X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו לא הצליח לגבש סביבו צוות יועצים קבוע, בעל שיעור קומה, רק אישה יועצת שסוד כוחה עלום
▪  ▪  ▪
לנו יש את שרה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בספר הנהדר שזכה לסדרה טלוויזיונית בריטית נהדרת "אני קלאודיוס", נאמרים הדברים הבאים על הקיסר הרומאי הראשון אוגוסטוס: "ואוגוסטוס קיסר מושל באימפריה וברומא, ואשתו ליוויה מושלת בו".
נישואי השניים (51 שנים) היו פוליטיים ואיחדו את שתי משפחות האצולה הגדולות של רומא. ההיסטוריונים הרומאים מתארים את ליוויה כצנועה ובעלת כוח פוליטי רב. בספר של רוברט גרייבס ובסדרה הטלוויזיונית (שאן פיליפס, השחקנית השקספירית, מגלמת את דמותה של ליוויה) ליוויה מוצגת כארכי תככנית ומרשעת שבסופו של דבר אפילו מרעילה את בעלה אוגוסטוס.
ההיסטוריה מלאה בדמויות נשיות בעלות כוח פוליטי רב לצד בעליהן השליטים. הדמות האהובה עלי היא של אלינור מאקוויטניה (1122-1204); דוכסית חבל אקוויטניה הגדול שבדרום מערב צרפת שהייתה גם מלכת צרפת, ולאחר-מכן גם מלכת אנגליה, אשתו של המלך הנרי השני ואמו של ריצ'רד לב האריה.
היא דווקא פעלה נגד בעלה, הנרי, בשל בגידותיו הרבות, ואף המרידה את הבנים שלה נגד אביהם. זה השליכה לבתי-סוהר למשך 15 שנים על-מנת שתתגרש ממנו, אך היא סירבה. כנראה שלא היו מספיק. פשפשים במבצרים השונים בהם הייתה כלואה. השחקנית קתרין הפבורן גילמה את דמותה בסרט "אריה בחורף" (יחד עם פיטר אוטול כהנרי השני) וזכתה בפרס האוסקר.
ולנו יש את שרה, לדעתי, אחד מהאסונות הגדולים ביותר של בנימין נתניהו. אין לי שמץ של מושג מה הוא הסוד האיום שהיא יודעת עליו שבגינו היא "שולטת" בו, או שבכלל אין סוד ומדובר באהבת בעל לאשתו הנאמנה, המסורה והסובלת.
בימים אלו הזדמן לי לראות סרטון, הרץ עכשיו במדיה, על יום הולדת של אחת צעירה יפה בשם ניקול הנשואה לאוליגרך רוסי מזדקן בשם צ'רנוי. לפתע נכנסת לאולם שרה ופמליתה. לצידה של שרה הולך יועצה, חפץ. לרגע נדמה היה לי שאני שומע תרועת חצוצרות.
ניקול ושרה חברות טובות. הן מתחבקות. המצלמה משוטטת על האורחים המקיפים את שרה ועל המעדנים. המחזה הבחיל אותי. לפתע ראיתי מול עיני קטע מהסדרה "אני קלאודיוס". אשתו הנפקנית של קלאודיום, מסלינה, ערכה נשף, אורגיה של מאכלים ומין. אל אולם הנשף צועדת פלוגת שומרי ראש של הקיסר. המטרה: לחסל את החוגגים. אלו שקועים באכילה ובאורגיה ולא רואים את החיילים עד שהם מרגישים את החרב הננעצת בגופם. סצינה מחרידה. החרב הרומאית ה"טהורה" מטהרת את השחיתות וההוללות.
לצד האישה היועצת ואולי גם הבן, מוקף נתניהו ביועצים אישיים מכל הסוגים. התופעה הכי בולטת היא שהוא לא הצליח לגבש סביבו צוות קבוע, שיהיה לצידו במשך כמה שנים רצופות. כולם הוחלפו כמו גרביים. לא רק זאת, לא זכורה לי שום דמות בעלת שיעור קומה מקרב יועציו. שרה תמיד לצידו מאז 1996, אבל אף יועץ. עוזי ארד ליווה אותו שנים ארוכות, אבל ניתק מגע והפך לשונאו. אולי יש פה ושם אחד או שניים ששומרים לו אמונים. היפוכו הוא שמעון פרס. גם הוא לא אחד שהתנזר מקרבתם המפנקת של מיליארדרים, והיה נהנתן לא קטן, אך גיבש סביבו את "נערי פרס" ששמרו לו אמונים במשך שנים.
הפתגם אומר "אמור לי מי הם חבריך ואומר לך מי אתה". על משקל זה הייתי קובע לגבי הקודקוד: אמור לי מי הם עוזריך ואגיד לך מי אתה. כאשר שלושה עוזרים נחשדים בשחיתות, ומוכנים להציל את עורם ולהפליל את נתניהו והופכים לעדי מדינה, ברור שחצר המלוכה רקובה עד היסוד.

