X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: שלושה מיליון ראשי ממשלה בישראל? חרדים לזכויות אזרח בבירה ולקינוח יש ישיבות בירושלים
▪  ▪  ▪
חוסר שוויון [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

כל אחד ראש ממשלה
גולדה מאיר, ראשת ממשלת ישראל המיתולוגית לשעבר, אמרה פעם לנשיא ארה"ב: "לכם יש נשיא אחד, לנו יש שלושה מיליון ראשי ממשלה". והמספר בהחלט לא מקרי. זהו מספר היהודים דאז, תושבי המדינה. פירושו של דבר, שכל אחד הוא דעתן וחושב את עצמו ראש ממשלה, מומחה לכל דבר ועניין, ודעתו עשוייה להכריע בהחלטות קריטיות. המהדרין אף מוסיפים, במִבטא יידישאי כלשהו, שאנחנו כל כך 'אוֹבֶר חֲכוֹמִים' עד כי, כמיטב המסורת, על כל שני יהודים יש שלוש(!) דיעות.
ואם זה המצב הרבה לפני המצאת האינטרנט, מה נֹאמר בעידן הרשתות החברתיות, שבו כל אחד הוא עיתונאי, שופט, חוקר וּמה לא. אז נכון, מטֶבע המדיה הדיגיטלית המקוּונת וּבהשפעתה, הדיעות הרבה יותר רדודות וחפוזות (והחיפזון כידוע מהשטן). הוסיפו על כך סטיגמות, אינטרסים פוליטיים ואישיים (עיין ערך הפגנות אנטי-ביבי, שהשמאל והתקשורת כל כך אוהבים לשנוא אותו) וּתקבלו את המתכון המושלם לתעשיית השמועות והשקרים הרוחשת בחברה הישראלית.
וכאן מגיעה מילת פירגוּן וּטפיחה על השכם לאותם עיתונאים שעוצרים רגע לחשוב, וּמוכנים להיות "מושחתתים" שלא שולפים מהשרוול תגובות מיידיות על שחיתות, וּבלבד לא לחרוץ דינם של אנשים כמושחתים, ללא עוּבדות מוצקות.
חרדים לזכויות
ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, סבור ככל הנראה שהחרדים אינם אזרחי העיר. אחרת איך זה שהוא סירב לפרסם בעיתונות החרדית הודעה בדבר חסימות כבישים ושינויי תנועה בבירה בעקבות מרוץ המרתון ביום שישי הקרוב? וגרוע מכך, הוא היתנה את פרסום המודעה בהשתתפות החרדים במרתון. האם אין מדובר בכפייה דתית? האם ההשתתפות במרתון היא חובה, גם אם אינה הולמת את אורח החיים החרדי?
האם החרדים, המהווים כשליש מתושבי העיר, אינם זכאים לעידכוני תנועה ככל האזרחים, שברקת מנפנף בכך כאמצעי ענישה? להזכירך, כבוד ראש העיר, שאנו כבר מזמן לא חיים בימי הביניים ואירן הרודנית זה לא כאן. אז אולי תעבור קורס מזורז באזרחות ותלמד דבר או שניים בסוגיית זכויות אזרח, והשוויון בין כל האזרחים ללא הבדל השקפה, מגזר ואורח חיים?
יש ישיבות בירושלים
וזה לא רק החרדים. גם בחוברת שפורסמה לרגל חגיגות היובל לאיחוד העיר ירושלים אין זכר למוסדות תרבות יהודיים. אז עם כל הכבוד למופעי התרבות המגוונים בבירה, לידיעתך אדוני ראש העירייה, בירושלים עיר הקודש קיימת תרבות יהודית עשירה וענפה, החל מבתי כנסת וישיבות המפארים את העיר ועד מקוואות טהרה, שבזכותם, ורק בזכותם, העיר שרדה למעלה משלושת אלפים שנה עד היום. להתעלם מקיומם זה להתעלם ממהות העיר וּמזהותה היהודית הייחודית וסילוף דמותה וצביונה המקוּדש.
כן, רייטינג זה לא הכל, ודאי לא אם זה בא על חשבון האמת. מה עוד שרוב אוכלוסיית העיר היא חרדית-דתית -מסורתית, הצורכת תרבות, שירותים וּמוסדות יהודיים. וּמגיע לה מידע אותנטי עליהם וייצוגם ההולם בפרסומי העירייה.

תאריך:  08/03/2018   |   עודכן:  08/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי ליפמן
במשך שנים, היה פתרון שתי מדינות לשני עמים, משאת נפשם של ישראלים/יהודים רבים    נתניהו תרם תרומה מכרעת לעיצוב רעיון זה, כאשר חזר על תפיסתו והביא (5 ביולי 2009- ישיבת הממשלה), גם סייגים ראשונים
יוני בן-מנחם
גורמים בפתח אומרים כי מחמוד עבאס ממשיך להפר את החוק הפלשתיני והנורמות הציבוריות בכל הקשור לשמירה על טוהר המידות. מחמוד עבאס ובניו יזכרו לאחר פרישתו מהחיים הפוליטיים כסמל לשחיתות השלטונית הפלשתינית בניגוד לקודמו יאסר ערפאת
עו"ד קורל דרליצ'מן, ספיר זילבר
בית המשפט מוצא לעיתים פתרונות להליך פירוק שיתוף במקרקעין, שלא בהכרח אליהם כיוון המחוקק. דוגמה אקטואלית היא ההליך המתנהל בימים אלו במתחם חסן ערפאה בתל אביב
אליהו קאופמן
סיפורו של ה"חרדי המחופש" הוא המשך לרמאויות השוק של ה"שירות הצבאי", תואר ה"דוקטורט", ה"ידענות המופלאה" ושפיכת דמם של האתיופים על-פי אגדות השוק של מפלגת יש עתיד ושל העומד בראשה, יאיר לפיד
עמוס גלבוע
נתניהו לא הצליח לגבש סביבו צוות יועצים קבוע, בעל שיעור קומה, רק אישה יועצת שסוד כוחה עלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il