באשמות שווא וכל זאת בזדון. אם לא נציף את כל מעשי השחיתות לא נוכל לשפר את המערכות השלטוניות
דביר מור
מהו האינטרס הסעודי ביחסים עם המערב בכלל ופרט ביחסים העקיפים מול ישראל וכיצד הוא אמור לשרת את הרוב הסוני במזרח התיכון מול הציר השיעי?

כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il