תאריך:  07/03/2018   |   עודכן:  07/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על חצר מלכות רקובה
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
יש אחראי לטירלול
יוסי מ.  |  7/03/18 13:43
 
- יוסי/גלבוע היו מתיםלתפוס שרה×2 ל"ת
ע_הראל  |  12/03/18 22:29
2
מה קרה לניוז1 ?
ארי כספי  |  7/03/18 14:52
3
משהו לא מסתדר
באום  |  7/03/18 15:33
 
- מר באום
יוסי מ.  |  7/03/18 18:12
 
- חידת היגיון: הנה הפיתרון
בוסי ל.  |  7/03/18 21:08
 
- אכן,פרס ריפד את
באום  |  7/03/18 22:40
 
- פרס וסוניה
תודאה  |  13/03/18 14:52
4
על עיתונאי חצר רקוב
הארצי המחוזי  |  7/03/18 17:57
5
תמשיכו, תמשיכו...
מגיב ותיק  |  7/03/18 20:28
 
- ברור שמגיב ותיק די צודק
ד.ה  |  10/03/18 15:56
6
על שמעון פרס
רחובותית  |  8/03/18 11:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דפנה פישר
על-פי החוק הקיים, כדי לאפשר איזון בין זכותם של רוב הדיירים שכן מעוניינים בפרויקט לזכותם של הדיירים המתנגדים, רשאי בעל הדירה המתנגד לעסקה, לפנות לבית המשפט על-מנת שייבחן האם הסיבות להתנגדות סבירות, בהתאם לאמות מידה הקבועות בחוק
יוני בן-מנחם
יחיא סינוואר "האיש החזק" בתנועת חמאס שהיה יוזם תהליך הפיוס ביחד עם מצרים הפסיק לחלוטין את פעילותו בנושא. על-פי גורמים בחמאס הוא איבד את האמון בפתח ובמחמוד עבאס, החשש ברצועה גובר כי כישלון תהליך הפיוס יגביר את סכנת המלחמה עם ישראל
דרור אידר
כמו בפרשיות החקירה המקיפות אותנו, הוויכוח לא מסתכם בעובדות, אלא בפרשנות להן    חכמינו הציעו מפתח פרשני למגילה: בכל מקום שנכתב "המלך" בה"א הידיעה - אפשר לזהות בשכבת משמעות העומק את מלכו של עולם, האל המסתתר
אפרים הלפרין
עד מדינה מקבל הטבות, לעתים הטבות מפליגות, בחקירות של תיקי מכפלות ה 1000 יש כבר 4 עדי מדינה, אז מדוע משלמת המדינה כל כך הרבה? אולי התמורה לא שווה הרבה, אז מרבים בכמות על חשבון האיכות?
רחלי בן-צור
שיהיה לך ברור, דוקטור מוצטפא, שעם ישראל נוטר טינה עמוקה לחברים הללו שלך - המן, אנטיוכוס ופרעה - עד כדי כך שאם באורח פלא יקרה להם נס ויצאו מקבריהם, נעוט עליהם ונמגר אותם בשנייה - ולו רק בגלל הסבל הקולינרי שהם מעבירים אותנו מדי שנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il